Dziwne stuki w E36 318i |
Autor |
Wiadomość |
SID
BMW: E36 Sedan
Imię: Kamil
Silnik: M43B18
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 1037 Skąd: Mrągowo
|
Wysłany: 28-02-08, 11:30 Dziwne stuki w E36 318i
|
|
|
Witam! Mam problem mianowicie chodzi o dziwne stuki czy pukanie tak jakby stukanie palcem w deskę rozdzielczą, dźwięk pochodzi jakby za deską rozdzielczą naprzeciw zegarów? Ogólnie słychać to w środku auta na postoju jak sie naciśnie pedał hamulca to czuć te stukanie na nodze jest to regularne co parę sekund ale dopiero kiedy się silnik nagrzeje! Dodam ze to na pewno nic w silniku bo pracuje cicho i elegancko! Podczas jazdy tego nie czuć ani nie słychać a wszystko zaczęło się dziać po jakimś czasie kiedy dolałem płynu do chłodnicy może to jest przyczyna? Byłem u mechanika i jak pech chciał u niego przestało pukać! A jak wróciłem na chacjende to znowu pukało! Nie mam pojęcia co jest? Potrzebuje opinii kogoś kto sie zna na BMW! Dodam ze to jest moja pierwsza BEEMKA więc dopiero się uczę o jej anatomii więc wybaczcie moją nieudolność! Z GÓRY WIELKIE DZIĘKI za POMOC! Pozdrawiam! |
_________________ Moje E36 MONTREALBLAU METALLIC
|
|
|
|
|
Pawelos
BMW: 320I
Imię: Paweł
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 99 Skąd: Bukowno
|
Wysłany: 29-02-08, 00:11
|
|
|
Nie wiem co Ci doradzic zbytnio, ale ja bym sprawdzil mocowania przewodow hamulcowych idacych od serwa. |
_________________
///M50 |
|
|
|
|
SID
BMW: E36 Sedan
Imię: Kamil
Silnik: M43B18
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 1037 Skąd: Mrągowo
|
Wysłany: 29-02-08, 14:31
|
|
|
Pawelos, Dzięki za poradę! Sprawdzę na pewno mam nadzieję że to będzie to jak nie to będę szukał dalej. Z Góry wielkie dzięki za poświęcony czas! |
_________________ Moje E36 MONTREALBLAU METALLIC
|
|
|
|
|
SID
BMW: E36 Sedan
Imię: Kamil
Silnik: M43B18
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 1037 Skąd: Mrągowo
|
Wysłany: 03-03-08, 21:30
|
|
|
Sprawdziłem kable i wszystko ok! wystąpił inny problem że znika mi płyn od chłodnicy nie mogę znaleźć wycieku a pod autem niema plam może przelałem i gdzieś wybiło i to jest przyczyną stuków? A teraz nie mogę znaleźć tego wycieku dolałem trochę płynu i trochę gdzieś uszło może w przewody kupiłem nowy i zalałem i na razie jest ok zobaczę jutro jak zrobię parę kilometrów może ktoś tez miał taki problem i może coś podpowiedzieć? |
_________________ Moje E36 MONTREALBLAU METALLIC
|
|
|
|
|
robsonk
BMW: E36 318i
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 6 razy Wiek: 42 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 188 Skąd: Lututów
|
Wysłany: 03-03-08, 21:41
|
|
|
a nie masz przypadkiem bialej kremowej mazi na bagnecie i pod korkiem oleju?
jesli masz i znika ci plyn to najprawdopodobniej jest to uszczelka pod glowica!
moze to sprawdz i jesli to sie wyeliminuje to bedziemy myslec dalej. |
|
|
|
|
SID
BMW: E36 Sedan
Imię: Kamil
Silnik: M43B18
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 1037 Skąd: Mrągowo
|
Wysłany: 04-03-08, 17:34
|
|
|
robsonk napisał/a: | a nie masz przypadkiem bialej kremowej mazi na bagnecie i pod korkiem oleju?
jesli masz i znika ci plyn to najprawdopodobniej jest to uszczelka pod glowica!
moze to sprawdz i jesli to sie wyeliminuje to bedziemy myslec dalej. |
Sprawdziłem i nic nie znalazłem korek i bagnet są czyste poszukałem czy niema gdzieś indziej i też niema, w chwili obecnej to znaczy od wczoraj co dolałem do dłuższej kreski tylko nie wiem czy to jest max czy min? Ponieważ nie znam się za bardzo na niemieckim zeszło 2 kreski i jak na razie nic nie ubywa przejechałem 10km nie wiem czy dolać więcej płynu czy poczekać sprawdzając czy będzie nadal ubywać? |
_________________ Moje E36 MONTREALBLAU METALLIC
|
|
|
|
|
SID
BMW: E36 Sedan
Imię: Kamil
Silnik: M43B18
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 1037 Skąd: Mrągowo
|
Wysłany: 04-03-08, 18:33
|
|
|
Odnośnie założonego tematu "Dziwne stuki w E36 318i" poszukałem troszkę i wyszło że to stukają elektrozawory, pewna osoba określiła ze jest to standard w E36 i że można to naprawić ale i tak po jakimś czasie zaczną stukać. A jeszcze jedno nie wiem czy trzeba zakładać nowy temat z problemem o ubywaniu płynu z chłodnicy czy można to kontynuować na tym? |
_________________ Moje E36 MONTREALBLAU METALLIC
|
|
|
|
|
lolejko
moderator BIG L
BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 15498 Skąd: Kozienice
|
|
|
|
|
SID
BMW: E36 Sedan
Imię: Kamil
Silnik: M43B18
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 1037 Skąd: Mrągowo
|
Wysłany: 04-03-08, 19:08
|
|
|
Sprawdzę to z samego rana ewentualnie pojadę gdzieś na kanał może uda mi się coś wypatrzeć bo pod autem nadal niema żadnych plam, sprawdzam za każdym razem kiedy wsiadam jak chwilkę postoi. |
_________________ Moje E36 MONTREALBLAU METALLIC
|
|
|
|
|
robsonk
BMW: E36 318i
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 6 razy Wiek: 42 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 188 Skąd: Lututów
|
Wysłany: 04-03-08, 19:37
|
|
|
Najprawdopodobnie jest zle odpowietrzony uklad chlodzenia.Kiedy odkrecasz korek pewnie plyn ci sie cofa w obiegu,a tak nie powinno byc. W ogole to korek od plynu chlodniczego mozna odkrecac i sprawdzac stan plynu na zimnym silniku. Teoretycznie na cieplym silniku kiedy odkrecisz korek to plyn powinien wybijac na zewnatrz, a nie cofac sie w uklad.
