dolot/wydech |
Autor |
Wiadomość |
Bialass
Nowy User - Witamy ;)
BMW: e36
Imię: Daniel
Dołączył: 13 Sty 2018 Posty: 2 Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: 04-02-18, 13:05 dolot/wydech
|
|
|
Witam, pytania kieruje do osób ogarniających temat mianowicie 1.8is co podziałać z wydechem i dolotem żeby podnieść jej moc? Proszę bez zbędnych komentarzy żeby zmienić silinik itp musisz być is i nic tego nie zmieni |
|
|
|
|
The Polak
BMW: e36
Imię: Robert
Silnik: m52b20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 23 razy Wiek: 32 Dołączył: 05 Mar 2011 Posty: 1736 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 04-02-18, 14:43
|
|
|
Z tego co się kiedyś orientowałem to na seryjnym kolektorze nie było zbytnio z czym podziałać. Grzebałem w m42, nie wiem co tam u Ciebie jest. Ja wywaliłem tylko podgrzewanie przepustnicy i włożyłem stożek. Ale wątpię, że on coś daje poza dźwiękiem. U mnie był wymuszony przez brak miejsca. Wszelkie info jakie znalazłem odnośnie grzebania w isie jest na m42club. Podobno można coś pokręcić wałkami i to dopiero daje odczuwalne efekty. |
_________________
|
|
|
|
|
Bialass
Nowy User - Witamy ;)
BMW: e36
Imię: Daniel
Dołączył: 13 Sty 2018 Posty: 2 Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: 05-02-18, 22:47
|
|
|
Skoro tak to jaki kolektor dolotowy można założyć żeby coś podziałać? |
|
|
|
|
The Polak
BMW: e36
Imię: Robert
Silnik: m52b20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 23 razy Wiek: 32 Dołączył: 05 Mar 2011 Posty: 1736 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 06-02-18, 07:57
|
|
|
itb, albo od razu turbo. |
_________________
|
|
|
|
|
potejtos
BMW: E36 sedan
Silnik: M42B18
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 7 razy Dołączył: 05 Lip 2011 Posty: 430 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-02-18, 12:59
|
|
|
Poszukaj na stronie BMW challenge jest opisane jak dojść do 160km = ostre wałki + program.
Modyfikacje dolotu / wydechu inne niż ori zazwyczaj działają w drugą stronę niż oczekiwana.
Jeśli dolot to tylko odizolowany termicznie. Zmiany długości/średnicy raczej na minus. Wydech - zbytnie odprężenie silnika przez wycinkę tłumików/kata też na minus.
Jak już zrobisz wałki i będzie mało, można zmienić kompa, wywalić przepływkę i stroić ponownie na Ecu Masterze. Można też zwiększyć pojemność zmieniając wał+tłoki.
Wałki - ok. 2000pln
Program - ok. 600-1000pln
Ecu Master - 800pln + montaż + strojenie
ITB Dbials - 1500 EUR
http://www.dbilas-shop.co...6_282_6046.html
Alternatywna droga to montaż turbo lub kompresora.
Inne mody, które można wykonać we własnym zakresie, w miarę tanim kosztem, ale nie spodziewaj się cudów:
- wywalenie przewodów zapłonowych i ich zastąpienie cewkami z M52/M50 itd.
- wywalenie wisko i jego zastąpienie elektrycznym wiatrakiem,
- jeśli jest to zmiana dwumasy na lżejsze, sztywne koło z M40,
- wywalenie podgrzewania przepustnicy,
- podkładka pod kolektor dolotowy,
- kombinacji z przestawianiem wałka nie polecam, motor źle pracuje na wolnych (faluje, gaśnie), różnicy w osiągąch nie odczułem. |
_________________ E36 316i z silnikiem 1.8is M42.
Byłe:
E30 coupe M42
E30 coupe M40 1.8
|
|
|
|
|
Szczurek
BMW: E46 320CI Coupe
Imię: Damian
Pomógł: 102 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 2329 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 07-02-18, 15:58
|
|
|
apetyt rośnie w miarę jedzenia... |
|
|
|
|
potejtos
BMW: E36 sedan
Silnik: M42B18
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 7 razy Dołączył: 05 Lip 2011 Posty: 430 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-02-18, 10:34
|
|
|
http://www.zibisoft.pl/index.php?ida=31
Tutaj spec. innego silnika zbudowanego przez K.Walendę:
Silnik 1,8 is o mocy 209 KM i 217 NM obr max 7400 /min, 4 przepustnice DBilas Dynamic, sterowanie silnika Ecumasterem, strojenie na hamowni w firmie PROMOTOR, układ wydechowy 4w1 przelotowy ze stali nierdzewnej 2,5”
Wykres w linku:
http://www.gieldaklasykow...0-pln-warszawa/ |
_________________ E36 316i z silnikiem 1.8is M42.
Byłe:
E30 coupe M42
E30 coupe M40 1.8
|
|
|
|
|
Maro328i
BMW: E36 qp
Silnik: S50b32
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Lut 2013 Posty: 153 Skąd: KONIECPOL
|
Wysłany: 16-02-18, 19:57 is
|
|
|
hej , tylko czasem nie próbuj zamieniać oryginalnej puszki filtra na stożek strata momentu gwarantowana - sprawdzone |
_________________ jeśli udało mi się pomóc - kliknij "pomógł" |
|
|
|
|
Kamilczan
BMW: E36
Imię: Kamil
Silnik: M44b19
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 17 Lut 2016 Posty: 19 Skąd: Skawina
|
Wysłany: 22-02-18, 15:58
|
|
|
Jest jeszcze jeden patent, można doprowadzić do seryjnej puszki dodatkowe zimne powietrze np. ze zderzaka. Daje to jakiś przyrost w górnej granicy obrotów. Jeśli to m44 można powiększyć przepustnice o 1 mm.
Tylko że takie modyfikacje raczej odczuwalnych przyrostów Ci nie dadzą.
potejtos, zainteresowałeś mnie tym ustawieniem wałków, dałbyś radę na pw opisać to dokładniej? Czytałem coś o 5 stopniach na ssącym. |
|
|
|
|
|