E36 rolowanie nadkoli |
Autor |
Wiadomość |
Dragor
BMW: E36 316i 318i 320i
Imię: Piotrek
Silnik: M52B20
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 1 raz Wiek: 26 Dołączył: 24 Sie 2016 Posty: 427 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 26-02-18, 14:04 E36 rolowanie nadkoli
|
|
|
Siemanko mam do was pytanie mianowicie krok po kroku żeby mi ktoś opisał jak się roluje nadkola zakupiłem juz rolkę zakupiłem tez opalalarke aby podgrzać nie trzeba dużo mam skrrecony negatyw na 3 stopnie to chyba max, lecz Dare RS trochę wystają z tad musze trochę rolowac |
_________________
|
|
|
|
|
Qczy
BMW: Czarne i takie niby czerwone
Imię: Tomek
Silnik: Jest
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 56 razy Wiek: 35 Dołączył: 26 Lut 2013 Posty: 3346 Skąd: ten dym ?
|
Wysłany: 26-02-18, 19:37
|
|
|
stąd
Przygotuj nadkole - z samego rantu wywal ori zabezpieczenie / fluid, który tam jest.
Możesz go lekko rozchylić w drugą stronę, co by łatwiej byłoby go wypruwać.
Mocujesz rolkę - podgrzewasz z zewnątrz i wewnątrz nadkole.
I teraz kwestia dostosowania odpowiedniego kąta nachylenia samej rolki. Na początku sugerowałbym delikatnie byś nabrał wprawy i sam zobaczył jak metal się zachowuje. Później można mocno dokręcić ramię i wypychać rant
Na koniec nie zapomnij na nowo zabezpieczyć rantu |
_________________ Jestem jednym z milionów użytkowników BMW, a to moja historia :
www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=30556&start=0
www.bmw3er.pl/viewtopic.php?p=661765#661765
https://www.youtube.com/watch?v=EiZhkPUJtRs
Po co sprawdzać, skoro domyślasz się, że powinno działać ? |
|
|
|
|
Dragor
BMW: E36 316i 318i 320i
Imię: Piotrek
Silnik: M52B20
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 1 raz Wiek: 26 Dołączył: 24 Sie 2016 Posty: 427 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 26-02-18, 21:28
|
|
|
Qczy, sorki za błąd szybko pisałem xd gdzie jest dokladnie ten fluid o którym mówisz w tym zagięciu od środka co jest nadkole wzdłuż podgiete ? Jeśli tak to gdy go już wyciągnę to co potem muszę to zagięcie odgiąć i dopiero w tedy rolować czy nic nie ruszać i od razu rolować ? |
_________________
|
|
|
|
|
Qczy
BMW: Czarne i takie niby czerwone
Imię: Tomek
Silnik: Jest
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 56 razy Wiek: 35 Dołączył: 26 Lut 2013 Posty: 3346 Skąd: ten dym ?
|
|
|
|
|
Blitz
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Mar 2014 Posty: 417 Skąd: Opole
|
Wysłany: 27-02-18, 12:33
|
|
|
Qczy napisał/a: | Nie jestem na 100% pewny czy owy fluid jest również w E36 |
Jest. U mnie był mega twardy i też długo mi zajęło zanim go podgrzałem i wydrapałem (bez podgrzania nie ma szans). Z maszynką zaczynasz od najmniejszego "wyparcia". Żeby rolka lekko dotykała rantu. Lecisz prawo-lewo razem z opalarką, potem delikatnie podkręcasz kąt na większy względem piasty i znowu prawo lewo. Tylko na spokojnie, nie na szybko bo lakier popęka. I tak aż do spłaszczenia.
