Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Mody, a przegląd
Autor Wiadomość
mariusz_ek 


BMW: e36 trumna; e24 lanswóz; e30 DailyDriftCar
Silnik: tylko R6
Pomógł: 7 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 313
Skąd: Legionowo
Wysłany: 15-03-18, 21:47   Mody, a przegląd

Mam dwie wątpliwości co do pozytywnego przejścia badania technicznego. Swoją drogą pierwszego w kraju.
-zbiornik paliwa w bagażniku
-hamulce tył na podwójnych zaciskach z "postojowym" z zapadką

Nie chcę bawić się w historie typu "książka samochodu sportowego" czy montaż cywilnych wahaczy i zbiornika tylko na spotkanie z diagnostą.

Jakieś podpowiedzi? A może nie będzie, to kłuć w oczy speca od sprawności pojazdu?

Pytałem na kilku stacjach i nie ma opcji by dostać świstek do rejestracji. A jak pytałem dlaczego, to...nie bo nie.
_________________
PRZEWODY HAMULCOWE DO TWOJEGO FURACZA! 782 811 711
 
 
C0rvette 


BMW: 320i
Imię: Wojtek
Silnik: M52
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 08 Sie 2013
Posty: 2224
Skąd: Lublin/Nałęczów
Wysłany: 15-03-18, 22:16   

Nie wiem jak z bakiem.

Ale ingerencja w uklad hamulcowy nigdy nie przejdzie.
 
 
Dav 



Imię: Dawid
Silnik: M52B20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 48 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 2555
Skąd: Białystok
Wysłany: 15-03-18, 22:39   

A nie możesz tego przywrócic do orygiału na czas badań? Sam widzisz, że sie diagnosci boją pod tym podpisać.
_________________

 
 
disu 
BMW Fan



BMW: E36 328
Imię: Daniel
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 58 razy
Wiek: 28
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 1020
Skąd: Krosno
Wysłany: 16-03-18, 08:31   

Dodatkowe zaciski hamulcowe, to właśnie nie jest ingerencja w oryginalny układ, tylko dodatkowy osobny układ hamulcowy.
Ja tam myślę że przegląd do przejścia
_________________
Moje 328 ;)
http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=41609

-CHIP TUNING - IMMO/EWS - POPCORN/BACKFIRE - FAST REV - IDLE - LAMBDA - DECAT
{{BMS46 * MS40 * MS41 * MS42 * MS43}}
{{--M43 * M50 * M52 * M52TU * M54--}}
-PROGRAMOWANIE LICZNIKA VIN PRZEBIEG MODUŁ-
 
 
mariusz_ek 


BMW: e36 trumna; e24 lanswóz; e30 DailyDriftCar
Silnik: tylko R6
Pomógł: 7 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 313
Skąd: Legionowo
Wysłany: 16-03-18, 09:26   

No właśnie hamulec roboczy zostaje nie zmieniony. Układ cały czas jest tak jak fabryczny. Pozostaje krzyżowy i nic w niego nie będzie wpinane.
Chodzi o hamulcec postojowy; ręczny zmieniony na hydrauliczny ale z zapadką i na dodatkowych zaciskach na adapterach.

Dav napisał/a:
A nie możesz tego przywrócic do orygiału na czas badań? Sam widzisz, że sie diagnosci boją pod tym podpisać.

Jest trochę z tym roboty. Zbiornik, by podmienić wiąże się nie tylko z demontażem wydechu i wału ale również z prowadzeniem przewodów paliwowych.

