Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zabezpieczenie gwintów przed odkręcaniem - środki
Autor Wiadomość
Darek_325i 


BMW: E46 325i
Imię: Darek
Silnik: M54B25
Nadwozie: Sedan
Wiek: 34
Dołączył: 20 Maj 2017
Posty: 14
Skąd: Puławy
Wysłany: 22-05-17, 09:01   Zabezpieczenie gwintów przed odkręcaniem - środki

Witam,
czy wszystkie śruby należy zabezpieczać środkami typu loctite (lub innymi produktami)? Chodzi mi o śruby takich elementów jak podstawa filtra oleju, zamocowanie czujników spalania stukowego, wogóle gwinty czujników, śruby miski olejowej, głowica itd.
Narazie mam tylko kilka połączeń do poskładania w całość, ale na przyszłość też bym chciał się dowiedzieć.
Może sugerować się tym, że jeśli na odkręcanej śrubie jest ślad jakiegoś środka to stosować, a jeśli nie było to nie? Np. na gwintach śrub czujników spalania stukowego są ślady jakiegoś środka, na wielu innych śrubach nic.

Jeśli stosować to jakie konkretnie produkty? Wiem że wspomniany loctite ma różne numery, a nie chcę sytuacji gdzie nie da się czegoś później odkręcić bo zbyt mocna chemia to trzyma (gwinty aluminiowe itd).

Na forum szukajką nie znalazłem tych informacji.
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1779
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 26-05-17, 10:53   

Nigdy nie stosowałem w żadnym z wymienionych przez Ciebie miejsc.

Jestem pewien na 100%, że śruby miski, głowica i podstawa filtra idą bez kleju fabrycznie.

Nie wiem jak z czujnikami ale ja bym nie przesadzał.
_________________
 
 
 
Darek_325i 


BMW: E46 325i
Imię: Darek
Silnik: M54B25
Nadwozie: Sedan
Wiek: 34
Dołączył: 20 Maj 2017
Posty: 14
Skąd: Puławy
Wysłany: 26-05-17, 20:30   

Skręciłem bez żadnego środka, pytałem trochę na zapas i z ciekawości. Ale na razie robiłem tylko podstawę filtra, odmę, ogólne czyszczenie co się dało. Te czujniki spalania stukowego to właściwie niepotrzebnie odkręciłem. Pierwszy raz wyjmowałem kolektor dolotowy i zdemontowałem razem z całą wiązką, bo nie wiedziałem jak to się wszystko trzyma. Przy montażu, gdzieś w jakimś opisie na zagranicznych stronach, znalazłem wzmiankę żeby przed odkręceniem czujników spalania stukowego zaznaczyć kąt w jakim się znajdują, żeby je tak samo przykręcić. Ma to jakiś sens? Bo że siła przykręcenia ma znaczenie to dla mnie oczywiste, ale kąt?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.02 sekundy. Zapytań do SQL: 14