Prostownik do auto osobowych |
Autor |
Wiadomość |
bonsky
Dołączył: 30 Paź 2015 Posty: 20 Skąd: Warszawa/Kraków
|
Wysłany: 19-02-17, 11:45
|
|
|
Podobno te z Lidla dają sobie całkiem dobrze radę. |
|
|
|
|
i_g
BMW: E36 323i
Silnik: M52B25
Nadwozie: Touring
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 1020 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 19-02-17, 20:50
|
|
|
Mam z lidla kilkuletni, używam parę razy w roku i niestety czasami jakby nie chciał ruszyć (nie reaguje na jedyny przycisk), ale po paru próbach jakoś idzie:) Później kupiłem tacie też z lidla i już był minimalnie inny i śmiga bez problemu do dzisiaj. Jakiś czas temu patrzyłem w lidlu i znowu zmienił się design, zakładam że wnętrze pewnie też.
Generalnie w tej cenie polecam, jest mały i poręczny, bardzo prosty w obsłudze. Większości polecałbym właśnie mikroprocesorowy z ładowaniem impulsowym, który sam czuwa nad procesem ładowania. Tym, którzy dobrze wiedzą co robią i lubią mieć solidne toporne sprzęty raczej ruski, lub domowej roboty ale nie z zasilacza ATX tylko z trafa i solidnej elektroniki. |
|
|
|
|
bonsky
Dołączył: 30 Paź 2015 Posty: 20 Skąd: Warszawa/Kraków
|
Wysłany: 20-02-17, 06:43
|
|
|
Dzięki za info. No właśnie jak się czyta na forach - nawet elektroda, to pojawiają się opinie, że sprzęt ten nie jest w stanie naładować aku rozładowanego do zupełnego zera.
Zastanawiałem się też nad prostownikiem z rozruchem czyli coś takiego https://kraftdele.info/prostowniki/128-prostownik-z-rozruchem-stacja-rozruch-130a-12-24v.html
W sensie, aby był w stanie uruchomić auto z rozładowanym akumulatorem. Czyli efekt byłby podobny do takiego jaki można osiągnąć podłączając auto do auta przy pomocy klem? |
|
|
|
|
makaba
BMW: E91
Imię: Mateusz
Silnik: 2.0D
Nadwozie: Touring
Wiek: 33 Dołączył: 10 Cze 2016 Posty: 156 Skąd: Kraśnik, Lublin
|
Wysłany: 20-02-17, 12:00
|
|
|
Jak ten prostownik z linku wyżej ma 130A rozruchu to ja jestem święty turecki. Uzwojenie trafa jest na aluminium, które się utlenia. Jeśli ktoś chce dobry prostownik niech odezwie się na PW. Ogólnie do ładowania wystarczy prostownik 0 wydajności trafa 160W i prądzie 10-15A. Im mniejszy prąd ładowania prostownika tym wasze akumulatory dłużej będą żyć. Co do prądu rozruchu tutaj w grę wchodzi układ tyrystorowy lub wydajny mostek prostowniczy. Osobiście nie zalecam prostowników impulsowych. Zastanówcie się na przykładzie telefonów, jaką żywotność miała bateria w starych modelach gdzie ładowarka była transformatorowa a jaką żywotność ma w nowych w przypadku ładowarek impulsowych. I nie ma tu znaczenia czy to jest smartphone. |
|
|
|
|
i_g
BMW: E36 323i
Silnik: M52B25
Nadwozie: Touring
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 1020 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 20-02-17, 20:53
|
|
|
bonsky, zdecydowana większość "impulsowych" nie ruszy na maksa rozładowanego akumulatora. No, ale z takiego akumulatora i tak raczej już nic nie będzie. Jak często musisz pożyczać prąd do rozruchu to chyba pora na nowy aku i przegląd instalacji elektrycznej;) Mi by do prywatnego użytku byłoby szkoda kasy na takie klamoty z których skorzystałbym raz na kilka lat. Do drugiego razu pewnie zdążyłby się zepsuć...
