Elektrycznie uchylane szyby e36 coupe |
Autor |
Wiadomość |
mati0618
BMW: e36 318i
Imię: Mateusz
Silnik: m40b18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 17 razy Wiek: 30 Dołączył: 17 Cze 2012 Posty: 548 Skąd: Radziejów/Włocławek
|
Wysłany: 20-11-17, 19:22
|
|
|
Jak narazie, zostało rozwiązać problem krótszego cięgna, jak ktoś wyżej mierzył ori cięgno ma 50cm a to od mercedesa ma 43cm, trzeba po prostu wyżej zamocować silniczki, chyba że też od czegoś można dobrać podobne.
No i uchwyty szyb, mam te od mercedesa, postaram się jakoś dopasować je do uchwytów bmw.
Gover, wg jakiego schematu masz podłączone u siebie? |
|
|
|
|
Gover
BMW: e36
Imię: Krzysztof
Silnik: m52b25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 13 razy Wiek: 27 Dołączył: 21 Paź 2013 Posty: 167 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 20-11-17, 21:59
|
|
|
mati0618 napisał/a: | Jak narazie, zostało rozwiązać problem krótszego cięgna, jak ktoś wyżej mierzył ori cięgno ma 50cm a to od mercedesa ma 43cm, trzeba po prostu wyżej zamocować silniczki, chyba że też od czegoś można dobrać podobne.
No i uchwyty szyb, mam te od mercedesa, postaram się jakoś dopasować je do uchwytów bmw.
Gover, wg jakiego schematu masz podłączone u siebie? |
Daj spokój i zawias z linką kup już aso, kosztują kilka stowek A będziesz miał ładnie i oryginalnie. Schemat wziąłem z cabrio, ale sedan ma to samo |
_________________ Nie dziękuj, kliknij pomógł |
|
|
|
|
Sylwo
BMW: E36
Imię: Sylwek
Silnik: m50b20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Gru 2012 Posty: 129 Skąd: POLSKA
|
Wysłany: 26-11-17, 20:05
|
|
|
Panowie dziś podłączałem swoje uchylne szybki i wszystko działa na ori żółtych przełącznikach od uchylnych szyb bez przekaźnika DRM 4. Zastanawia mnie tylko jaką funkcje pełni ten przekaźnik skoro bez niego silniczki działają otwierają i zamykają, czy bez niego wszystko będzie działało bezproblemowo. |
|
|
|
|
Q-bak
Dołączył: 05 Paź 2012 Posty: 47 Skąd: Pomorze
|
Wysłany: 26-11-17, 21:19
|
|
|
Sylwo, a czy do tych przełączników na żółtej podstawce nie potrzebowałeś jeszcze jakichś przekaźników ? Czy normalnie zasilanie do przełączników, kabelki do silniczków i działa ? |
|
|
|
|
Sylwo
BMW: E36
Imię: Sylwek
Silnik: m50b20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Gru 2012 Posty: 129 Skąd: POLSKA
|
Wysłany: 26-11-17, 21:39
|
|
|
Działa bez przekaźników ponieważ te żółte wyłączniki są tak zbudowane . |
|
|
|
|
Gover
BMW: e36
Imię: Krzysztof
Silnik: m52b25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 13 razy Wiek: 27 Dołączył: 21 Paź 2013 Posty: 167 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 27-11-17, 01:39
|
|
|
Przekaźnik ma za zadanie odłączyć silniki tylnych szyb w momencie pracy szyberdachu, chyba także podczas rozruchu silnika. Jak ktoś czegoś jeszcze nie wie to śmiało pisać, temat tylnych szyb w coupe mam już opanowany |
_________________ Nie dziękuj, kliknij pomógł |
|
|
|
|
Q-bak
Dołączył: 05 Paź 2012 Posty: 47 Skąd: Pomorze
|
Wysłany: 27-11-17, 14:08
|
|
|
Podesle potem zdjecia bo nie rozumiem jak to moze dzialac. Mam oryginalne guziki, oryginalne wtyczki i otwieralo mi tylko w jedna strone, a nie zamykalo. Na zoltej wtyczce |
|
|
|
|
Sylwo
BMW: E36
Imię: Sylwek
Silnik: m50b20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Gru 2012 Posty: 129 Skąd: POLSKA
|
Wysłany: 28-11-17, 00:44
|
|
|
Gover a możesz mi powiedzieć czy jak silniczki będą podłączone bez tego przekaźnika tylko zasilanie prosto na przełączniki to gdy zawias szyby się otworzy lub zamknie do końca to silniczki same się zatrzymają czy trzeba uważać jak dojdą do końca czy mają w sobie jakiś modół przeciążeniowy. |
