Prawidlowa technologia naprawy nadkola |
Autor |
Wiadomość |
Tomek_
Dołączył: 24 Lut 2016 Posty: 52 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 18-06-18, 12:21 Prawidlowa technologia naprawy nadkola
|
|
|
Jeżdżę ostatnio po blacharzach, każdy najmądrzejszy i każdy kolejny parska śmiechem na to, co powiedział poprzedni, Stąd temat.
Jaka jest prawidłowa technologia naprawy nadkola w e36, tak żeby to było zrobione na lata (wyłączając wszelkie błędy przy samej robocie, które mogą spowodować szybkie gnicie)?
1) wycięcie nadkola - jeden koleś twierdzi, że zrobione nadkole i tak może skorodować w każdej chwili, bo przy cięciu szlifierką, blacha nagrzewa się do tego stopnia, że cała ochrona korozyjna traci swoje właściwości nieodwracalnie i nawet po malowaniu różnymi cudami, ruda może wyjść nawet po roku. Zresztą analogicznie niby jest przy progach. To jak wycinać, brzeszczotem?
2) reperaturka czy oryginalne nadkole w dobrym stanie - w sumie usłyszałem to co wyżej. Reperaturka ma być lepsza, bo nie wiadomo jak blacha została nagrzana i kiedy zacznie gnić, nawet jak jest w dobrym stanie.
3) wspawanie i obróbka przed malowaniem - tutaj to jeden blacharz mnie zadziwił, ale może ja się nie znam. Koleś twierdzi, że on po pospawaniu reperaturki z nadkolem wypełnia nierówności na łączeniu szpachlą. Ja rozumuję tak, że nie po to robię nadkole, żeby mieć tam szpachlę. Czy nie powinno się całości cynować i wygładzić do malowania mechanicznie?
4) wewnętrzny rant nadkola - jak wiadomo w e36 jest od wewnątrz rant, w którym zbiera się cały syf i tu usłyszałem dwie teorie. W jednej tę szparę wypełnia się jakąś masą gumopodobną, przez co nic nie wlatuje do środka. W drugiej rolowanie na gładko. Któraś wersja jest bardziej poprawna? |
|
|
|
|
Hubabuba
BMW: e36 s50b30 & e38 m52b28
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Kwi 2008 Posty: 644 Skąd: Polska
|
Wysłany: 18-06-18, 15:06
|
|
|
Najlepiej byłoby cynować karoserię |
_________________ built not bought |
|
|
|
|
tomik
BMW: bmw e36
Imię: Tomasz
Silnik: m50b30
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 11 razy Wiek: 49 Dołączył: 07 Lut 2014 Posty: 121 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 18-06-18, 19:01 re
|
|
|
witam . Ja przed wstawieniem reperatorki ja maluje epoxydem i tak samo po wyczyszczeniu nadkola i usunieciu rudego badz piaskiem lub innym sposobem tez maluje a co do spawania to luto spawanie i do czoła zadnych zakładek lutem krzemowym z mosiadzem .po spawaniu i przygotowaniu powierzchni od zewnatrz do srodka wpsikuje epoxyd jeszcze raz i jak wyschnie tez zajmuje sie zewnetrzna strona też epoxyd jak juz jest wszystko git i w kolorze na koniec do srodka daje jeszcze fluid .ale ja tak robie i duzo wiecej czasu schodzi oczywiscie w normalnym warsztacie jest to nie oplacalne bo za długo stalo by auto . |
|
|
|
|
Marcing607
BMW: 3
Imię: Marcin
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 21 Cze 2012 Posty: 360 Skąd: Kielce/ Ostrowiec
|
Wysłany: 26-07-18, 15:04
|
|
|
A ile moze kosztować plus minus zrobienie nadkoli tyl ze wstawieniem reperaturek? |
|
|
|
|
Raw
BMW: E46
Silnik: M54b22
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 18 razy Dołączył: 28 Sie 2015 Posty: 522 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: 29-07-18, 17:25
|
|
|
Co głowa to opinia.
Nie wiem co masz tam z tym nadkolem, ale skoro idziesz do blacharza z tym problemem nie wiem po co mu reperaturka. Aha no tak, tylko po to żeby szybko i łatwo przyciąć kasę i następny
Wstawi Ci reperaturkę, pospawa, poszpachluje polakieruje. malina
Przekonany jestem że 90% profesionalistów używa max 2 rodzajów podkładów, epoksyd i akryl.
No i wciska ciemnotę, Panie bo jak to spawane było to będzie gnić.
Jasne, blacha traci jakieś właściwości, ale zabezpieczyć przed korozją też można z głową.
Od tego są szkolenia, mnustwo wiedzy opartej na doświadczeniach, ale każdy myśli że wie lepiej.
Nie ma co sie rozpisywać, jak ci blacharz powie Panie 500 zł to wiedz o tym, że tyle biere dobry lakiernik który wie co robi i używa dobrych materiałów. Więc skoro lakiernik tyle bierze to gdzie jeszcze hajs na blacharza? i myślę że tu kolejne 500 za dobrą robotę blacharską bez kitowania i dobrym zabezpieczeniem od środka. |
_________________ Moje BMW E46
|
|
|
|
|
Maciek
BMW: e36 330
Silnik: M54B30
Pomógł: 12 razy Dołączył: 26 Sty 2008 Posty: 356 Skąd: Wlkp
|
|
|
|
|
bubuch93
BMW: e36 320i
Imię: Krystian
Silnik: m52b20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 133 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 09-08-18, 15:24
|
|
|
ja pisałem z TOTALem i ogólnie pomijając terminy i kwote to on jak bierze auto to od razu do generalnego remontu blacharskiego czyli nie wymieni Ci tylko tylnego nadkola ale posprawdza każdy element czy nie zjada go rdza. Jak to powiedział i mnie zbył on jest tylko i wyłącznie do profesjonalnych robótek |
|
|
|
|
sigo
BMW: e36
Silnik: m52b28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lut 2017 Posty: 114 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 11-08-18, 15:42
|
|
|
ja mam zrobione reparaturki od Klokkera |
|
|
|
|
Anglik
Pomógł: 8 razy Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 466 Skąd: włocławek
|
Wysłany: 28-08-18, 00:14
|
|
|
bubuch93 napisał/a: | ja pisałem z TOTALem i ogólnie pomijając terminy i kwote to on jak bierze auto to od razu do generalnego remontu blacharskiego czyli nie wymieni Ci tylko tylnego nadkola ale posprawdza każdy element czy nie zjada go rdza. Jak to powiedział i mnie zbył on jest tylko i wyłącznie do profesjonalnych robótek |
ile bierze za element średnio |
|
|
|
|
Anglik
Pomógł: 8 razy Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 466 Skąd: włocławek
|
Wysłany: 28-08-18, 18:03
|
|
|
Anglik napisał/a: | bubuch93 napisał/a: | ja pisałem z TOTALem i ogólnie pomijając terminy i kwote to on jak bierze auto to od razu do generalnego remontu blacharskiego czyli nie wymieni Ci tylko tylnego nadkola ale posprawdza każdy element czy nie zjada go rdza. Jak to powiedział i mnie zbył on jest tylko i wyłącznie do profesjonalnych robótek |
ile bierze za element średnio , jakiś namiar skąd jest ten gość |
|
|
|
|
|
|