BMW e36 m52b25 zmiana zacisków na 2 tłoczkowe |
Autor |
Wiadomość |
CoTyChcesz
BMW: E36 Coupe
Imię: Piotrek
Silnik: m50b25
Nadwozie: Coupe
Wiek: 28 Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 30 Skąd: Lipsko
|
Wysłany: 24-05-17, 18:39 BMW e36 m52b25 zmiana zacisków na 2 tłoczkowe
|
|
|
Siemanko, zastanawiam się nad zmianą zacisków w mojej e36, są jakieś zaciski które by pasowały na zasadzie plug&play 2 tłoczkowe(4tłoczkowe) bez przeróbek? Jeśli z przeróbkami to jakimi i z jakiego modelu itp. Z góry dzięki za pomoc. |
|
|
|
|
disu
BMW Fan
BMW: E36 328
Imię: Daniel
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 58 razy Wiek: 29 Dołączył: 16 Mar 2014 Posty: 1020 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 24-05-17, 18:44
|
|
|
fabrycznie masz tarcze 286mm
możesz założyć bez żadnych problemów
komplet tarcze 300mm + zaciski jedno tłoczkowe z e46 328
albo
komplet tarcze 325mm + zaciski jedno tłoczkowe z e46 330 |
_________________ Moje 328
http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=41609
-CHIP TUNING - IMMO/EWS - POPCORN/BACKFIRE - FAST REV - IDLE - LAMBDA - DECAT
{{BMS46 * MS40 * MS41 * MS42 * MS43}}
{{--M43 * M50 * M52 * M52TU * M54--}}
-PROGRAMOWANIE LICZNIKA VIN PRZEBIEG MODUŁ- |
|
|
|
|
CoTyChcesz
BMW: E36 Coupe
Imię: Piotrek
Silnik: m50b25
Nadwozie: Coupe
Wiek: 28 Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 30 Skąd: Lipsko
|
Wysłany: 25-05-17, 00:09
|
|
|
I nie trzeba będzie przerabiać jarzma? |
|
|
|
|
Przemek23zip
BMW: E36 323 & 328
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 48 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 353 Skąd: Żary
|
Wysłany: 25-05-17, 00:20
|
|
|
Jeśli założysz cały komplet to wszystko pasuje plug&play. Te 300 mm tarcze pasują także od poliftowego 325 E46 oraz od 2.0 diesel. Tam także montowano tarcze 300 mm.
Drobna uwaga: przy tarczach od 330i/d felgi jakie założysz to co najmniej 17 ". |
|
|
|
|
Marsss
BMW: E36
Imię: Kamil
Silnik: 328i
Nadwozie: Sedan
Wiek: 36 Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 21 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-05-17, 02:52
|
|
|
Warto dodać, że ładując na przód tarcze 325mm (E46 330) na tył lepiej dać od E46 325/328.
Lepiej wtedy rozkłada się siła hamowania przód / tył.
Mam właśnie taki zestaw u siebie.
Faktycznie mniej niż 17 na takie hamulce nie wejdzie. |
_________________ E36 M52B28 '95 |
|
|
|
|
Burza954
BMW: E36
Imię: Sebastian
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2015 Posty: 209 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 25-05-17, 06:26
|
|
|
A jaka minimum felga na 300mm?
Chodzi mi o założenie samego przodu z e46 328. |
|
|
|
|
Twissterrr
BMW: e36 318IS
Imię: Norbert
Silnik: M42B18
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 13 razy Wiek: 26 Dołączył: 26 Maj 2016 Posty: 262 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 25-05-17, 07:51
|
|
|
16 najlepiej chociaz w 15 pewnie tez sie wcisnie ale nie w kazda |
|
|
|
|
CoTyChcesz
BMW: E36 Coupe
Imię: Piotrek
Silnik: m50b25
Nadwozie: Coupe
Wiek: 28 Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 30 Skąd: Lipsko
|
Wysłany: 25-05-17, 12:27
|
|
|
Akurat na zimę wolę na 16stkach śmigać bo już kupiłem komplet nowych opon. ;p Tak więc wybór padnie na komplet od 325/328. Macie może wymiary tylnych tarcz oraz wiecie może z jakim momentem dokręcać zaciski? Wymiary mi potrzebne bo będę brał części od znajomego który ma 3 pełne stodoły i jeden plac w częściach do bmw to pasowało by to jakoś znaleźć, a widzę że ma średnio porządek w częściach. |
|
|
|
|
Burza954
BMW: E36
Imię: Sebastian
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2015 Posty: 209 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 25-05-17, 12:40
|
|
|
Twissterrr, ok. A stal 15" wejdzie bez problemu? Bo mam zimówki dobre na 15tkach i nie chce zmieniać jak coś.