Wahacze to mniej pracy ale nadal trochę dłubania przy tym jest. No i koszty dodatkowe, bo trzeba mieć drugie wahacze ze sprawnymi heblami. I linka. I dźwignia.
_________________
PRZEWODY HAMULCOWE DO TWOJEGO FURACZA! 782 811 711
 
 
Dav 



Imię: Dawid
Silnik: M52B20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 48 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 2555
Skąd: Białystok
Wysłany: 16-03-18, 10:19   

Miałem na myśli same heble, tam zbiornik nie wiem czy nawet beda wiedzieć, że jest w bagażniku. Mi jeszcze nigdy nie zaglądali do bagażnika.
_________________

 
 
mariusz_ek 


BMW: e36 trumna; e24 lanswóz; e30 DailyDriftCar
Silnik: tylko R6
Pomógł: 7 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 313
Skąd: Legionowo
Wysłany: 17-03-18, 08:16   

Dav a masz u siebie taki zbiornik?

Jak się wejdzie pod samochód, to nie trzeba być specjalistą, by zobaczyć, że czegoś brakuje.
_________________
PRZEWODY HAMULCOWE DO TWOJEGO FURACZA! 782 811 711
 
 
Szczurek 



BMW: E46 320CI Coupe
Imię: Damian
Pomógł: 102 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 2329
Skąd: Łódź
Wysłany: 17-03-18, 08:37   

w Łódzkim byśmy to popchnęli :D
 
 
sad_madman 


BMW: E34 520i , E30 318IS
Imię: Mateusz
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 150
Skąd: Sieradz
Wysłany: 17-03-18, 21:39   Re: Mody, a przegląd

Zbiornik paliwa:
a) nie był umieszczony w kabinie kierowcy lub w pomieszczeniu przeznaczonym do przewozu osób ani też bezpośrednio
do niego nie przylegał, zaś przegroda lub ścianka oddzielająca zbiornik od tych pomieszczeń była wykonana
z materiału niepalnego; przepis stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia
1984 r.,
b) był tak umieszczony, by w razie jego uszkodzenia lub przelania paliwo nie ściekało na elementy układu wydechowego,
c) nie miał wlewu paliwa w  kabinie kierowcy, w  pomieszczeniu przeznaczonym do przewozu osób, w  komorze
silnikowej lub w bagażniku; przy czym jeżeli wlew paliwa umieszczony jest z boku pojazdu, to korek wlewu
paliwa w położeniu zamkniętym nie może wystawać poza obrys nadwozia; przepis stosuje się do pojazdu zarejestrowanego
po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1984 r.;
d) był odporny na korozję; powinien przejść badania szczelności wykonane przez wytwórcę, przy ciśnieniu równym
dwukrotnemu ciśnieniu roboczemu, ale nie mniejszemu niż 0,3 bara nadciśnienia; każda nadwyżka ciśnienia lub
każde ciśnienie przekraczające ciśnienie robocze powinno być automatycznie kompensowane za pomocą odpowiednich
urządzeń, w szczególności zaworów; konstrukcja zaworów powinna zapobiegać ryzyku powstawania
pożaru; paliwo nie powinno wyciekać przez korek wlewu lub przez urządzenia kompensujące nadwyżkę ciśnienia
nawet wtedy, gdy zbiornik będzie odwrócony; dopuszcza się nieznaczne przesączenia paliwa, jeśli nie przekraczają
one 30 g/min, oraz skroplenia lub zroszenia,
e) był umieszczony w taki sposób, aby był możliwie dobrze zabezpieczony przed skutkami zderzenia czołowego
lub uderzenia w tył, a w jego pobliżu nie powinno być żadnych wystających części, w  szczególności ostrych
krawędzi,
f) wykonany z tworzyw sztucznych, ponadto spełniał wymagania odporności na ogień według Regulaminu Nr 34
EKG ONZ;
 
 
maderaz 


BMW: E36
Imię: Łukasz
Silnik: m50b25nv
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 10 Maj 2017
Posty: 104
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 18-03-18, 14:58   

mariusz_ek, Nie masz szans zrobić przeglądu na normalnych zasadach bez opinie rzeczoznawcy, homologacji itd itp. U Ciebie występują ingerencje w najważniejsze elementy samochodu układ hamulcowy, układ paliwowy.
Po znajomości, przeróbki, albo nie pokazywać dowodu w razie kontroli mandat 50pln za brak dokumentu i tyle w 99% przypadków.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 14