Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
E46 320D Pływak dziwne zachowanie zbiorniczka
Autor Wiadomość
nicko999 


Wiek: 31
Dołączył: 19 Paź 2013
Posty: 179
Skąd: Kielce
Wysłany: 15-01-19, 22:15   E46 320D Pływak dziwne zachowanie zbiorniczka

Witam Panowie proszę was o pomoc naprawdę

Może mnie ktoś chociaż nakierować co to według niego może być?

Tak jak wspomniałem,zmieniałem płyn chłodniczy,zlewałem z chłodnicy korkiem spustowym.Jest tam korek spustowy+śruba kontrująca.Ja nie wiedziałem,że to trzeba kontrować i urwałem/coś pstrykło ale nie wiedziałem co więc spuściłem,zakręciłem,zalałem płyn nowy i w drogę.2km od domu wystrzał,wywaliło dolny korek od chłodnicy bo były już zerwane zabezpieczenia przeze mnie
To tyle co się stało.Przed tym wystrzałem miałem,ori korek spustowy denso,oe termostat główny bmw 4letni.Termostat egr 1.5r behra,zbiorniczek oe bmw 2004r.

Jako,że zacząłem szukać korka,którego nie szło dostać a ori korek od chłodnic bmw nie pasuje ponoć do innych chłodnic.Chodz do chłodnicy nissens ludzie montowali.Udało mi się kupić korek od bmw e87 taki sam tylko różni się tym,że oryginalny był krótki o taki

https://zapodaj.net/9046db1b42ea8.jpg.html

a jak od e87 dostałem taki

https://zapodaj.net/f5b7e8d9134ab.jpg.html

to są tylko wkłady.Podejrzewam,że ten niebieski,krótki czy długi nie robi różnicy ponieważ z chłodnicy nic nie kapie nie poci się itp.To tylko służy do spustu płynu.

Kupiłem też zbiorniczek behra +korek zbiorniczka behr 1.4bara.Do tego zmieniłem termostat ponownie na oe bmw+termostat egr na behra.Zmienione też wszystkie oringi w wężach.Wszystko wszędzie szczelne nic nie kapie nic nie poci się.Spuszczony był też płyn z bloku.Generalnie 7l z hakiem wlazło.
Układ odpowietrzany wielokrotnie.Gdy odkręcę odpowietrznik pierwszy przy wlewie wylatuje płyn bez powietrza.Jak był układ rozpięty to przy pierwszym odpowietrzaniu było powietrze bo aż sie pienił.Przelew w zbiorniczku jest taki jak trzeba.

A teraz co się dzieje po tych wymianach.Pisałem to już ale niepokoi mnie jedna rzecz.W książce sam naprawiam pisze,że stan płynu jest prawidłowy gdy na zimnym silniku jest między min a max.I tak zawsze było.Sprawdzałem raz na 2tyg był zawsze między min a max.Raz na 2mc musiałem dolać niecałe 100ml. Pamiętam tez,że było raz przelane aż wskaźnik był na max to wystarczyło strzykawką niecałe 200ml odciągnąć by wskaźnik opadł do odpowiedniego poziomu.Teraz nie wiem czemu ale tak się nie da. Wskaźnik jest na full cały czas.Odciągniecie np 200ml płynu powoduje,że wskaznik opadnie po CZYM SAM PO SEKUNDZIE ZNÓW WYJDZIE DO MAXIMUM.Nie wiem co mam zrobić bo teraz wychodzi tak,że gdy faktycznie stan płynu będzie niski i zapali się kontrolka płynu to gdy rano człowiek będzie chciał dolać to nie wiadomo ile ponieważ rano wskaźnik i tak wyjdzie na FULL... nie mam pojęcia co wypycha ten wskaźnik.A wiem,że tak będzie ponieważ gdy dla testu odciągnąłem 700ml płynu wskaznik ustabilizował się między min a max,ale co z tego skoro po odpaleniu poszedł na samo dno.I kontrolka na zegarach,że niski stan płynu.Czujnik dobry bo podmieniałem ten od spryskiwaczy+nowy oe nawet zakładałem.I wtedy gdy zgasi się samochód i odkręci korek chłodnicy to widać jak powoli ten wskaźnik z samego dna wynurza się do góry i wyjdzie sobie do MAXIMUM... i w tym momencie nie wiadomo ile płynu dolac. Bo odpalenie spowoduje,że wskaźnik pójdzie na samo dno i kontrolka,że nie ma płynu.A zgaszenie szybko silnika i odkręcenie korka powoduje,że wskaznik z dna wynurza się powoli znów do max.Jedyna opcja to kolejne spuszczenie płynu z chłodnicy i zalanie układu na nowo.Dlaczego tak się dzieje??? pompa wody ma 3 lata hepu założona przebieg około 50tys.Auto nie przegrzewa się.Płynu nie wywala.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.14 sekundy. Zapytań do SQL: 14