makaba, chociaż jestem konserwatywnym zwolennikiem starych sprawdzonych rozwiązań, to uważam że dla 95% ludzi impulsowy będzie lepszy. Sam pilnuje odpowiedniego prądu, ma zabezpieczenie przed złą polaryzacją, większość sama wyłapuje np. 6v akumulatory i też je ładuje, mają tryby odsiarczania, po nałądowaniu same przechodzą w standby. Co do baterii w telefonie, to polemizowałbym i akurat smartphone (drenujący szybko baterię) ma tu kluczowe znaczenie. Oczywiście wszelkiego rodzaju sprzęt elektroniczny jest coraz bardziej gówniany pod względem żywotności, ale to też się tyczy samochodów i ogólnie wszystkiego robionego dla mas. |
|
|
|
|
kazikm3
///M POWER
BMW: e38 735iA V8 98r. e46 320ci 01r. e36 316i 98r
Silnik: V8R6R4
Nadwozie: Sedan
Wiek: 48 Dołączył: 15 Lut 2010 Posty: 3997 Skąd: dolnośląskie/UK
|
Wysłany: 20-02-17, 21:24
|
|
|
makaba napisał/a: | Jak ten prostownik z linku wyżej ma 130A rozruchu to ja jestem święty turecki. Uzwojenie trafa jest na aluminium, które się utlenia. Jeśli ktoś chce dobry prostownik niech odezwie się na PW. Ogólnie do ładowania wystarczy prostownik 0 wydajności trafa 160W i prądzie 10-15A. Im mniejszy prąd ładowania prostownika tym wasze akumulatory dłużej będą żyć. Co do prądu rozruchu tutaj w grę wchodzi układ tyrystorowy lub wydajny mostek prostowniczy. Osobiście nie zalecam prostowników impulsowych. Zastanówcie się na przykładzie telefonów, jaką żywotność miała bateria w starych modelach gdzie ładowarka była transformatorowa a jaką żywotność ma w nowych w przypadku ładowarek impulsowych. I nie ma tu znaczenia czy to jest smartphone. |
taka tajemnica ze trzeba na priv pisać |
_________________ /// BORN ON THE RACETRACK TO LIVE ON THE STREET ///
Życie Jest Zbyt Krótkie Żeby Jeźdźić Dizlem
Gość See my 7er
Gość See Wife's CONVETIBLE
Gość See my 3series
Gość See Wife's 3er
|
|
|
|
|
makaba
BMW: E91
Imię: Mateusz
Silnik: 2.0D
Nadwozie: Touring
Wiek: 33 Dołączył: 10 Cze 2016 Posty: 156 Skąd: Kraśnik, Lublin
|
Wysłany: 21-02-17, 10:21
|
|
|
i_g napisał/a: | makaba, chociaż jestem konserwatywnym zwolennikiem starych sprawdzonych rozwiązań, to uważam że dla 95% ludzi impulsowy będzie lepszy. Sam pilnuje odpowiedniego prądu, ma zabezpieczenie przed złą polaryzacją, większość sama wyłapuje np. 6v akumulatory i też je ładuje, mają tryby odsiarczania, po nałądowaniu same przechodzą w standby. Co do baterii w telefonie, to polemizowałbym i akurat smartphone (drenujący szybko baterię) ma tu kluczowe znaczenie. Oczywiście wszelkiego rodzaju sprzęt elektroniczny jest coraz bardziej gówniany pod względem żywotności, ale to też się tyczy samochodów i ogólnie wszystkiego robionego dla mas. |
No i właśnie nie. Impulsowy nigdy nie będzie lepszy od transformatorowego gdyż nigdy prąd nie zostanie dostatecznie wyprostowany. Im bardziej wyprostowany prąd ładowania tym lepiej dla akumulatora. Co do tych wszystkich bajerów, na które większość się łapie to w prostownikach, które oferuję montuję układ elektroniczny odpowiedzialny za te funkcje. |
|
|
|
|
classic
Dołączył: 20 Paź 2015 Posty: 22 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-07-17, 11:26
|
|
|
Jak już inwestować w prostownik to najlepiej taki, który ma dodatkowo funkcję rozruchu. Przydaje się to zwłaszcza wtedy, gdy musimy odpalić samochód, a alternator podczas jazdy sam zajmie się ładowaniem akumulatora. Po co marnować kilka godzin ładowania skoro rozruch jest znacznie szybszy.
