swap m52b20 na b28 lub b25 kto zrobi?? |
Autor |
Wiadomość |
Warg
BMW: E36 320
Imię: Paweł
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 07 Wrz 2009 Posty: 369 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 16-04-17, 16:25
|
|
|
Black Dynamite, a pochwalisz się do było w nim robione? dolot zm50b25 to na 100% ale co jeszcze? wydech ruszany? może wałek ssący z m54b30? |
_________________ Jest: e36 320 Touring
Było: e36 316 compact
|
|
|
|
|
Black Dynamite
Imię: 328
Pomógł: 15 razy Dołączył: 27 Paź 2014 Posty: 480 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17-04-17, 00:06
|
|
|
Warg napisał/a: | Black Dynamite, a pochwalisz się do było w nim robione? dolot zm50b25 to na 100% ale co jeszcze? wydech ruszany? może wałek ssący z m54b30? |
Primo Zdrowy silnik
-kolektor M50b25
-ustawiony rozrząd
-regeneracja Vanosa
-usunięte sondy lambda ( odpięte i usunięte z kompa )
- świece irydowe
-wkładka K&N
-wtryski od M3 3,0 ( ale równie dobrze mogą być z 2,8 )
-nie ma kata tylko wstawiony tłumik a końcowy z e46 3.0
- i najważniejsze robione i strojone w RACEMODE w Zduńskiej Woli
efekt 227km i289nm to tak na spokojnie wyszło
można jeszcze :
-wałek ssący z m54b30
-dolot K&N lub ITG
-Barany i wydech
i pęknie lub będzie około 240km i 320nm
do pełni szczęścia w paździerzu jeśli chcemy używać auta do szybszej jazdy to dyfer 2,93 niestety jest zamulony , warto wstawić 3,07-3,15 wtedy auto robi się żwawsze ja u Michała w Strykowie składałem sobie z przełożeniem 3,23. |
_________________ e36 320 -e36 323 -e36 320 -e36 323sz25% -e39 523 -e39 us 528 -e39 540- e46 330ci-e46 323ci- e46 330ci - e36 328 - e36 328sz25%- e36 328 -e36 328-e36 328sz25%-e39 528-e36 328sz25% ++328sz25%-e46 323
-------------------------------------------------------
|
|
|
|
|
mgdz99
BMW: e91/e39
Imię: Maciej
Silnik: M47/M52
Wiek: 89 Dołączył: 07 Kwi 2017 Posty: 53 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 17-04-17, 00:51
|
|
|
Dzięki wreszci sie posypała lawina info o którą mi chodziło. Reasumując:
1- Po włożeniu silnika m52 b28 wraz z jego kompem , obowiązkowo wymieniam:
a- sprzęgło na 240 mm
b-przepływka
c-filtr powietrza
d-wydech
.Ewentualnie mój stary komp zostaje i zmieniam w nim mapy pod b28
Reszta częsci ,czyli skrzynia ,wał ,dyfer i hamulce mogą być wymienione póżniej w czasie
eksploatacji.
2- Mogę wstawić silnik m52 tub28 i ? Co w tym wypadku oprócz historii którą wypisałem wyżej jeszcze muszę zrobić? Wiem ze przepustnica jest elektroniczna a nie na linkę. Co z kontrolą trakcji? Co ewentualnie jeszcze będzie do przeróbek?
Czy jest jakaś różnica poza mocowiem-(łapami )i długością wiązki wynikająća z faktu że silnik pochodzi z e46 czy z e39?
Jak coś pomieszałem to mnie wyprostujci |
|
|
|
|
mati0618
BMW: e36 318i
Imię: Mateusz
Silnik: m40b18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 17 razy Wiek: 30 Dołączył: 17 Cze 2012 Posty: 548 Skąd: Radziejów/Włocławek
|
Wysłany: 17-04-17, 11:35
|
|
|
mgdz99 napisał/a: | Wiem ze przepustnica jest elektroniczna a nie na linkę. |
W m52tub28 przepustnica też jest na linkę przecież. |
|
|
|
|
mgdz99
BMW: e91/e39
Imię: Maciej
Silnik: M47/M52
Wiek: 89 Dołączył: 07 Kwi 2017 Posty: 53 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 16-05-17, 19:49
|
|
|
Pomózcie prosze bo mam silnik do odebrania za parę dni i nie wiem co robić??
