od momentu zakupu pol roku temu, INPA wyswietlala blad 65 - czujnik polozenia walka rozrzadu - najpierw jako sporadyczny, teraz jako statyczny. Jednoczesnie samochod nie ma zadnych z objawow uszkodzonego czujnika walka - odpala praktycznie od strzala, pracuje rowno, mam tylko wrazenie, ze troche za duzo pali (wg OBD ok. 16l/100 w miescie przy jezdzie w korku). Od momentu zakupu mam tez wrazenie, ze ma troche malo mocy, ale moge byc nieobiektywny przesiadajac sie z M52B28 na B20. Raz jedyny mialem moment, ze nagle w czasie jazdy stracilem moc, obroty spadly do 0 tak, jakby na ulamek sekundy silnik sie wylaczyl, po czym wszystko wrocilo do normy.
Wczoraj wypialem wtyczke czujnika walka - nie odpalil. Podpialem z powrotem - pracuje jak wczesniej.
Z tego, co czytalem, INPA potrafi wywalic blad czujnika walka rozrzadu, gdy w rzeczywistosci problem jest z czujnikiem walu korbowego. Rozwazam jego wymiane, ale czy takie moga byc objawy jego uszkodzenia? A moze olac temat calkowicie, skoro samochod odpala i jezdzi?
A mi się zdaje, że zaczyna Ci padać czujnik, lepiej go wymień on nie jest taki drogi. Tym bardziej jeżeli Ci komp pokazuje
_________________ Jak raz w to wdepniesz nie rzucisz tego za nic, nie ważne czym by cie straszyli co by ci zabrali to nie zna granic. Upór siłą oddanych, niby nigdzie nas nie słychać, a wciąż jazdę zmieniamy ! BMW <3
BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe Pomógł: 396 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 3897 Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 21-05-18, 10:32
Jak pokazuje czujnik wałka to pada czujnik wałka. Nie pamiętam sytuacji żeby pokazał mi czujnik wału jak uszkodzony jest czujnik wałka. Wtryski głośno cykają?
_________________ Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!
Ja przed festem miałem taki przypadek, że padał mi czujnik wału, wymieniłem wału to zaczęło tak walić w silniku, że masakra, podłączyłem kompa, a tu mi wyskoczyło, że teraz czujnik walka, wymieniłem i auto elegancko chodzi
_________________ Jak raz w to wdepniesz nie rzucisz tego za nic, nie ważne czym by cie straszyli co by ci zabrali to nie zna granic. Upór siłą oddanych, niby nigdzie nas nie słychać, a wciąż jazdę zmieniamy ! BMW <3
Jak pokazuje czujnik wałka to pada czujnik wałka. Nie pamiętam sytuacji żeby pokazał mi czujnik wału jak uszkodzony jest czujnik wałka. Wtryski głośno cykają?
Gdzies czytalem, ze przy padnietym czujniku walka, ale sprawnym czujniku walu, powinien odpalic, ale chodzic jak traktor - u mnie po odpieciu czujnika walka tylko rozrusznik bylo slychac i co jakis czas kaszlnal, ale nie zapalil, stad mysl, ze moze czujnik walu jest walniety i komp bierze dane z czujnika walka? Ta teoria kloci sie z tym, ze gdy podpialem czujnik walka, silnik pracuje rowniutko i nie wyskakuje zaden blad czujnika walu.
U mnie jak zaczął padać czujnik wałka silnik był wyczuwalnie słabszy i miał słabszą reakcje na gaz,jednak gdybym nie wiedział jak silnik pracował wcześniej wątpię czy bym się zorientował że coś jest nie tak.
BMW: E30
Imię: Adrian
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe Pomógł: 56 razy Wiek: 31 Dołączył: 23 Sie 2011 Posty: 1505 Skąd: Głowno
Wysłany: 22-05-18, 00:24
M52 na 1 czujniku musi odpalić ale będzie przelewać paliwem.
Przy padniętym camshaft/wałek/ komp pokaże błąd 65.
Na Crankshaft/WAŁ/ będzie kod 83.
Przy uszkodzonym czujniku wału auto będzie gasnąć,szarpać,może tracić moc. Przy usterce czujnika wałka rozrządu będzie ciężej odpalać, cykać wtryskiem i straci znacznie moc.
W diagnostyce /bo przecież nie chodzi o czytanie tylko kodów błędów/ masz możliwość zobaczenia KĄTA WAŁKA jak i WAŁU. Wystarczy że sprawdzić to i będziesz mieć odpowiedź na tacy.
Często w tych czujnikach /to zwykłe halle/ od starości i temperatury, parcieją i topią się kable przy wtyczkach. Warto sprawdzić to. TEORETYCZNIE takowy czujnik można zmierzyć omomierzem ale to nie da 100% pewności.
_________________ | EWS OFF / IMMO BYPASS / RADIO CODE / ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA / SERWIS ELEKTRONIKI UŻYTKOWEJ / GPS / GSM / PC / NAVI |
M52 na 1 czujniku musi odpalić ale będzie przelewać paliwem.
Przy padniętym camshaft/wałek/ komp pokaże błąd 65.
Na Crankshaft/WAŁ/ będzie kod 83.
Przy uszkodzonym czujniku wału auto będzie gasnąć,szarpać,może tracić moc. Przy usterce czujnika wałka rozrządu będzie ciężej odpalać, cykać wtryskiem i straci znacznie moc.
W diagnostyce /bo przecież nie chodzi o czytanie tylko kodów błędów/ masz możliwość zobaczenia KĄTA WAŁKA jak i WAŁU. Wystarczy że sprawdzić to i będziesz mieć odpowiedź na tacy.
Często w tych czujnikach /to zwykłe halle/ od starości i temperatury, parcieją i topią się kable przy wtyczkach. Warto sprawdzić to. TEORETYCZNIE takowy czujnik można zmierzyć omomierzem ale to nie da 100% pewności.
Czyli zgodnie z tym, co piszesz, jak odlacze czujnik polozenia walu, to nadal powinien odpalic. Na odlaczonym samym czujniku walka odpalic nie chcial, co wskazuje ze czujnik walu mogl pasc, lub pada. Poza tym, zapomnialem o live data, to tez sprawdze
Mam tylko nadzieję, że oryginalny lub siemens/VDO?
Ori z aso, Siemens podobno wycofal sie ze sprzedazy ich bezposrednio
Gdybym mial pewnosc, ze tani zamiennik zadziala, to bym po prostu kupil, ale przy cenie aso, wolalem sie kilka razy upewnic, ze go potrzebuje
_________________ Jak raz w to wdepniesz nie rzucisz tego za nic, nie ważne czym by cie straszyli co by ci zabrali to nie zna granic. Upór siłą oddanych, niby nigdzie nas nie słychać, a wciąż jazdę zmieniamy ! BMW <3
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach