Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
E46 318i + kompresor pytania techniczne
Autor Wiadomość
dejm646 
Nowy User - Witamy ;)

BMW: e46 318i
Silnik: 85kw
Dołączył: 19 Gru 2017
Posty: 5
Skąd: woj.śląskie
Wysłany: 19-12-17, 20:59   E46 318i + kompresor pytania techniczne

Witam.
Posiadam e46 318i 85kw czyli jakieś 115koni niestety nie jest to jakiś demon szybkości ale i tragedii nie ma auto jest zachowane w bardzo dobrym stanie jak i kondycji z tego względu samochód pozostał w moich rękach i zamierzam dołożyć tam kompresor. Decyzja jest przemyślana więc prosił bym o odpowiedzi związane głównie z moimi pytaniami... :) Nawet jak ta cała zabawa da mi nie duży przyrost mocy to i tak będę zadowolony tak więc...
1. Jaki kompresor mógł bym dobrać pod ten silnik? na pewno Eaton ale teraz jaki? M45, M62 czy też M65? gdzie by było lepsze umiejscowienie? nad alternator czy zamiast sprężarki klimatyzacji?
2. Czy dołożenie kompresora wiążę się z koniecznością wymiany pompy paliwa? jak tak to z czego by podeszła? i czy koniecznością jest też wymienić wtryskiwacze jak tak to czy wtryski podeszły by mi z bliźniaczych większych pojemności?
3. Jakie są ewentualne skutki jazdy takim autem do czasu wystrojenia? czy wgl. będzie możliwość się nim poruszania...?
4. Czy jest ktoś z woj.śląskiego co ogarnia strojenie ? co najlepiej do tego wykorzystać ECUmaster?
Oczywiście potrzebny będzie mi też IC, dodatkowe zegary, blow off, pełne orurowanie czy coś jeszcze?

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi sensowne.
Oczywiście cały projekt jak tylko zacznę opiszę na forum :)
 
 
Szczurek 



BMW: E46 320CI Coupe
Imię: Damian
Pomógł: 102 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 2329
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-12-17, 22:39   

Wiem iż nie takiej odpowiedzi się spodziewasz ale na wstępie wiedz iż poniesione przez Ciebie koszta nie będą współmierne do osiągniętej mocy :P

Do zmiany masz praktycznie wszystko o co zapytałeś :]

Bez strojenia pojeździsz ale będzie to uciążliwa jazda i raczej bym oszczędził autko do czasu wstrojenia :]
 
 
dejm646 
Nowy User - Witamy ;)

BMW: e46 318i
Silnik: 85kw
Dołączył: 19 Gru 2017
Posty: 5
Skąd: woj.śląskie
Wysłany: 19-12-17, 23:05   

No tak masz rację nie takiej odpowiedzi się spodziewałem :)
Dla sprostowania tak wiem że są to koszta ale koszta są w każdym jednym momencie gdy zaczyna się coś budować innego niż jeździ po drodze... ale potem jest uśmiech i satysfakcja że jest coś fajnego i zrobione samemu :D

Także czekam dalej na bliższe pytaniom odpowiedzi.
 
 
Kamilczan 


BMW: E36
Imię: Kamil
Silnik: M44b19
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 17 Lut 2016
Posty: 19
Skąd: Skawina
Wysłany: 20-12-17, 06:33   

Twojego silnika nie ma sensu ruszać, lubi w nim przekręcić panewkę. Starsze m43 jest pancerne, twoje niestety nie. W przypadku budy e46 poszedłbym chyba w swap ma m54 bo całego anglika jesteś w stanie kupić za 4-8 k.
Lubię nietypowe projekty, niestety akurat jakiekolwiek modzenie m43TU jest totalnie bez sensu. ;)
 
 
dejm646 
Nowy User - Witamy ;)

BMW: e46 318i
Silnik: 85kw
Dołączył: 19 Gru 2017
Posty: 5
Skąd: woj.śląskie
Wysłany: 20-12-17, 16:30   

Uważam kolego że jednak robisz spam... zamiast odpowiadać na pytania prze ze mnie zadane to piszesz mi swoje mądrości sorry ale jak bym chciał zrobić swap to bym go zrobił... chce założyć kompresor do mojego silnika więc zakładam temat z ewentualnymi pytaniami którymi się głowię i czekam na odpowiedz kogoś kto miał do czynienia z czymś podobnym... jak bym kupił anglika za 4-8 tyś to nie poświęcił bym go na swapa tylko nim jeździł. Nie jest to mój pierwszy projekt i wymyśliłem se taki proste.
Szkoda tylko że jak projekt dojdzie do końca to dziwnie będzie się co któraś osoba zaglądała że e46 na kompresorze śmiga....

Pozdrawiam i uważam że temat do zamknięcia z powodu braku konkretnych odpowiedzi tylko robienie nie potrzebne spamu na forum.
 