A ten od kraft dele to rzeczywiście dobry sprzęcik. Specyfikację można znaleźć np tutaj: https://kraftdele.info/prostowniki/129-prostownik-z-rozruchem-stacja-rozruch-300a-12-24v.html |
Ostatnio zmieniony przez classic 26-07-17, 11:01, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
yampik
BMW: E46
Silnik: 325 M54
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 22 Maj 2013 Posty: 285 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 11-07-17, 16:47
|
|
|
tylko, że prostownik z rozruchem to cena prostownika x3
ogólnie polecam dobre chińczyki Badek - IDEAL
nawet części do swoich wyrobów mają |
_________________ Moja E46 325 Lift Sedan StahlBlau
|
|
|
|
|
Sanderus
Dołączył: 07 Sie 2017 Posty: 28 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 16-08-17, 13:42
|
|
|
Cóż, czasem jakość liczy się bardziej niż cena. |
|
|
|
|
yampik
BMW: E46
Silnik: 325 M54
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 22 Maj 2013 Posty: 285 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 18-08-17, 20:45
|
|
|
jakość czego?
rozruch to opcja (mocno płatna)
a co do jakości wykonania, to żebyś się nie zdziwił... połowa znanych firm trzepie swoje produkty w chinach, dodatkowo montując podzespoly które mają się skończyć np. po 3 latach.
czasem lepiej kupić coś firmy która stara sobie wyrobić dobrą pozycję na rynku. |
_________________ Moja E46 325 Lift Sedan StahlBlau
|
|
|
|
|
eagle
BMW: E36 320 cabrio E34 540
Imię: wojtek
Wiek: 42 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 178 Skąd: Sorau
|
|
|
|
|
yampik
BMW: E46
Silnik: 325 M54
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 22 Maj 2013 Posty: 285 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 19-08-17, 07:35
|
|
|
pomijając to, że jak coś pada z aku - to powinniśmy kupić nowy aku
to kupowanie prostownika za 300 zł do osobówki to czysty absurd
a jak mowa o markowym sprzęcie... to raczej telwin a nie jakiś ctek... |
_________________ Moja E46 325 Lift Sedan StahlBlau
|
|
|
|
|
eagle
BMW: E36 320 cabrio E34 540
Imię: wojtek
Wiek: 42 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 178 Skąd: Sorau
|
Wysłany: 19-08-17, 18:30
|
|
|
Akumulatora nie ma co kupować chyba że złom. Ja mam auta które więcej stoją w garażu niż jeżdżą i potrzebuję co jakiś czas je doładować. Do tego takie mikroprocesorowe ładowarki są idealne. Nie chcę robić porównań ale miałem te Telwiny u siebie w warsztacie i żadnej rewelacji w nich nie widzę. CTEK-i mam i miałem więc śmiało mogę polecić... Zamiast zabawek z biedronki... |
|
|
|
|
yampik
BMW: E46
Silnik: 325 M54
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 22 Maj 2013 Posty: 285 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 19-08-17, 19:06
|
|
|
a jaką rewelację miałbyś widzieć?
sprawdzały się? sprawdzały
a ctek to dla mnie jedna z miliarda firmy... to już wolałbym badka (IDEAL) za połowę ceny |
_________________ Moja E46 325 Lift Sedan StahlBlau
|
|
|
|
|
|