|
|
|
|
Gover
BMW: e36
Imię: Krzysztof
Silnik: m52b25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 13 razy Wiek: 27 Dołączył: 21 Paź 2013 Posty: 167 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 28-11-17, 15:08
|
|
|
Wydaje mi się, że mechanizm silników ma coś w rodzaju sprzęgła, odlacza napęd przy zbyt dużym obciążeniu. Sam przekaźnik nie ma z tym nic wspólnego, tak samo przyciski. Pozdro |
_________________ Nie dziękuj, kliknij pomógł |
|
|
|
|
OBOLUK
don_dolarson
BMW: E36
Silnik: 2.8
Nadwozie: Coupe
Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2016 Posty: 124 Skąd: Machu Picchu
|
Wysłany: 16-12-17, 19:57
|
|
|
Te nity musiałem szlifierką kątową ciąć. Jakie wiertło by nie było to nie dawały rady, 4 złamałem. Teraz silniczek jest już luźny ale połączony jest z cięgnem. Idzie to jakoś w środku odłączyć żeby sam silniczek wyciągnąć do naprawy czy muszę od szyby odkręcać cały mechanizm i razem jako jedność wyciągnąć? |
|
|
|
|
Sylwo
BMW: E36
Imię: Sylwek
Silnik: m50b20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Gru 2012 Posty: 129 Skąd: POLSKA
|
Wysłany: 16-12-17, 22:54
|
|
|
Jak już masz luźny silniczek to wyciągasz sam silniczek z tą blachą co była przynitowana linka nie jest na stałe tylko ma kwadratową końcówkę która lekko wchodzi do silniczka. Możesz odkręcić opaskę tą co przytrzymuje linkę i wyciągać z linką bo przy montażu i tak najpierw lepiej linkę wsadzić przy silniczku. |
|
|
|
|
Gover
BMW: e36
Imię: Krzysztof
Silnik: m52b25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 13 razy Wiek: 27 Dołączył: 21 Paź 2013 Posty: 167 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 18-12-17, 00:22
|
|
|
Dokładnie, szarpnij mechanizmem w stronę przednich drzwi. Te cięgna sa wciskane |
_________________ Nie dziękuj, kliknij pomógł |
|
|
|
|
OBOLUK
don_dolarson
BMW: E36
Silnik: 2.8
Nadwozie: Coupe
Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2016 Posty: 124 Skąd: Machu Picchu
|
Wysłany: 29-12-17, 09:17
|
|
|
Dzięki za pomoc. Cięgno wyciągnąłem dopiero jak tylny zaczep odkręciłem. I tak rozbieram kokpit i tak.
Silniczek ma problem. Działa zamykanie szyby (rozmawiamy o tylnych w Coupe) ale nie otwieranie. Przejście na kablach z tunelu z przycisków jest 12V ale silniczek kręci tylko w jedną jak zamykam. Podpięty na krótko pod aku kręci się cały czas. Gdzie szukać problemu? Ma ktoś pomysł co tu zrobić? |
|
|
|
|
Sylwo
BMW: E36
Imię: Sylwek
Silnik: m50b20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Gru 2012 Posty: 129 Skąd: POLSKA
|
Wysłany: 29-12-17, 10:02
|
|
|
Podmień przyciski włączniki bo może nie stykać w środku miałem tak u siebie otwierało ale nie chciało zamykać. Bo te przyciski zmieniają plus z minusem tak aby silniczek zamykał lub otwierał i może w środku coś nie łączyć i będzie działał tylko w jedną stronę |
|
|
|
|
OBOLUK
don_dolarson
BMW: E36
Silnik: 2.8
Nadwozie: Coupe
Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2016 Posty: 124 Skąd: Machu Picchu
|
Wysłany: 29-12-17, 13:57
|
|
|
Dziękuję za pomoc jeszcze raz.
Podłączyłem silniczek pod prawą stronę bo tam działa tak jak ma działać i kręciło silniczkiem tak jak powinno w obie strony. Następnie zamontowałem z lewej przy maksymalnie wyciągniętym zaczepie przy szybie i zamykało szybę ale nie kręciło żeby ją otworzyć. Gdy wyciągnąłem cięgno z zaczepu i otwierałem/zamykałem przyciskiem to cięgno kręciło się w obie strony. Trzeba będzie zaczep i końcówkę cięgna poczyścić i nasmarować bo kręci tylko w jedną stronę jak jest zmontowane. |
|
|
|
|
|