Ja po wyciągnięciu starej konserwacji, napchałem nowej w rant i zaginałem. Rolkę okleiłem taśmą żeby się nie brudziła. Do czasu jak konserwacja "złapała" to rant był już zagięty (po zagięciu już niestety nie dojdziesz w kant z konserwacją) |
|
|
|
|
Dragor
BMW: E36 316i 318i 320i
Imię: Piotrek
Silnik: M52B20
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 1 raz Wiek: 26 Dołączył: 24 Sie 2016 Posty: 427 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 27-02-18, 12:58
|
|
|
Panowie a czym naj lepiej wyskrobać starą konserwację ? I czym odgiąć rant żeby ją wydłubać i czy ten rant zagięty musi być całkiem odgięty aby zacząć rolować rolką ? |
_________________
|
|
|
|
|
Blitz
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Mar 2014 Posty: 417 Skąd: Opole
|
Wysłany: 27-02-18, 13:01
|
|
|
Dragor napisał/a: | Panowie a czym naj lepiej wyskrobać starą konserwację ? I czym odgiąć rant żeby ją wydłubać i czy ten rant zagięty musi być całkiem odgięty aby zacząć rolować rolką ? |
Kurde, przy takich pytaniach może być ciężko żebyś to ogarnął. Wydrapać możesz np. śrubokrętem płaskim. ale musi być podgrzana, sam musisz widzieć czy wychodzi czy nie. Nie ma być odgięty, przecież rolujesz na płasko więc rant zewnętrzny + wewnętrzny muszą być równoległe - praktycznie musisz je zespolić, nałożyć na siebie. . Jak masz ori błotnik to nic nie odginaj, bez problemu dojdziesz do tej konserwacji. Po wyciągnięciu grzej i jedź rolką od dołu do góry. Od dolnej części rantu wewnętrznego do górnej wraz z powiększaniem kąta maszynki względem piasty. |
|
|
|
|
Blitz
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Mar 2014 Posty: 417 Skąd: Opole
|
|
|
|
|
PoliniSpeed
BMW: e36
Imię: Piotrek
Silnik: M54B30
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 14 Cze 2012 Posty: 395 Skąd: Łoniów
|
Wysłany: 27-02-18, 13:41
|
|
|
Qczy, Panowie jaki fluid..... Fluidol, bo taka pełna nazwa tego środka to preparat do zabezpieczania profili wewnętrznych na bazie róznych wosków i czasem olei
W rancie masz zwykłą mastykę, pod która łatwo wchodzi ruda jak ulegnie miejscowemu zniszczeniu.
Opalarka i coś tępego. Jak weżmiesz coś mega ostrego porobisz niezły sajgon w rancie |
_________________ Chcesz zrolować nadkola? pisz pw, wypożyczam rolkę
|
|
|
|
|
Dragor
BMW: E36 316i 318i 320i
Imię: Piotrek
Silnik: M52B20
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 1 raz Wiek: 26 Dołączył: 24 Sie 2016 Posty: 427 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 27-02-18, 13:47
|
|
|
Ostatnie pytanie jaki polecacie środek do konserwacji juz po zrolowaniu macie cos sprawdzonego |
_________________
|
|
|
|
|
PoliniSpeed
BMW: e36
Imię: Piotrek
Silnik: M54B30
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 14 Cze 2012 Posty: 395 Skąd: Łoniów
|
Wysłany: 27-02-18, 16:22
|
|
|
W zasadzie są dwie opcje:
I gdy masz juz lekko pokorodowane błotniki, ranty błotników ( są wzery)
- dobre oczyszczenie
- po zrolowaniu reaktywny, tak zeby wpłynął pomiedzy zacisniete blachy
- podkładk akrylowy
- mozna poleciec po tym lakierem lub epoksydem dla izolacji lub odciąć wspomniana mastyką ( najlepiej zaden novol z puszki czy cos innego) lepiej zdaje egzaminmastyka w tubie jak silikon, tutaj gravit jest spoko. Elastyczny, nie ma struktury betonu. Nalezy grubo zaciągnąc całośc, najlepiej pędzlem, no chyba że masz do tego pistolet.
II gdy nie ma korozji, wzerów itp
- oczyszczenie blachy
- epoksyd ( tez dobrze zeby wlał sie pomiedzy blachy)
następne kroki jak w poprzedniej opcji |
_________________ Chcesz zrolować nadkola? pisz pw, wypożyczam rolkę
|
|
|
|
|
Qczy
BMW: Czarne i takie niby czerwone
Imię: Tomek
Silnik: Jest
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 56 razy Wiek: 35 Dołączył: 26 Lut 2013 Posty: 3346 Skąd: ten dym ?
|
|
|
|
|
PoliniSpeed
BMW: e36
Imię: Piotrek
Silnik: M54B30
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 14 Cze 2012 Posty: 395 Skąd: Łoniów
|
Wysłany: 28-02-18, 00:47
|
|
|
Qczy, w e36 taka bida, że zamiast mastyki beton dają
Pod tym względem wolę e46, schludniej to ogarnięte. Natomiast w e36 zaleznie jak im wyszło, dlatego jedne szybciej chrupie, a inne wolniej. |
_________________ Chcesz zrolować nadkola? pisz pw, wypożyczam rolkę
|
|
|
|
|
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
|
|
|
|
Blitz
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Mar 2014 Posty: 417 Skąd: Opole
|
Wysłany: 28-02-18, 13:59
|
|
|
vmasher napisał/a: | na to mastykę i dopiero roluję |
Jakiej mastyki używasz ? Najlepiej fotka albo aukcja allegro |
|
|
|
|
|