Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
BMW e36 320i Wentylator/silnik klimatyzacji
Autor Wiadomość
NextCarJapanCar 


BMW: E36 320i
Silnik: M52
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Wrz 2017
Posty: 143
Skąd: Kielce
Wysłany: 15-04-18, 19:09   BMW e36 320i Wentylator/silnik klimatyzacji

Panowie, jak to jest z wentylatorem/silnikiem do klimatyzacji: czy obojętne co czy każdy silnik ma inny ten wentylator. Są na alledrogo różne i różniaste i nie jest napisane z jakiego auta pochodzą a ja swój wyrzuciłem i nie mam nr starego.
Lepiej wstawić używkę czy jednak kupić nowy za 300 zł?
 
 
MIKUr1 
I am The STIG



BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3897
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 15-04-18, 21:55   

Wentylatory elektryczne występowały w E36 za chłodnicą i przed chłodnicą. Przed chłodnicą głównie dwa rodzaje, ale najczęściej taki z zintegrowaną obudową. Za chłodnicą występował w przypadku "młodych" egzemplarzy z silnikami 4-cylindrowymi. Ja szukałbym używki, bo są bardzo trwałe i znacznie tańsze ;)
_________________
Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!

https://www.facebook.com/BAVSG/

-------------------------------------------------------

Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję :hyhy:
 
 
 
NextCarJapanCar 


BMW: E36 320i
Silnik: M52
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Wrz 2017
Posty: 143
Skąd: Kielce
Wysłany: 17-04-18, 19:13   

MIKUr1 napisał/a:
Ja szukałbym używki, bo są bardzo trwałe i znacznie tańsze ;)


Mi chodzi o ten przed chłodnicą, raczej bez zintegrowanej obudowy bo po wyjęciu zderzaka i odkręceniu kilku śrubek wyjąłem wiatrak z silnikiem.

A jak to jest, czy z innego auta, np. z e39 podejdzie? Miałem 3 piny i znalazłem z e39 też na 3 piny. Ale nie wiem jak to wygląda z wymiarami.
 
 
MIKUr1 
I am The STIG



BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3897
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 17-04-18, 20:07   

Jak masz M52 to powinieneś mieć taki:

http://allegro.pl/bmw-e36...7254498915.html
_________________
Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!

https://www.facebook.com/BAVSG/

-------------------------------------------------------

Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję :hyhy:
 
 
 
NextCarJapanCar 


BMW: E36 320i
Silnik: M52
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Wrz 2017
Posty: 143
Skąd: Kielce
Wysłany: 17-04-18, 20:13   

No. mam taki. I czy z innego auta podejdzie czy nie? Nie chodzi mi o obudowę ale sam silnik. Na realoem wyskoczyło mi, że pod numerem wiatraka są auta od 316 do 328. Więc tak jakby ten wiatrak był dawany w każde auto z klimą. Chociaż jest różnica bo niektóre są na wtyczkę 2pinową a niektóe na 3. Mój był na 3 piny.
Ale na szrocie stoi e39 i się tak zastanawiam czy silnik klimy z tego auta to nie to samo...
 
 
MIKUr1 
I am The STIG



BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3897
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 17-04-18, 20:36   

W E39 jest chyba inny silnik. Czemu nie chcesz wsadzić takiego jak ma być? Cały kompletny da się kupić w okolicach 100zł, a nawet taniej jak ma połamaną obudowę.
_________________
Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!

https://www.facebook.com/BAVSG/

-------------------------------------------------------

Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję :hyhy:
 
 
 
NextCarJapanCar 


BMW: E36 320i
Silnik: M52
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Wrz 2017
Posty: 143
Skąd: Kielce
Wysłany: 17-04-18, 21:27   

Bo to e39 co widzę na szrocie jest młodsze a co za tym idzie są duże szanse, że zwoje są w lepszym stanie niż w e36.
 
 
maderaz 


BMW: E36
Imię: Łukasz
Silnik: m50b25nv
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 10 Maj 2017
Posty: 104
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 17-04-18, 21:48   

NextCarJapanCar, a dlaczego nie założysz takieog jak był ori? MIKUr1, podesłał Ci link do aukcji, gdzie masz z obudową za 150pln, myślę, że szkoda zachodu z kombinacjami, czy podejdzie, czy nie, jeżeli za takie pieniądze masz kompletny wentylator z obudową,
 
 
 
NextCarJapanCar 


BMW: E36 320i
Silnik: M52
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Wrz 2017
Posty: 143
Skąd: Kielce
Wysłany: 17-04-18, 22:02   

No właśnie dlatego, że zwoje mają już ze 20 lat i nikt mi nie da gwarancji, że ten silnik przeżyje nadchodzące lato. Im młodsze auto dawcy tym zwoje silnika w lepszym stanie.

W zeszłym roku kupiłem używkę, zwoje piękne miedzianego koloru. I co? Po 2 miesiącach silnik się spalił bo magnes był odklejony.
 
 
MIKUr1 
I am The STIG



BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3897
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 18-04-18, 07:36   

Właśnie paradoks jest taki, że te wentylatory z E39 padają znacznie częściej niż z E36 ;) To ile lat mają, jak Ty to mówisz, zwoje, nie ma znaczenia. To jest gruby miedziany drut, zaryzykowałbym stwierdzenia, że przez następne 10 lat nic by się z nim nie stało. Miałeś po prostu niefart przy zakupie poprzedniego.
_________________
Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!

https://www.facebook.com/BAVSG/

-------------------------------------------------------

Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję :hyhy:
 
 
 
NextCarJapanCar 


BMW: E36 320i
Silnik: M52
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Wrz 2017
Posty: 143
Skąd: Kielce
Wysłany: 23-04-18, 15:19   

A takie pytanie jeszcze mam odnośnie klimatyzacji: bez wentylatora klima wystartuje? Chyba powinna.
po włączeniu przycisku na panelu nie czuję różnicy w nawiewie (tu dodam, że prawdopodobnie mam elektrozawory do naprawy/wymiany bo pół auta, czasem tylko nawiew na szybę po stronie pasażera daje ciepłe powietrze). Więc skoro nie czuć różnicy to może brakuje czynnika. Na ile czynnik wystarcza, przy założeniu, że nic nie ubyło, nie ma dziur w układzie. W 2014 r. dodane było 800 g czynnika, czyli na full w moim aucie.
 
 
MIKUr1 
I am The STIG



BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3897
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 23-04-18, 20:38   

Wystartuje, ale wyłączy się po chwili, bo ciśnienie w układzie zrobi się za duże. Zobacz jak zachowuje się kompresor po wciśnięciu przycisku na panelu.
_________________
Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!

https://www.facebook.com/BAVSG/

-------------------------------------------------------

Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję :hyhy:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 15