Klucz dynanomometryczny |
Autor |
Wiadomość |
nicko999
Wiek: 31 Dołączył: 19 Paź 2013 Posty: 179 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 05-05-17, 16:34 Klucz dynanomometryczny
|
|
|
Witam proszę o poradę was
posiadam klucz
KLUCZ DYNAMOMETRYCZNY 1/2' 40-200Nm JONNESWAY
i teraz pasuje mi kupić jeszcze jeden z tym,że jest albo
1.KLUCZ DYNAMOMETRYCZNY 1/4' 4.5-30Nm JONNESWAY
albo
JONNESWAY T27060N KLUCZ DYNAMOMETRYCZNY 10-60 Nm
i nie wiem który bardziej sprzyda się od 4.5 do 30 czy lepiej od 10 do 60?
dodam prace przy aucie(klucze sporadycznie używane)
bo tak myślę jesli klucz ten od 4.5 do 30 jest to jak śruba bedzie miała 35nm to można dokręcić pierw na full czyli 30nm a potem ustawić na 5nm i dociągnać? nie popsuje sie klucz? |
|
|
|
|
C0rvette
BMW: 320i
Imię: Wojtek
Silnik: M52
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 08 Sie 2013 Posty: 2224 Skąd: Lublin/Nałęczów
|
Wysłany: 05-05-17, 18:59
|
|
|
Ja bym bral na 1/2". |
|
|
|
|
Warg
BMW: E36 320
Imię: Paweł
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Wiek: 39 Dołączył: 07 Wrz 2009 Posty: 369 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 05-05-17, 19:07
|
|
|
poniżej 10 Nn prawie nie będziesz używał bo w zasadzie nie mac śrub poniżej M6 które właśnie dokręca się na 10Nm więc powinien starczyć Ci ten 10-60
nicko999 napisał/a: | bo tak myślę jesli klucz ten od 4.5 do 30 jest to jak śruba bedzie miała 35nm to można dokręcić pierw na full czyli 30nm a potem ustawić na 5nm i dociągnać? nie popsuje sie klucz? |
to tak nie działa, 35 to 35 a nie najpierw 30 a później 5
ps poniżej zgrubne momenty dokręcania śrub
|
_________________ Jest: e36 320 Touring
Było: e36 316 compact
|
|
|
|
|
Balrog
Dołączył: 08 Lis 2011 Posty: 55 Skąd: Bielsko
|
Wysłany: 05-05-17, 19:13
|
|
|
Tez bym bral tylko 1/2 .Mam taki i 1/4 i chyba użyłem jej tylko 2x moze z 3 |
|
|
|
|
nicko999
Wiek: 31 Dołączył: 19 Paź 2013 Posty: 179 Skąd: Kielce
|
|
|
|
|
yampik
BMW: E46
Silnik: 325 M54
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 22 Maj 2013 Posty: 285 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 05-05-17, 20:39
|
|
|
tak jak na 2 fotce.
w kluczu dynamo chodzi o to żeby nie był zblokowany na sprężynie (czyli na jakiejś wartości) bo z biegiem czasu się odkształci (podda) i będzie oszukiwał. do przechowywania go rozkręcamy. zresztą w jonneswayu masz instrukcję w której wszystko jest ładnie opisane
co do wpisów powyżej - o 1/2" - to po co komu klucz o tak niskim zakresie na 1/2? kretynizm. nic dużego się tak słabo nie dokręca (4.5-30).
a ten 10-60 jest w sam raz na 3.8" ...
ja bym brał 10-60 na 3/8. bardziej potrzebny zakres + wytrzymalsza konstrukcja |
_________________ Moja E46 325 Lift Sedan StahlBlau
|
|
|
|
|
C0rvette
BMW: 320i
Imię: Wojtek
Silnik: M52
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 08 Sie 2013 Posty: 2224 Skąd: Lublin/Nałęczów
|
Wysłany: 05-05-17, 20:48
|
|
|
yampik, Może i kretynizm, ale większość zestawów kluczy nie ma nasadek 3/8" a biorąc 1/2" mamy więcej nasad (w podstawowych zestawach) i przy zastosowaniu redukcji założymy też klucze 3/8". Po prostu masz więcej możliwości takim kluczem. a 60NM to czasami masz np. śruby dwumasy ( gdzie 1/2" wygodniej jest kręcić. (na moim przypadku) |
|
|
|
|
nicko999
Wiek: 31 Dołączył: 19 Paź 2013 Posty: 179 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 05-05-17, 21:12
|
|
|
yampik napisał/a: | tak jak na 2 fotce.
w kluczu dynamo chodzi o to żeby nie był zblokowany na sprężynie (czyli na jakiejś wartości) bo z biegiem czasu się odkształci (podda) i będzie oszukiwał. do przechowywania go rozkręcamy. zresztą w jonneswayu masz instrukcję w której wszystko jest ładnie opisane
co do wpisów powyżej - o 1/2" - to po co komu klucz o tak niskim zakresie na 1/2? kretynizm. nic dużego się tak słabo nie dokręca (4.5-30).
a ten 10-60 jest w sam raz na 3.8" ...
ja bym brał 10-60 na 3/8. bardziej potrzebny zakres + wytrzymalsza konstrukcja |
Ok dzięki dałem tak jak był czyli max w dół |
|
|
|
|
yampik
BMW: E46
Silnik: 325 M54
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 22 Maj 2013 Posty: 285 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 05-05-17, 21:45
|
|
|
C0rvette napisał/a: | yampik, Może i kretynizm, ale większość zestawów kluczy nie ma nasadek 3/8" a biorąc 1/2" mamy więcej nasad (w podstawowych zestawach) i przy zastosowaniu redukcji założymy też klucze 3/8". Po prostu masz więcej możliwości takim kluczem. a 60NM to czasami masz np. śruby dwumasy ( gdzie 1/2" wygodniej jest kręcić. (na moim przypadku) |
klucz na 1/2 ma od 40. więc do dwumasy użyje tego głównego.
teraz wróc z tematem do zakresu 10-40. zazwyczaj są to miejsca gdzie możesz nawet nie podejść kluczem na 1/2"
jak ma nasadki na 1/2 to lepiej mu będzie zastosować adapter z 3/8 na 1/2 i nadal będzie wygodniej małym kluczem |
_________________ Moja E46 325 Lift Sedan StahlBlau
|
|
|
|
|
C0rvette
BMW: 320i
Imię: Wojtek
Silnik: M52
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 08 Sie 2013 Posty: 2224 Skąd: Lublin/Nałęczów
|
Wysłany: 05-05-17, 21:49
|
|
|
yampik, Tak można bez końca bo to zależy co się robi. Narzędzi nigdy nie jest za mało i zawsze coś się wynajdzie |
|
|
|
|
yampik
BMW: E46
Silnik: 325 M54
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 22 Maj 2013 Posty: 285 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 06-05-17, 00:04
|
|
|
dobra, nie ma co
pomijająć to, że chyba nikt szanujący nie robi kluczy o takim zakresie na 1/2" a badziewia od 10 do 200 nie są precyzyjne... to niech autor robi co uważa za najlepsze dla niego
pzdr |
_________________ Moja E46 325 Lift Sedan StahlBlau
|
|
|
|
|
Sanderus
Dołączył: 07 Sie 2017 Posty: 28 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 16-08-17, 13:38
|
|
|
Taki klucz to na pewno przydatna rzecz. |
|
|
|
|
|