Oraz ile zaciski gdzieś powinny maxymalnie kosztować te od 325/328 z e46? Cały czas mowa o przodzie tylko.
Bo jak przyjdzie mi zmieniać w niedługim czasie tarcze to może lepiej zainwestować pare złoty więcej i założyć jakieś większe niż 286mm. |
|
|
|
|
Pawel4freak
BMW: E36
Imię: Paweł
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 10 razy Wiek: 31 Dołączył: 22 Sie 2016 Posty: 272 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25-05-17, 18:17
|
|
|
Burza954, Nie wejdzie 15' przy zaciskach z 320d 150KM/328i 193KM.
Marsss napisał/a: | Warto dodać, że ładując na przód tarcze 325mm (E46 330) na tył lepiej dać od E46 325/328.
Lepiej wtedy rozkłada się siła hamowania przód / tył. |
ABS/korektor tego nie niweluje? Co się wtedy dzieje jak mam przód i tył od 330i/d? Przednie się szybciej zużywają? |
|
|
|
|
Twissterrr
BMW: e36 318IS
Imię: Norbert
Silnik: M42B18
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 13 razy Wiek: 26 Dołączył: 26 Maj 2016 Posty: 262 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 25-05-17, 18:57
|
|
|
Zestaw przod e46 330i/d i tyl od e46 325/328 daje rozkład sily hamowania 66%-34% wiec niepowinno byc problemu z szybszym zdzieraniem przodu . Z tego co sie orientuje rozklad sily chamowania powinien wybosic 70%-30% . Wiec zestaw z e46 niepowinien aprawiac problemu .
Pawel4freak moze cos z korektorem siły hamowania ? Chociaz z reguły przednie powinny sie szybciej zuzywac. |
Ostatnio zmieniony przez Twissterrr 25-05-17, 19:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Twissterrr
BMW: e36 318IS
Imię: Norbert
Silnik: M42B18
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 13 razy Wiek: 26 Dołączył: 26 Maj 2016 Posty: 262 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 25-05-17, 18:58
|
|
|
Dubel do kosza |
|
|
|
|
Pawel4freak
BMW: E36
Imię: Paweł
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 10 razy Wiek: 31 Dołączył: 22 Sie 2016 Posty: 272 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25-05-17, 19:15
|
|
|
Twissterrr, jeszcze nie mam, walczę ze sobą żeby nie wydawać wszystkie i zaraz nie sprzedawać nerki xD
Po prostu jestem ciekawy czemu do E36 lepiej z przodu z 330 a z tyłu 328 (po za bezproblemowym zamontowanie hamulca ręcznego) skoro w E46 daje to radę a jest tylko trochę cięższa, rozkład masy też ~50/50. |
|
|
|
|
Twissterrr
BMW: e36 318IS
Imię: Norbert
Silnik: M42B18
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 13 razy Wiek: 26 Dołączył: 26 Maj 2016 Posty: 262 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 25-05-17, 19:40
|
|
|
330i/d ma najwieksze cywilne hamulce gdzie przy zmianie niepotrzeba wiekszego nakladu pracy , a w polaczeniu z tylem z e46 ktory tez jest bezproblemowy w zmianie daje dobry rozklad sily . Idzie przerobic full breaki z 330 do e36 (zajrzyj do galerii vmashera) ale z tym jest wiecej kombinacji a co za tym idzie rosna koszta . |
|
|
|
|
Pawel4freak
BMW: E36
Imię: Paweł
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 10 razy Wiek: 31 Dołączył: 22 Sie 2016 Posty: 272 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25-05-17, 19:55
|
|
|
Twissterrr, Wiem o tym że da się, tylko ciekawi mnie stwierdzenie o tym lepszym rozkładzie hamowania i dlatego powinno się stosować z tyłu mniejsze tarcze z 328. Wydawało mi się że steruje tym elektronika niezależnie jak wielkie tarcze dasz z przodu i z tyłu. |
|
|
|
|
|