 
Pawel4freak 


BMW: E36
Imię: Paweł
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 10 razy
Wiek: 31
Dołączył: 22 Sie 2016
Posty: 272
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20-12-17, 17:08   

dejm646 napisał/a:
1. Jaki kompresor mógł bym dobrać pod ten silnik? na pewno Eaton ale teraz jaki? M45, M62 czy też M65? gdzie by było lepsze umiejscowienie? nad alternator czy zamiast sprężarki klimatyzacji?
2. Czy dołożenie kompresora wiążę się z koniecznością wymiany pompy paliwa? jak tak to z czego by podeszła? i czy koniecznością jest też wymienić wtryskiwacze jak tak to czy wtryski podeszły by mi z bliźniaczych większych pojemności?
3. Jakie są ewentualne skutki jazdy takim autem do czasu wystrojenia? czy wgl. będzie możliwość się nim poruszania...?
4. Czy jest ktoś z woj.śląskiego co ogarnia strojenie ? co najlepiej do tego wykorzystać ECUmaster?
Oczywiście potrzebny będzie mi też IC, dodatkowe zegary, blow off, pełne orurowanie czy coś jeszcze?


ad1 zobacz do jakiej pojemności są zakładane np w mecedesach. M62 ludzie ładują do M52B28. Podobno w R6 najłatwiej wywalić klimę i tam dać kompresor, ale ja bym walczył żeby klima została.

ad2 Zależy ile dmuchnie Ci kompresor. Są podobno w internecie kalkulatory jaką wydajność potrzebuje pompa i wtryski. Poszukaj, może ktoś już zakładał do tego silnika kompresor. Zobacz czy z 1,8IS różnią się twoje wtryski i pompa np na realoem.

ad3 Spalanie stukowe. Nie powinno się wgl odpalać go.

ad4 Na bmw-sport pewnie będize takak informacja.
Szukaj z elektro sprzęgłem.
Dajesz szpilki ARP czy ori szpilki i grubsza uszczelka pod głowicą?
 
 
dejm646 
Nowy User - Witamy ;)

BMW: e46 318i
Silnik: 85kw
Dołączył: 19 Gru 2017
Posty: 5
Skąd: woj.śląskie
Wysłany: 20-12-17, 17:34   

O proszę w końcu ktoś się zainteresował tematem :)
Dziękuję Ci bardzo za odpowiedz właśnie tak dzisiaj myślałem i raczej poleci w miejsce sprężarki od klimatyzacji ponieważ i tak bardzo mało jej używam... z tego co się zorientowałem to ,,Kompresory Eatona są oznaczane według przepływu. Zakres mocy oraz zastosowanie do pojemności: M45 1,4-2,3litra, moc 140-240. " więc myślę że nie ma potrzeby zakładania M62 jak i tak nie będzie potencjału tego wykorzystać więc poleci najprawdopodobniej M45.
Pompa paliwowa na ten zakres powinna dać radę.... tak więc na ten czas zostawię ją za to wtryski wole od razu zmienić na inne.
Co do głowicy to zastanawiam się czy po prostu to od razu rozbierać i zastosować inne szpilki jak i uszczelkę czy zostawić to i poczekać aż zacznie jeździć i obejrzeć jak się to będzie zachowywać :)
 
 
Pawel4freak 


BMW: E36
Imię: Paweł
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 10 razy
Wiek: 31
Dołączył: 22 Sie 2016
Posty: 272
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20-12-17, 17:46   

Kumplowi w Civic 1,6 Vtec podniosło gowice na strojeniu przy seryjnych szpilkach i standardowej uszczelce.
 
 
dejm646 
Nowy User - Witamy ;)

BMW: e46 318i
Silnik: 85kw
Dołączył: 19 Gru 2017
Posty: 5
Skąd: woj.śląskie
Wysłany: 20-12-17, 17:54   

I tak miałem w planie zrobić coś z głowicą w takim wypadku dziękuję Ci za podpowiedz na pewno zorientuje się czy nie lepiej by było po prostu od razu tego wykonać :)

P.S
Napotkałem się jeszcze z takim kompresorem jak ,,rotrex" czy ktoś o nim słyszał jak z dostępnością i cenowo wygląda?
 
 
Pawel4freak 


BMW: E36
Imię: Paweł
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 10 razy
Wiek: 31
Dołączył: 22 Sie 2016
Posty: 272
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20-12-17, 18:41   

Jak tanio to szukaj kompresora z jakiegoś wraku mercedesa.

Spoko, liznąłem trochę temat jak funfel zakładał do swojej Hondy, co do szczegółów to bardizej bmw sport dla drift forum.
 
 
daniello 



BMW: audi srałdi bmw wazne zeby dupe wiózł
Imię: janusz dla kolegow hahah
Pomógł: 10 razy
Wiek: 42
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 923
Skąd: R-M
Wysłany: 21-12-17, 09:24   

Szkoda bić pianę i tak te wszystkie śmieszne projekty kończą tylko na pisaniu a później temat kosz przez z 20lat jak siedzę na forach było takich tematów z milion i nigdy nie doczekały do realizacji więc szkoda strzepić jezyka
_________________

 
 
Szczurek 



BMW: E46 320CI Coupe
Imię: Damian
Pomógł: 102 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 2329
Skąd: Łódź
Wysłany: 21-12-17, 12:05   

Często tak bywa dlatego kolega powinien zacząć robić i skończyć projekt tak byś zwracał honor :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 15