Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
E36 M50B20 vanos, lekki tuning
Autor Wiadomość
Gapioza 
Nowy User - Witamy ;)

BMW: E36
Imię: Dawid
Silnik: m50b20
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 07 Paź 2016
Posty: 5
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 28-03-17, 20:30   E36 M50B20 vanos, lekki tuning

Witam drogich użytkowników!
Posiadam sedesa e36 2.0(pojedyńczy vanos) z 92r... z racji tego, że buda jest już po kilku przeżyciach, a silnik jest w miare zdrowy, padła decyzja coby zrobić z niego fajną zabawkę.
W planach mam wywalić zmęczone wnętrze, wsadzić jakiś kubeł, hydrołape, twardsze sprężyny.
Czytałem sporo tematów, jednak do końca nie jestem pewny w kilku kwestiach.

1.Czy do M50B20 będzie pasował kolektor dolotowy z M50B25 i jeżeli tak, to czy da to jakąś realną poprawę? (wiem, że w przypadku m52b28 ten kolektor wiele poprawia)
2.Czy dyfer 4,44 (chyba z E46 1,6 bądź 1,8) podejdzie bez zbędnych przeróbek?

Zastanawiałem się jeszcze nad stoczeniem koła zamachowego (mam dostęp do ogarniętego kolegi z tokarką), oraz obicia sprzęgła kevlarem. Możliwe, że pokombinowałbym ze stożkiem i zimnym dolotem, ale to od razu z jakąś mapą i przeniesieniem odcinki wyżej.

Na razie odpuszczam swapa, bo myślę, że 2.0 ze spawem, krótszym dyfrem i takimi przeróbkami dałoby radę. Chciałbym jednak poznać wasze zdanie.

Dziękuję z góry za odpowiedzi ;)
Pozdrawiam!
 
 
Laweciorz 



BMW: E36
Silnik: M52B28
Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 30 Mar 2017
Posty: 25
Skąd: KRAKÓW
Wysłany: 30-03-17, 13:51   

2.0 nie ma w serii powalającego momentu obrotowego, jak dołożysz kolektor z b25 to może u góry coś zyskasz, ale z dołu dodatkowo stracisz i auto będzie nie do jazdy. Stożek? tylko dla dźwięku. Koło jak stoczysz ok, zyskasz wkręcanie się na obroty, i na pierwszych 3 biegach dużą poprawę w dynamice ale czym szybciej i czym wyższe opory toczenia i powietrza zobaczysz że zabraknie Ci mocy na dokręcanie biegów, w skutek czego prędkość maksymalna sporo Ci spadnie, a powyżej tych 150 auto będzie mułem, coś za coś. Też się zastanawiałem nad rozwojem u siebie b20 ale w końcu skończyło się na swapie na 2.8, auto nie to samo, dynamika lepsza,pali mniej i koszty mniejsze niż dłubanie 2.0
_________________
weekendowy bimmer
codzienny lawieciarz pomocy drogowej
 
 
Gapioza 
Nowy User - Witamy ;)

BMW: E36
Imię: Dawid
Silnik: m50b20
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 07 Paź 2016
Posty: 5
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 30-03-17, 18:24   

Hmmm czyli chyba tylko poprzestanie na stoczeniu koła i krótszym dyfrze. Na vmaxie mi nie zależy, bo autko miałoby być typową zabawką do szurania dupą. Co do swapa na 2.8 to myślałem nad tym, ale najpierw chociaż ogarnę podstawy na 2.0. Dzięki wielkie ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.02 sekundy. Zapytań do SQL: 14