BMW: E36
Silnik: M52B20
Nadwozie: Coupe Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Wrz 2013 Posty: 496 Skąd: Pisz
Wysłany: 23-12-16, 23:11 Lakierowanie elementów zawieszenie konserwacja podwozia
W przyszłym roku chcę wywalić wszystko z podwozia mojego bmw żeby oczyścić całą rdzę zakonserwować na nowo wymienić przewody paliwowe i gumowe . I tu mam kilka pytań do was jak najlepiej to zrobić żeby wytrzymało to kilka lat .
Poprawiłem konserwację kilka razy gdzie była rdza czyściłem i zabezpieczałem ale teraz chcę zrobić to kompleksowo a i z używanych środków nie do końca byłem zadowolony .
A więc tak
Zmieniałem jakiś czas temu prawie wszystkie tuleje w tylnym zawieszeniu zostały stare tylko 2 tuleje na dyferencjale . Chciałbym odświeżyć jakoś wahacze sanki itp tylko tak żeby nie uszkodzić niedawno wymienionych tulejek co mają przejechane może z 15 tyś km
Jak zabezpieczyć ewentualne ogniska rdzy które nie będą miały dziur żeby za 2 miesiące znowu rdza nie wyszła ?
Jakich środków użyć do konserwacji ? Czy przed konserwacją malować całe podwozie epoxydem ? Ile puszek 1 kg kupić na całe podwozie ?
Czym polakierować zaciski hamulcowe nie chcę raczej malować proszkowo chociaż w ostateczności nie wykluczam tego
Chętnie wysłucham wszelkich pomocnych opinii na temat konserwacji podwozia
Szkoda, że założyłeś nowe tuleje przed lakierowaniem, bo jeżeli ma to być zrobione porządnie to trzeba lakierować zawieszenie proszkowo, a to oznacza, że trzeba zdemontować tuleje i gumy, a niestety nie zawsze da się to zrobić nie uszkadzając ich. Elementy gdzie występuje rdza trzeba oczyścić do gołej blachy, najlepiej zrobić to przez piaskowanie (tak robiłem u siebie) lub strip na wiertarce, w ostateczności szczotka druciana (nie zawsze usuwa rdzę, czasem wbija ją w rowki i nagrzewa blachę). Na gołą blachę używasz epoxydu, a na epoxyd albo lakier albo baranek (używałem Wurth-a, dobre są też APP). Na spawy stosujesz masę uszczelniającą. Zaciski tylko i wyłącznie proszkowo lub ocynk, więc musisz dać nowe tłoczk i gumki itp. Farby, które są reklamowane jako "do zacisków" są do ...., bo wystarczy pół roku i temat wraca. Jakiś hammerite to już w ogóle fikcja.
Elementy dodatkowo możesz pokryć woskiem FERTAIN. Oczywiście od środka elementy należy zakonserwować.
Tak wygląda to u mnie na BMW E30. Prace poszły dalej, ale fotki pokazują mniej więcej jak to wygląda (nie mam oświetlonego kanału, więc za jakość przepraszam). Wszystkie elementy na foto są lakierowane proszkowo + całe nowe zawieszenie (gumy, tuleje itp.), przewody miedzane, w skrócie-nowe-stare E30.
BMW: E36
Imię: Sebastian
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2015 Posty: 209 Skąd: Bytom
Wysłany: 03-03-17, 17:58
Odświeżę temat i zapytam.
Musze poprawić miejsca po blacharzu, bo niestety baranek odpadł w miejscu gdzie progi łączą się z podłogą(nie oczyścił miejsc, albo kijowy nałożył).
I czy jak te miejsca połączeń progu z podłogą oczyszczę do blachy, następnie odtłuszczę, tam gdzie jakiś nalot rdzy, oczyszczony a następnie dam preparat np. APP R-STOP, po wyschnięciu i odtłuszczeniu na to podkład epoxydowy (najlepiej jakiś w sprayu, bo brak pistoletu do malowania, APP ma tylko gruntujące w sprayu - polećcie coś), a potem w miejsca gdzie spawy chciałem dać masę uszczelniającą: APP SEAL 10, a na koniec na wszystko pokryć wszystko barankiem, preparatem do konserwacji podwozia z firmy APP, ale nie wiem co najlepiej wybrać. Czy APP U100 (nowość) czy droższy APP U210? I czy to byłby koniec czy coś jeszcze?
Z góry dzięki za odpowiedź czy tak jak wykonam pracę będzie ok czy źle? I z góry dzięki za nakierowanie mnie na dane preparaty. Dodam, że czytałem i wiem że są lepsze, ale APP odpowiada mojemu portfelowi.
Jeszcze raz liczę na szybką odpowiedź, bo chciałbym już zakupić preparaty (bo brak chwilowych wydatków), a jak zrobi się tylko ciepło (ok 20st) chciałbym zacząć działać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach