BMW e30 jaki silnik wybrać? |
Autor |
Wiadomość |
szczepaNe46
BMW: e46
Imię: Michał
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 25 Sty 2016 Posty: 15 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 24-10-17, 16:04 BMW e30 jaki silnik wybrać?
|
|
|
Siema, tak jak w temacie potrzebuje porady co do podmianki silnika w BMW e30 . Obecnie jest 1.6i automat ;/ i zastanawiam się nad klasyką , mowa tu o m20b25 , m30b30 lub coś nowszego m52b28. Przy którym silniku jest najmniej ingerencji w to co znajduję się pod maską tzn który będzie najłatwiej włożyć? Ogólnie prosiłbym o jakieś uzasadnione porady. Z góry dzięki za pomoc ! |
|
|
|
|
4Navig8
Dołączył: 30 Wrz 2017 Posty: 218 Skąd: Młode Wilki
|
Wysłany: 24-10-17, 16:32
|
|
|
Na twoim miejscu poszedł bym za ciosem i odrazu zapodał m54b30. Uzasadnienie? Twoja e30 byłaby zajebiście dynamiczna. Spalanie jak najbardziej akceptowalne i radość z jazdy. M54b30 nie jest już tak droga jednostką w porównaniu do zeszłego roku. Ingerencji jest sporo, zwłaszcza elektronika... można iść krócej i wrzucić M52b28 i po paru modach wzmocnić go do 210 czy 220koni |
|
|
|
|
szczepaNe46
BMW: e46
Imię: Michał
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 25 Sty 2016 Posty: 15 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 24-10-17, 17:58 x
|
|
|
Też była taka opcja ale podobno lepsze jest 2.8 bo m54 3.0 oliwe lubi bardzo Ale nie pisze tego z pełną świadomością tylko z doświadczenia innych . |
|
|
|
|
chudy
7.62mm
BMW: e30
Silnik: m30b35 ?
Pomógł: 42 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1464 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24-10-17, 18:19
|
|
|
m20b25 wchodzi prawie p&p
z elektryka nic nie trzeba robic.
kiedys wkladalem do swojej tez bylo 1.6 z automatem i wkladalem m20 z manualem |
_________________
|
|
|
|
|
4Navig8
Dołączył: 30 Wrz 2017 Posty: 218 Skąd: Młode Wilki
|
Wysłany: 24-10-17, 18:21
|
|
|
Na swoim przykładzie. Kupiłem m54b30 w anglii. Przytargałem do Polski, po drodze stawałem 4 razy na sprawdzenie oliwy. Bo doświadczenie innych że lubi bardzo, i nie dolałem na trasie 1300km. A olej LM 5W30
Kieruj się finansami, tym jaką radość czerpiesz z auta. Moim zdaniem, po za v8, właśnie ona ma bardzo dobry dół. Dlatego się kieruje tym piecem do e30. A jeszcze do nie dawna, szukałem e30 z zamiarem przerzucenia 3liter |
|
|
|
|
szczepaNe46
BMW: e46
Imię: Michał
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 25 Sty 2016 Posty: 15 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 24-10-17, 19:47 x
|
|
|
A co konkretnie myślicie na temat m30b30 podobno bardzo mało zabawy z elektryką żeby śmigało wszystko. No i V pod maską spoko, aczkolwiek taki silnik nie będzie zbyt ciężki? Bo wiadomo prowadzić też się to musi ;D |
|
|
|
|
chudy
7.62mm
BMW: e30
Silnik: m30b35 ?
Pomógł: 42 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1464 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24-10-17, 21:25
|
|
|
m30b30 to r6 czyli tzw duza szostka
i tu juz troche zabawy jest (wkladalem b35 do e30) |
_________________
|
|
|
|
|
Damian92
BMW: e36 sedan
Imię: Damian
Silnik: 2JZ-GTE
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 05 Maj 2011 Posty: 188 Skąd: Jasło [RJS 8W13]
|
Wysłany: 24-10-17, 23:20
|
|
|
szczepaNe46, 2jz |
_________________ |
|
|
|
|
4Navig8
Dołączył: 30 Wrz 2017 Posty: 218 Skąd: Młode Wilki
|
Wysłany: 25-10-17, 00:33
|
|
|
LSa na kompresorze |
|
|
|
|
ksx9
BMW: e60
Imię: Kamil
Silnik: n52b25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 50 razy Wiek: 32 Dołączył: 18 Gru 2011 Posty: 994 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 25-10-17, 10:11
|
|
|
m50b25 bez vanosa chyba najlepszy stosunek ceny i mocy, a i sama przekładka jest bardzo prosta, wszystko na ori częściach, wiązka bez immobilizera też jest dużo prostsza w podłączeniu |
_________________ Pies do adopcji, miły, cichy, jasna sierść, bardzo uparty -> https://youtu.be/aFuA50H9uek
Gość zobacz moje e60
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?p=654179#654179 |
|
|
|
|
chudy
7.62mm
BMW: e30
Silnik: m30b35 ?
Pomógł: 42 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1464 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25-10-17, 18:09
|
|
|
przy plastiku juz trzeba brac pod uwage miske ktora potrafi kosztowac kilka dobrych stow (no chyba ze odrazu ma sie m50 wyjete z e34) |
_________________
|
|
|
|
|
Szczurek
BMW: E46 320CI Coupe
Imię: Damian
Pomógł: 102 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 2329 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25-10-17, 19:06
|
|
|
Zima tuż tuż... jeśli masz garaż to masz pole do popisu
Jak chcesz najmniej bezproblemowo to wkładaj mityczne dwa łosiem
M54b30 również świetny wybór ale na ten motor należy zwrócić szczególną uwagę i zrobić co potrzeba jeszcze przed włożeniem A w tedy możesz spać spokojnie |
|
|
|
|
szczepaNe46
BMW: e46
Imię: Michał
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 25 Sty 2016 Posty: 15 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 28-10-17, 18:26
|
|
|
O zimie nie ma co myśleć chociaż to ostania w której e30 będzie coś jeździło a tak to zimowanie będzie Wydaję mi się że jednak rozważę 2.8 lub 3.0 z tego względu że 2.5 m50 za bardzo oklepane. No nic dzięki wszystkim za pomoc.
PS:Damian co do 2jz to nie na moją kieszeń zabawa Jednak jakbym miał wybierać z czegoś konkretnego to pewnie wybór by padł na RB26DETT lub LS7 jakiegoś |
|
|
|
|
4Navig8
Dołączył: 30 Wrz 2017 Posty: 218 Skąd: Młode Wilki
|
Wysłany: 28-10-17, 20:43
|
|
|
Zimowanie niesie ze sobą same plusy. Będziesz miał dużo czasu nad zastanowieniem się. I z własnego doświadczenia, powiem że warto dołożyć parę grosza i wrzucić ten naprawdę udany silnik M54B30, najlepiej po liftowy. To marzenie nie jednego z nas 3.0 w budzie e30 |
|
|
|
|
szczepaNe46
BMW: e46
Imię: Michał
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 25 Sty 2016 Posty: 15 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 31-10-17, 13:07
|
|
|
W sumie masz rację 3.0 w e30 bardzo fajnie . Zima się zbliża więc trochę będzie można przemyśleć ale na 90% będzie 2.8 albo 3.0 chodz bardziej po wszystkich wypowiedziach jestem skłonny wrzucac 3.0. No nic dzięki wszystkim za pomoc !
Ps: Będę coś grubiej kombinował z e30 to pojawi się temat |
|
|
|
|
|