Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Klucz dynanomometryczny
Autor Wiadomość
nicko999 


Wiek: 31
Dołączył: 19 Paź 2013
Posty: 179
Skąd: Kielce
Wysłany: 05-05-17, 16:34   Klucz dynanomometryczny

Witam proszę o poradę was

posiadam klucz

KLUCZ DYNAMOMETRYCZNY 1/2' 40-200Nm JONNESWAY

i teraz pasuje mi kupić jeszcze jeden z tym,że jest albo

1.KLUCZ DYNAMOMETRYCZNY 1/4' 4.5-30Nm JONNESWAY

albo

JONNESWAY T27060N KLUCZ DYNAMOMETRYCZNY 10-60 Nm

i nie wiem który bardziej sprzyda się od 4.5 do 30 czy lepiej od 10 do 60?

dodam prace przy aucie(klucze sporadycznie używane)

bo tak myślę jesli klucz ten od 4.5 do 30 jest to jak śruba bedzie miała 35nm to można dokręcić pierw na full czyli 30nm a potem ustawić na 5nm i dociągnać? nie popsuje sie klucz?
 
 
C0rvette 


BMW: 320i
Imię: Wojtek
Silnik: M52
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 08 Sie 2013
Posty: 2224
Skąd: Lublin/Nałęczów
Wysłany: 05-05-17, 18:59   

Ja bym bral na 1/2".
 
 
Warg 



BMW: E36 320
Imię: Paweł
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Wiek: 39
Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 369
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 05-05-17, 19:07   

poniżej 10 Nn prawie nie będziesz używał bo w zasadzie nie mac śrub poniżej M6 które właśnie dokręca się na 10Nm więc powinien starczyć Ci ten 10-60


nicko999 napisał/a:
bo tak myślę jesli klucz ten od 4.5 do 30 jest to jak śruba bedzie miała 35nm to można dokręcić pierw na full czyli 30nm a potem ustawić na 5nm i dociągnać? nie popsuje sie klucz?


to tak nie działa, 35 to 35 a nie najpierw 30 a później 5

ps poniżej zgrubne momenty dokręcania śrub
_________________
Jest: e36 320 Touring
Było: e36 316 compact
 
 
 
Balrog 


Dołączył: 08 Lis 2011
Posty: 55
Skąd: Bielsko
Wysłany: 05-05-17, 19:13   

Tez bym bral tylko 1/2 .Mam taki i 1/4 i chyba użyłem jej tylko 2x moze z 3
 
 
nicko999 


Wiek: 31
Dołączył: 19 Paź 2013
Posty: 179
Skąd: Kielce
Wysłany: 05-05-17, 19:46   

proszę was o pomoc klucz przyszedł z tym,że jak go nie używam to mam ustawić foto nr

1: https://zapodaj.net/199f2b43111ce.jpg.html

2: https://zapodaj.net/0cf7afb557540.jpg.html

dodam przyszedł w pudełku już skręcony poniżej skali... ale w necie pisze,że musi być ustawiony niby na najniższą wartość i wyzerowany... to jak to wreszcie ustawić mam jak nie używam
 
 
yampik 



BMW: E46
Silnik: 325 M54
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 285
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 05-05-17, 20:39   

tak jak na 2 fotce.
w kluczu dynamo chodzi o to żeby nie był zblokowany na sprężynie (czyli na jakiejś wartości) bo z biegiem czasu się odkształci (podda) i będzie oszukiwał. do przechowywania go rozkręcamy. zresztą w jonneswayu masz instrukcję w której wszystko jest ładnie opisane ;)

co do wpisów powyżej - o 1/2" - to po co komu klucz o tak niskim zakresie na 1/2? kretynizm. nic dużego się tak słabo nie dokręca (4.5-30).
a ten 10-60 jest w sam raz na 3.8" ...
ja bym brał 10-60 na 3/8. bardziej potrzebny zakres + wytrzymalsza konstrukcja :)
_________________
Moja E46 325 Lift Sedan StahlBlau
 
 
C0rvette 


BMW: 320i
Imię: Wojtek
Silnik: M52
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 08 Sie 2013
Posty: 2224
Skąd: Lublin/Nałęczów
Wysłany: 05-05-17, 20:48   

yampik, Może i kretynizm, ale większość zestawów kluczy nie ma nasadek 3/8" a biorąc 1/2" mamy więcej nasad (w podstawowych zestawach) i przy zastosowaniu redukcji założymy też klucze 3/8". Po prostu masz więcej możliwości takim kluczem. a 60NM to czasami masz np. śruby dwumasy ( gdzie 1/2" wygodniej jest kręcić. (na moim przypadku)
 
 
nicko999 


Wiek: 31
Dołączył: 19 Paź 2013
Posty: 179
Skąd: Kielce
Wysłany: 05-05-17, 21:12   

yampik napisał/a:
tak jak na 2 fotce.
w kluczu dynamo chodzi o to żeby nie był zblokowany na sprężynie (czyli na jakiejś wartości) bo z biegiem czasu się odkształci (podda) i będzie oszukiwał. do przechowywania go rozkręcamy. zresztą w jonneswayu masz instrukcję w której wszystko jest ładnie opisane ;)

co do wpisów powyżej - o 1/2" - to po co komu klucz o tak niskim zakresie na 1/2? kretynizm. nic dużego się tak słabo nie dokręca (4.5-30).
a ten 10-60 jest w sam raz na 3.8" ...
ja bym brał 10-60 na 3/8. bardziej potrzebny zakres + wytrzymalsza konstrukcja :)


Ok dzięki dałem tak jak był czyli max w dół :)
 
 
yampik 



BMW: E46
Silnik: 325 M54
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 285
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 05-05-17, 21:45   

C0rvette napisał/a:
yampik, Może i kretynizm, ale większość zestawów kluczy nie ma nasadek 3/8" a biorąc 1/2" mamy więcej nasad (w podstawowych zestawach) i przy zastosowaniu redukcji założymy też klucze 3/8". Po prostu masz więcej możliwości takim kluczem. a 60NM to czasami masz np. śruby dwumasy ( gdzie 1/2" wygodniej jest kręcić. (na moim przypadku)


klucz na 1/2 ma od 40. więc do dwumasy użyje tego głównego.

teraz wróc z tematem do zakresu 10-40. zazwyczaj są to miejsca gdzie możesz nawet nie podejść kluczem na 1/2" :)

jak ma nasadki na 1/2 to lepiej mu będzie zastosować adapter z 3/8 na 1/2 i nadal będzie wygodniej małym kluczem :)
_________________
Moja E46 325 Lift Sedan StahlBlau
 
 
C0rvette 


BMW: 320i
Imię: Wojtek
Silnik: M52
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 08 Sie 2013
Posty: 2224
Skąd: Lublin/Nałęczów
Wysłany: 05-05-17, 21:49   

yampik, Tak można bez końca :) bo to zależy co się robi. Narzędzi nigdy nie jest za mało i zawsze coś się wynajdzie :piwo:
 
 
yampik 



BMW: E46
Silnik: 325 M54
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 285
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 06-05-17, 00:04   

dobra, nie ma co :)

pomijająć to, że chyba nikt szanujący nie robi kluczy o takim zakresie na 1/2" a badziewia od 10 do 200 nie są precyzyjne... to niech autor robi co uważa za najlepsze dla niego :)

pzdr :piwo:
_________________
Moja E46 325 Lift Sedan StahlBlau
 
 
Sanderus 


Dołączył: 07 Sie 2017
Posty: 28
Skąd: Katowice
Wysłany: 16-08-17, 13:38   

Taki klucz to na pewno przydatna rzecz.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 14