Dobre odpowietrzenie powinno zalatwic sprawe |
|
|
|
|
SID
BMW: E36 Sedan
Imię: Kamil
Silnik: M43B18
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 1037 Skąd: Mrągowo
|
Wysłany: 05-03-08, 18:44
|
|
|
robsonk napisał/a: | Najprawdopodobnie jest zle odpowietrzony uklad chlodzenia.Kiedy odkrecasz korek pewnie plyn ci sie cofa w obiegu,a tak nie powinno byc. W ogole to korek od plynu chlodniczego mozna odkrecac i sprawdzac stan plynu na zimnym silniku. Teoretycznie na cieplym silniku kiedy odkrecisz korek to plyn powinien wybijac na zewnatrz, a nie cofac sie w uklad.
Dobre odpowietrzenie powinno zalatwic sprawe |
Wygląda na to ze to będzie przyczyna kiedy rano sprawdzałem poziom płynu było mniej kiedy silnik się nagrzał poziom wzrósł ale tylko do połowy pojemnika(1 kreskę przed połową) zastanawiam się czy pojemnik powinienem zalać to pełna i odpowietrzyć czy zrobić to teraz a potem dolać płynu? |
_________________ Moje E36 MONTREALBLAU METALLIC
|
|
|
|
|
robsonk
BMW: E36 318i
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 6 razy Wiek: 42 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 188 Skąd: Lututów
|
Wysłany: 05-03-08, 19:26
|
|
|
nalezy zalac do pełna i dopiero odpowietrzac. musisz miec kogos kto bedzie ci trzymal obroty w granicach 2000 i pamietaj zeby wlaczyc ogrzewanie na full i na max obroty dmuchawy bo musi sie nagrzewnica napelnic cieplym plynem.
odpowietrzasz dopuki przez korek do odpowietrzenia nie bedzie uciekal plyn bez babelkow powietrza.
ale z tego co piszesz to objawy masz prawidlowe.
kiedy na zimnym silniku odkrecisz korek to plynu powinno byc na kresce (czyli mniej niz na cieplym) ,a kiedy na cieplym silniku bys odkrecil korek to poziom plynu sie podnosi ze wzgledu na cisnienie jakie sie wytwarza w ukladzie chlodzenia pod wplywem podgrzewania plynu. |
|
|
|
|
SID
BMW: E36 Sedan
Imię: Kamil
Silnik: M43B18
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 1037 Skąd: Mrągowo
|
Wysłany: 06-03-08, 19:44
|
|
|
No to z samego rana biorę się za to! I zobaczymy czy będzie wszystko ok? Z GÓRY WIELKIE DZIĘKI! ZA POMOC! |
_________________ Moje E36 MONTREALBLAU METALLIC
|
|
|
|
|
Maniek
BMW: e30 320
Imię: Michał
Dołączył: 08 Lut 2008 Posty: 52 Skąd: Krynica Morska
|
Wysłany: 06-03-08, 21:51
|
|
|
W sumie jak by byl zapowietrzony to by sie cholernie mu grzał....a jak z temp silnika???
To ze wzrosnie plynu to norma bo przy temperaturze ciecz sie rozszeza.....
A moze nie wrzuca do oleju ani nie cieknie tylko pali chodz w tedy wyrzucalo by plyn......
A ogrzewanie grzeje??
Myslalem ze jak temat o stukach to przypomanilem sobie znajomkow z 2 e30 i jednego e36 z silnikami 1.8 i kazdy mial stuki w e30 sworzen korbowodu wybity a w e36 gniazdo zaworowe wybite...... |
|
|
|
|
robsonk
BMW: E36 318i
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 6 razy Wiek: 42 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 188 Skąd: Lututów
|
Wysłany: 07-03-08, 07:26
|
|
|
wcale nie koniecznie musi sie grzac. ja po wymianie termostatu mialem taki objaw ze na cieplym silniku mialem duzo plynu w zbiorniczku,ale jak tylko odkrecilem korek to plyn zasysyalo w uklad i zawsze sie wydawalo ze jest go malo. samochod wcale mi sie nie grzal, tylko ogrzewanie grzalo letnim powietrzema,a nie cieplym.
podjechalem do mechaniora i mi go dobrze odpowietrzyl za 10 zl i teraz jest git! |
|
|
|
|
|