Witam! Przychodzi wiosna i czas wymiany podstawowych płynów mam kilka pytań odnośnie tego co i jak .
Na pierwszy rzut - płyn wspomagania: na korku ATF odkręciłem żeby sprawdzić kolor lecz czerń ukazała się mym oczą. Stwierdzam, ze chyba poprzedni właściciel nie zwracał na to uwagi . Druga sprawa jest tak, ze przy kręceniu kierownica zaczęła „zgrzypiec” i słychać to szczególnie z lewej strony ruszając kołem. Czy to może być wina zużytego płynu wspomagani?
Jaki wgl płyn należy zlać na nowo przekopałam trochę internetu i wszedzie co innego choć często pojawiał się odpowiedz ATF D2 lecz dla spokoju wole zapytać ?
Sprawa numer dwa- olej skrzyni biegów tutaj raczej bardziej interesuje mnie jaki konkretnie.
Trzecia rzecz olej silnikowy - aktualnie mam zalane motul 10w40 oczywiście wszystko jest w porządku lecz z tego co się orientuje to zaleca się lanie 5w40 . I nie wiem czy jest sens to zmieniać czy nie ? Auto 320k przebiegu.
Na pierwszy rzut - płyn wspomagania: na korku ATF odkręciłem żeby sprawdzić kolor lecz czerń ukazała się mym oczą.
Czarny kolor i zapach spalenizny to oznaka, że płyn należy wymienić Ale w sumie nic dziwnego, że mało kto tam zagląda bo dostęp jest bardzo słaby.
Requelt napisał/a:
Jaki wgl płyn należy zlać na nowo przekopałam trochę internetu i wszedzie co innego choć często pojawiał się odpowiedz ATF D2 lecz dla spokoju wole zapytać ?
Ja wlałem dokładnie to co zaleca na swojej stronie castrol Castrol Transmax Dex III Multivehicle
Requelt napisał/a:
Sprawa numer dwa- olej skrzyni biegów tutaj raczej bardziej interesuje mnie jaki konkretnie.
To samo, odpowiedz znajdziesz na stronie producenta Castrol 75W80
Requelt napisał/a:
Trzecia rzecz olej silnikowy - aktualnie mam zalane motul 10w40 oczywiście wszystko jest w porządku lecz z tego co się orientuje to zaleca się lanie 5w40 . I nie wiem czy jest sens to zmieniać czy nie ? Auto 320k przebiegu.
Moim zdaniem jest sens zmieniać na 5w40 a jeśli silnik jest w dobrej kondycji to tym bardziej. Na pewno odczujesz róznice w zimne dni podczas porannego rozruchu no i vanosowi będzie lżej.
Co do doboru oleju to wystarczy wejść na strone producenta i przejść do katalogu, wszystko będzie wypisane czarno na białym czy to valvoline, castrol, motul itp. każdy producent ma swój katalog.
BMW: E36
Imię: Patryk
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 02 Sie 2014 Posty: 54 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 21-02-19, 21:22
Ok zapoznałem się z tym co napisałeś i tak: wszedłem akurat na katalog motula z tego względu ze jeżdżę na tym od zawsze i tak:
- płyn do wspomagania z tego co mi wyszukało to :D3
Z tego co rozumiem to olej do skrzyń automatycznych nadaje się tez do wspomagania ?
- olej przekładniowy do skrzyni Skrzynia i pytanie czy odpowiedni gdyż ten twój z Castrola ma inne parametry 🤔
-olej silnikowy na stronie motula są dwa rodzaje 5w40 czym się różnią inewentualnie, który jest lepszy i lepiej pasuje :
BMW: E36
Imię: Patryk
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 02 Sie 2014 Posty: 54 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 22-02-19, 12:06
Temat nie dał mi spokoju i przekopałam kilku producentów i z tego co się zorientowałem to olej do skrzyni jak i do wspomagania można chyba zalać taki sam czyli:
-na przykładzie twojego Castrola zaleca on do wspomagania produkt : Castrol Transmax Dex 3 Multivehicle. Lecz wchodząc w zakładkę olej do skrzyń manualnych pojawia się ten sam produkt.
- na przykładzie motula : olej wspomagani jaki zaleca to Motul Dexron III lub Motul Multi ATF
I oba te produkty zalecane tez są do skrzyń manualnych .
Podsumowując mogę kupić 3x 1l - Motul Dexteon III i zalać tym skrzynie jak i wspomaganie ?
Co do oleju silnika to na pierwszym miejscu w większości przypadków pojawia się Motul 8100 x-Clean 5w40 wiec taki chyba wybiorę 2x4l gdyż jak wiadomo do układu wchodzi 6,5l.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach