Wypadanie wybieraka zmiany biegów, luz, short shifter |
Autor |
Wiadomość |
JOHNY
BMW: 3x E36
Imię: Krzysiek
Silnik: M 43 52 50
Pomógł: 29 razy Wiek: 37 Dołączył: 18 Maj 2011 Posty: 1253 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 10-12-16, 19:34
|
|
|
Spacja daj fote swojej wajchy |
_________________ Hantle, suple, wołowina;
Moc, energia, A witamina |
|
|
|
|
Burza954
BMW: E36
Imię: Sebastian
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2015 Posty: 209 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 10-12-16, 20:01
|
|
|
Timo i mówisz, że ten z 2.0d ma krótszy skok od short shiftera niby chińczyka? |
|
|
|
|
K3m0T1989
BMW: e46
Imię: Tomek
Silnik: m57n
Nadwozie: Touring
Pomógł: 11 razy Dołączył: 02 Gru 2015 Posty: 264 Skąd: Wręczyca Wielka
|
Wysłany: 11-12-16, 08:55
|
|
|
tez kiedyś robilem shorta. Metoda darmowa czyli stary drązek ucięty za kulką i przedłuzony o około centymetr. Po tym zabiegu mamy darmowy short trzeba tylko zmierzyć jak bardzo możemy wydłużyć żeby nie ocierało o wał.
Wszelkie szorty opierają się o modyfikacje długości części za kulką mocującą, im ta cześć jest dłuższa tym drugi koniec lewarka czyli nasza gałka w samochodzie wykonuje mniejszy ruch. |
_________________ mój były czarnuch
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=51393 |
|
|
|
|
Timo 1
BMW: E36
Silnik: M52B20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Wrz 2013 Posty: 496 Skąd: Pisz
|
Wysłany: 11-12-16, 23:01
|
|
|
Burza954 napisał/a: | Timo i mówisz, że ten z 2.0d ma krótszy skok od short shiftera niby chińczyka? |
Niestety na to pytanie odpowiem ci za jakieś półtora tygodnia jak wyjmę schorta od sb z samochodu i włożę ten od 2,0 d .
K3m0T1989 napisał/a: | tez kiedyś robilem shorta. Metoda darmowa czyli stary drązek ucięty za kulką i przedłuzony o około centymetr. Po tym zabiegu mamy darmowy short trzeba tylko zmierzyć jak bardzo możemy wydłużyć żeby nie ocierało o wał.
Wszelkie szorty opierają się o modyfikacje długości części za kulką mocującą, im ta cześć jest dłuższa tym drugi koniec lewarka czyli nasza gałka w samochodzie wykonuje mniejszy ruch. |
Tak dokładnie to też jest fajna opcja ale jakoś wolę mieć ori lewarek a koszt około 50 zł za 2,0 d to grosze jeśli skok będzie krótki . Poza tym dospawanie tego jednego cm może wymagać kilku prób żeby lewarek był równo ułożony |
_________________
|
|
|
|
|
Timo 1
BMW: E36
Silnik: M52B20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Wrz 2013 Posty: 496 Skąd: Pisz
|
Wysłany: 23-12-16, 21:04
|
|
|
Tak jak pisałem wybierak już u mnie niestety na razie nie mam czasu założyć ale niżej foto porównujące ori z e36 2,0 m52b20 i e46 2,0 d dokładnie to nie wiem który model silnika . Różnią się długością pręta miedzy mocowaniem wodzika a kulką ten od e46 jest sporo lżejszy i niestety kulka na drążku jest już plastikowa nie metalowa na mojej są delikatne rysy . Będę pewnie musiał do tego jeszcze zakupić nową tulejkę plastikową bo stara już trochę wyrobiona ale na razie założę na starej .
Jako że chiński schort to straszny badziew wpadło coś innego z e46 2,0 d jeszcze nie założone niżej porównanie ori e36 2,0 do e46 2,0 d .
|
_________________
|
|
|
|
|
Burza954
BMW: E36
Imię: Sebastian
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2015 Posty: 209 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 23-12-16, 23:41
|
|
|
Timo 1, to czekamy aż założysz i porównasz skok z short shifterem, bo jestem ciekaw |
|
|
|
|
K3m0T1989
BMW: e46
Imię: Tomek
Silnik: m57n
Nadwozie: Touring
Pomógł: 11 razy Dołączył: 02 Gru 2015 Posty: 264 Skąd: Wręczyca Wielka
|
Wysłany: 24-12-16, 12:39
|
|
|
no skok będzie krótszy. Koło centymetra różnicy ale skok będzie znacząca krótszy na drugim końcu gdzie gałka. Ten od e46 przedłużałem robiąc short w e46 ale nie wiem ile miejsca zostaje w e36, jak bardzo można wydłużyć cześć za kulką.
ogólnie jak już robicie shorty to warto usunąć zaworek dławiący sprzęgło. Dopiero się zacznie przyjemna zmiana biegów, raz że sporo szybsza, dwa że pełna kontrola nad sprzegłem. Usunięcie zaworka to 5 minut roboty i można zawsze go założyć w kolejne 5 minut nazywa się on CDV, macie na necie instrukcje jak go zdjąć, sprowadza się do wykrecenia tego zaworka z przewodu który doprowadza płyn do wysprzęglika, wykreca się go i skręca przewód bez niego bo wszystko pasuje. Przewód można zacisnąć sciskiem żeby nie zapowietrzyć sprzęgła i tyle różnica znaczna w zmianie biegów i kontroli sprzęgła. |
_________________ mój były czarnuch
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=51393 |
|
|
|
|
Timo 1
BMW: E36
Silnik: M52B20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Wrz 2013 Posty: 496 Skąd: Pisz
|
Wysłany: 02-01-17, 21:34
|
|
|
Panowie dla mnie wybierak z e46 2,0 d rewelacja skok wyraźnie krótszy niż w e36 trochę dłuższy jak w chińczyku . Biegi fajnie wchodzą jest sztywno mimo że nie założyłem jeszcze nowej tulejki ( stara ma minimalny luz ) . W chińczyku skok był bardzo krótki ale czasem było ciężko włożyć jedynkę i wsteczny a przy drążku z e46 rewelacja jest lepiej niż na tym z e36 Na dniach dodam zdjęcia 3 drążków obok siebie Także polecam moda jestem w 100% zadowolony . Sprawdzajcie tylko przed kupnem kulkę drążka bo niestety jest już plastikowa nie jak było w e36 metalowa moja ma jakieś rysy ale poza tym działa ok więc na razie zostaje |
_________________
|
|
|
|
|
adri4n
BMW: jak narazie w marzeniach e36 318is Coupe ;)
Silnik: M52B20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 11 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Cze 2009 Posty: 702 Skąd: Konin
|
|
|
|
|
spacja
BMW: BMW E36
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 13 razy Dołączył: 02 Sie 2013 Posty: 396 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 12-04-17, 12:37
|
|
|
To wygląda jak zwykły z 2.0d może ciut dłuższy się wydawać, poza tym, że nowy i kosztuje 70 zł. Jak masz kasę, nie chcesz używki, kupuj. Myślę, że podpasuje lepiej, niż ten chińczyk, z którym trzeba się mordować, by zamontować. Bierz. |
|
|
|
|
|