BMW: E36 328
Imię: Daniel
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe Pomógł: 58 razy Wiek: 29 Dołączył: 16 Mar 2014 Posty: 1020 Skąd: Krosno
Wysłany: 25-05-17, 20:23
nie ma żadnej elektroniki, tylko regulator siły hamowania
hamulce tył z e46 330i mają 320mm a z 328 mają 294mm
e36 jest lżejsza i z zakładając przód 325mm i tył 320mm, na mokrym za mocno nam będzie tył łapał,
chyba że kupisz tuningowy regulator siły hamowania i to ustawisz
BMW: E36
Imię: Paweł
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe Pomógł: 10 razy Wiek: 31 Dołączył: 22 Sie 2016 Posty: 272 Skąd: Wrocław
Wysłany: 26-05-17, 00:07
Twissterrr napisał/a:
Sila hamowania steruje regulator a to bardziej hydraulika niz elektronika .
disu napisał/a:
nie ma żadnej elektroniki, tylko regulator siły hamowania
Z tego co mi wiadomo korektor występował w autach bez abs, potem jego zadanie przejął abs. Nie ważne, nie takie było moje pytanie, ale dostałem odpowiedź że układ trzeba ręcznie ustawiać, a nie robi tego automatycznie Przynajmniej problem ręcznego już mi odpada xD
BMW: e46
Imię: Tomek
Silnik: m57n
Nadwozie: Touring Pomógł: 11 razy Dołączył: 02 Gru 2015 Posty: 264 Skąd: Wręczyca Wielka
Wysłany: 27-05-17, 15:20
bzdury jakieś z tymi siłami hamowania na różne tarcze, wieksze tarcze to wieksza pojemność cieplna, wieksze tarcie, są bardziej odporne na przegrzanie z racji wiekszej powierzchni, hamują lepiej z racji wiekszej powierzchni tarcia. Czyli trudniej jest je zmęczyć.
Co za różnica czy tarcze z tyłu bedą poniżej 300 czy 320, siła wywierana z pedału hamulca przez pompę bedzie dokładnie taka sama na mniejszą czy wieksza tarcze. Różnica że im masz wieksze tarcze tym ciezej jest je ugotować i wytrzymają wiecej ostrego hamowania.
Zaciski tylne z taką samą siłą złapią tylną tarcze małą czy wiekszą, a ABS i tak nie pozwoli na zablokowanie koła.
Przednie hamulce są wieksze i dostają wiecej siły ponieważ w momencie hamowania silnik i cały przód nam nurkuje i dociąza się przednia oś co pozwala lepiej hamować, tył odwrotnie unosi się do góry i nawet jakbyśmy tam dali 90% siły hamowania to nie bedzie skuteczności bo koła słabiej są dociązone, szczególnie w momencie hamowania czyli wtedy kiedy jest nam to potrzebne.
jak autor ma ochotę może pchać 325mm i 320 na tył ogólnie spory plus za podejście do hamulców, tak to tylko kolektory, lotki, zderzaki z laminatu i gwint z chin a wreszcie ktoś poszedł po rozum i chce też poprawić hamulce
BMW: E36 Coupe
Imię: Piotrek
Silnik: m50b25
Nadwozie: Coupe
Wiek: 28 Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 30 Skąd: Lipsko
Wysłany: 08-06-17, 19:53
Dzięki, póki co chce ogarnąć idealnie stan techniczny, później wizualke. Jedynie co to teraz jak robiłem podłogę w aucie to dokupilem kilka dupereli żeby później nie pchać elektryki na chama gdzieś po bokach tylko puszczę ją pod dywanem. Hamulce zawieszenie oraz zdrowa konstrukcja to dla mnie podstawa. Akurat u mnie zawieszenie i silnik elegancko tylko ruda. No i czas ją był przegonić. Hamulce stwierdziłem usprawnić. Moim zdaniem zanim się zacznie modyfikacje to należy przywrócić auto dostanu conajmniej bardzo dobrego, aby myśleć coś więcej o tuningu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach