BMW E21 |
Autor |
Wiadomość |
yeahman
Administrator
BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 7452 Skąd: BMW3ER
|
|
|
|
|
yeahman
Administrator
BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 7452 Skąd: BMW3ER
|
Wysłany: 31-01-08, 14:12
|
|
|
BMW E21 Baur
BMW E21 Coupe
BMW E21 Coupe
BMW E21 Baur
BMW E21 Cabrio
BMW E21 Cabrio
BMW E21 Wnętrze
BMW E21 Sedan
BMW E21 Coupe
|
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez lolejko 23-02-09, 21:39, w całości zmieniany 5 razy |
|
|
|
|
yeahman
Administrator
BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 7452 Skąd: BMW3ER
|
Wysłany: 27-01-09, 18:47
|
|
|
BMW E21 uznaje się za pierwszy model z serii 3, jakie firma z Monachium zaczęła produkować. Pierwsze modele schodziły z taśmy produkcyjnej w 1975 r., były to modele 4-cylindrowe w wersjach 316, 318, 320, oraz nowszej generacji 320i z silnikiem na wtrysk. W 1977 r. można było już kupić modele 320 i 323i z silnikami 6- cylindrowymi. Dla oszczędnych i mało wymagających, jeśli chodzi o osiągi, w 1981 r. przedstawiono model 315 z silnikiem 1,6 o budowie takiej jak z modelu 316, tyle że z mniejszą mocą. W sumie od 1975 do 1983 produkowano dwie wersje nadwoziowe: 2 drzwiowy sedan i 2 drzwiowy baur kabrio, rzadkością było E21 w wersji kombi (touring) (kilka sztuk).
Auto charakteryzowała ciekawa sylwetka potocznie nazywana "rekinem". Przód auta z profilu bocznego przypominał głowę rekina. Auta posiadało następujące wymiary:
- Długość [mm]:4350
- Szerokość [mm]: 1610
- Wysokość [mm]: 1380
- Rozstaw osi [mm]: 2560
- Srednica zawracania [m]: 10,3
- Masa [kg]: 1030 - 1200
- Bagażnik [l]: 404
Na początku produkcji montowano silniki gaźnikowe dwuprzepływowe, dopiero później zaczęto produkować silniki wtryskowe (pierwszy w modelu 320i zmodyfikowany M10). Podstawowa jednostka benzynowa (E21 nie posiadał silnika wysokoprężnego) to model 316 posiadał moc 90 KM i rozpędzał się do 160 km/h. Pierwsze 100 km uzyskiwał w czasie 13,8 s. Dopiero jednostka pracująca na wtrysku mogła się pochwalić przyzwoitymi osiągami model 320i posiadał moc 125 KM i rozpędzał się do 180 km/h. W 1977 r. montowano pierwsze silniki 6-cylindrowe w 320 i 323i, dla tego słabszego dostępna była nawet skrzynia automatyczna. Były to początki silnika M20. W roku 1980 powstała najmocniejsza wersja E21 nazwana Alpina B6, jej moc to 200 KM, które były osiągane z silnika 2,8-litrowego. Sprint do 100 wynosił 7,5 s., w tych czasach to naprawdę dużo. Od 1981r. wprowadzono model 315 z obniżoną mocą do 75 KM. Ów model był najdłużej produkowanym modelem E21, aż do 1983 r. już równolegle z 3 drugiej generacji E30.
Model na przełomie 8 lat przeszedł kilka modyfikacji. Najważniejsze zmiany to dodatkowe reflektory z przodu od 1977 r. Na początku montowano też węższe opony (165) po modyfikacji spotkać można było o szerokości 185 mm na 13 calowych felgach, zwiększono również zbiornik paliwa z 52l do 58l. |
_________________
|
|
|
|
|
yeahman
Administrator
BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 7452 Skąd: BMW3ER
|
|
|
|
|
misza
zielony w temacie
BMW: M4 F83
Imię: Mariusz
Silnik: S55B30T
Nadwozie: Cabrio
Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 900 Skąd: Low&Slow Family
|
|
|
|
|
lolejko
moderator BIG L
BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 15498 Skąd: Kozienice
|
Wysłany: 23-02-09, 21:41
|
|
|
misza napisał/a: | podpis pierwszego zdjęcia zawiera bład (to jest baur nie coupe) |
Masz rację misza już poprawiłem.
Swoją drogą w tych fotkach jest sedan i cabrio niezłe rarytasy.
Cabrio nigdy nie było produkowane fabrycznie, tylko firma jakaś przerabiała, a sedan to pierwszy raz na oczy widzę i nie wiem nawet o co chodzi z tym |
_________________ BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
|
|
|
|
|
Davo
bezpieczny wariat
BMW: E36 cabrio & E30 drift edition
Imię: Dawid
Silnik: m50b20/---
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Paź 2008 Posty: 803 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
lolejko
moderator BIG L
BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 15498 Skąd: Kozienice
|
|
|
|
|
misza
zielony w temacie
BMW: M4 F83
Imię: Mariusz
Silnik: S55B30T
Nadwozie: Cabrio
Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 900 Skąd: Low&Slow Family
|
|
|
|
|
misza
zielony w temacie
BMW: M4 F83
Imię: Mariusz
Silnik: S55B30T
Nadwozie: Cabrio
Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 900 Skąd: Low&Slow Family
|
|
|
|
|
Annoth
BMW: BMW 320 E30
Imię: Marcin
Pomógł: 9 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 2081 Skąd: Borowe k.Mrągowa
|
Wysłany: 21-04-09, 19:59
|
|
|
faktycznie ten sedan wyglada jakby tylnich drzwi nie miał |
_________________ E30 forever
|
|
|
|
|
misza
zielony w temacie
BMW: M4 F83
Imię: Mariusz
Silnik: S55B30T
Nadwozie: Cabrio
Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 900 Skąd: Low&Slow Family
|
|
|
|
|
Enigma
Nowy User - Witamy ;)
BMW: E21 318i edition E
Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 8 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 26-04-09, 22:09
|
|
|
moze chodz raczej o to ze to jest taki sedan 2 drzwiowy... e21 ma tym nadwozia saloon... |
|
|
|
|
Enigma
Nowy User - Witamy ;)
BMW: E21 318i edition E
Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 8 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 27-04-09, 23:46
|
|
|
saloon - czyli dwudrzwiowy sedan..... |
|
|
|
|
misza
zielony w temacie
BMW: M4 F83
Imię: Mariusz
Silnik: S55B30T
Nadwozie: Cabrio
Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 900 Skąd: Low&Slow Family
|
|
|
|
|
|