Jak wiecie moje auto to e36 m52 b20 w manualu. Znalazłem silnik m52b28 z wiązką ews ,pestka i pętlą. ale od e39 w automacie. Ja na razie chciałem zachować moją skrzynie biegów.wał,półosie,dyfer (do wymiany będzie pózniej)
Z tego co wiem muszę wymienić sprzęgło na 240mm .I teraz mam pytanie .Czy muszę kupić komplet tj: docisk tarcza i dwumasa od b28? czy bedzie wszystko jedno czy bedzie to pochodziło z e36 ,e39 czy z 7er? byle z manuala? Na czym będzie polegala przróbka wiązki? |
|
|
|
|
Przemek23zip
BMW: E36 323 & 328
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 48 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 353 Skąd: Żary
|
Wysłany: 16-05-17, 20:32
|
|
|
Całą wiązkę zostaw swoją, wgraj mapy od 2.8 i temat elektryki masz załatwiony. Co do sprzęgła pasuje od 528 oraz 728. Musi być 240 mm. |
|
|
|
|
mgdz99
BMW: e91/e39
Imię: Maciej
Silnik: M47/M52
Wiek: 89 Dołączył: 07 Kwi 2017 Posty: 53 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 17-05-17, 22:35
|
|
|
czyli rozumiem ze jak zostawie moją skrzynię manualną ode36 b20 w zestawieniu z kupionym silnikiem b28 z e39 to sprzęgło będzie tylko pasowało od 528 lub728 ? a od e36 b28 już nie? |
|
|
|
|
Przemek23zip
BMW: E36 323 & 328
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 48 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 353 Skąd: Żary
|
Wysłany: 18-05-17, 00:21
|
|
|
Naturalnie że będzie pasowało od E36 328. W ostateczności mógłbyś nawet zostawić swoje kompletne sprzęgło, ale do tego silnika jest ono trochę za słabe. |
|
|
|
|
Szczurek
BMW: E46 320CI Coupe
Imię: Damian
Pomógł: 102 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 2329 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18-05-17, 06:53
|
|
|
Tak między wierszami pomyślałbym jeszcze o lepszych heblach |
|
|
|
|
mgdz99
BMW: e91/e39
Imię: Maciej
Silnik: M47/M52
Wiek: 89 Dołączył: 07 Kwi 2017 Posty: 53 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 18-05-17, 16:46
|
|
|
ok dzięki Z tego co wiem to heble przód są identyczne,tył różni się tym że są wentylowane. A jest ktos na forum kto ogarnia zmianę mapy w kompie? To rozumiem że jeśli zostawię mojego kompa od b20 ze" starą "mapą i podepnę go pod zmieniony silnik b28 to autko też bedzie smigało tylko że mniej efektywnie? Czy dobrze rozumiem? |
|
|
|
|
Warg
BMW: E36 320
Imię: Paweł
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 07 Wrz 2009 Posty: 369 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
Przemek23zip
BMW: E36 323 & 328
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 48 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 353 Skąd: Żary
|
Wysłany: 18-05-17, 23:46
|
|
|
Tak silnik odpali, będzie pracował. Jeśli posiadasz interfejs sam bez problemów zmienisz mapki. Hamulce tak jak pisałeś przód identyczny. 325 miało także taki sam jak u Ciebie układ hamulcowy. Tył był w 323 oraz 328 wentylowany.
Z powodzeniem możesz zostawić swoje hamulce. Moim zdaniem nie ma najmniejszego sensu zmiana na praktycznie te same. Jeśli chcesz na siłę coś modzić z układem hamulcowym to poszedłbym prędzej w kierunku zmiany: przód od E46 330 lub E46 325/328/320d poliftowe, a tył jeśli bez przeróbek ręcznego to 325/328/320d poliftowe lub 330 jeśli chcesz bawić się w modzenie ręcznego. |
|
|
|
|
mgdz99
BMW: e91/e39
Imię: Maciej
Silnik: M47/M52
Wiek: 89 Dołączył: 07 Kwi 2017 Posty: 53 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 02-06-17, 20:33
|
|
|
a czy jak zmienię sprzęgło na 240 to moja stara dwumasa będzie pasowała? czy też musi być inna? a jeśli tak to jaka? czy może założyć jednomas? |
|
|
|
|
disu
BMW Fan
BMW: E36 328
Imię: Daniel
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 58 razy Wiek: 29 Dołączył: 16 Mar 2014 Posty: 1020 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 02-06-17, 23:29
|
|
|
no jeśli chesz założyć sprzęgło 240mm od 2.8 to musisz też założyć koło zamachowe (Dwumas) 240mm od 2.8 |
_________________ Moje 328
http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=41609
-CHIP TUNING - IMMO/EWS - POPCORN/BACKFIRE - FAST REV - IDLE - LAMBDA - DECAT
{{BMS46 * MS40 * MS41 * MS42 * MS43}}
{{--M43 * M50 * M52 * M52TU * M54--}}
-PROGRAMOWANIE LICZNIKA VIN PRZEBIEG MODUŁ- |
|
|
|
|
mgdz99
BMW: e91/e39
Imię: Maciej
Silnik: M47/M52
Wiek: 89 Dołączył: 07 Kwi 2017 Posty: 53 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 11-11-17, 16:05
|
|
|
No będzie się działo . Kupiłem e39 2.8 i , zdrowe ładne za fajne € i jestem w totalnej rozterce.Czy je pruć i wrzucać motorownię 2.8 do mojej trójeczki czy ją sprzedać i wrzucać kasę w piątkę:(( tzn- robić ją na cacy Sam nie wiem co robić wystawiłem na razie trójeczkę na sprzedaż i zobaczymy ,ale szczerze powiem, że strasznie mi jej szkoda bo zdrowiutka jest.jak się znajdzie kupiec to zadecyduje za mnie |
|
|
|
|
|