Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Co wsadzić do 1.8 e36?
Autor Wiadomość
Marcing607 


BMW: 3
Imię: Marcin
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Cze 2012
Posty: 360
Skąd: Kielce/ Ostrowiec
Wysłany: 04-03-19, 23:47   Co wsadzić do 1.8 e36?

Siema.

Pany pacjent e36 318.
Jaki motor zeswapować żeby auto nabrało zycia? 2.0 jakoś dla mnie nie jedzie.


Eaentualnie co procz silnika trzeba przełożyć i jakie koszta?
 
 
dyziux666x 



BMW: Bmw E39 E60
Silnik: 2.5
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 26 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 1574
Skąd: Kocina
Wysłany: 05-03-19, 08:07   

No jak to co mityczne 2.8 najlepiej 😁
_________________
Gość zobacz moja QP
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=38756
 
 
Patryk7250 



BMW: e 36 318/328
Imię: Patryk
Silnik: m52b28
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 175 razy
Wiek: 28
Dołączył: 20 Sie 2012
Posty: 4102
Skąd: Radom
Wysłany: 05-03-19, 08:49   

wszystko zależy jaki masz budżet, m52b28, m54b30 bądź ewentualnie jak mniejszy budżet to m54b25
_________________

Jeśli uważasz że mój post był pomocny-kliknij pomógł :ok:

"BMW to STYL,PASJA,MIŁOŚĆ i WŁOŻONE SERCE,a Ty i tak powiesz że burakowóz bo zwyczajnie Cię nie stać ";)
 
 
 
Marcing607 


BMW: 3
Imię: Marcin
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Cze 2012
Posty: 360
Skąd: Kielce/ Ostrowiec
Wysłany: 05-03-19, 20:24   

Jakie są koszta swapu? Samej roboty?
 
 
Marcing607 


BMW: 3
Imię: Marcin
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Cze 2012
Posty: 360
Skąd: Kielce/ Ostrowiec
Wysłany: 05-03-19, 20:26   

I tutaj jeszcze wał trzeba zmieniac dyfer?
 
 
trivetto 


BMW: E36
Imię: Adrian
Silnik: M50B25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 9 razy
Wiek: 32
Dołączył: 28 Lis 2012
Posty: 265
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 06-03-19, 19:07   

Miałem kiedyś m40b18 i robiłem swap na m50b25, ogólnie w przypadku 6 cylindrowych powinny być koszty podobne czy to m50 czy m52.
Silnik kompletny z wiązka i osprzętem
Wał krótszy
Wybierak biegów krótszy
Licznik
Tył hamulce i przód z 6 cylindrowej
Wydech kompletny
Stabilizator przód

I to chyba tyle aby jeździć. Oczywiste można zmieniać poloski dyfer skrzynie aku do bagażnika chłodnice itp
 
 
Przemek23zip 



BMW: E36 323 & 328
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 353
Skąd: Żary
Wysłany: 07-03-19, 07:29   

Osobiście wybrałbym swap na M54B30. Ceny tych silników znacząco spadły, a zakres prac do wykonania porównywalny jak w przypadku M52B28. Mechanicznie tak naprawdę taki sam. Przy M54 nieco więcej zabawy z elektryką, ale nie jest to zbyt trudne do ogarnięcia.
W obu przypadkach musisz zmienić przednie zawieszenie, wydech, warto przenieść akumulator do tyłu aby wszystko było jak najbliżej oryginalnej wersji. Zegarów nie musisz zmieniać- wystarczy przeprogramować na 6 cylindrów jeśli tylko masz kabel.
W przypadku obu silników warto zastosować wydech ten od M52B28, podobnie sprawa wygląda ze sprzęgłem. Tutaj także stosujesz komplet od M52B28. Warto pomyśleć także o zmianie skrzyni biegów na model ZF, który pasuje od E36 328, E36 323 (w pierwszych latach produkcji), E36 325 (bez Vanosa), E46 328, E46 330 (5 biegowa), E39 528 oraz 530, a także od E38 modele 728 oraz 730. Twoja skrzynia to Getrag, która także może zostać.
Na upartego na początek możesz zostawić obecny dyfer oraz półosie, ale w przyszłości lepiej zmienić na tzw "dużą głowę", czyli typ 188. To już zależy od Ciebie, czy chcesz zmienić wszystko od razu czy etapami.
Nie wiem jaką masz chłodnicę, czy masz klimatyzację, ale warto zmienić chłodnicę na tą od wersji z klimatyzacją.
O takich rzeczach jak uszczelnienia silnika, materiały eksploatacyjne także należy pamiętać.
Musisz także zmienić cały dolot. W przypadku M52 nie będzie problemu- wrzucasz oryginalny i po problemie. W przypadku M54 zdobycie puszki filtra powietrza od Z3 z tym silnikiem graniczy z cudem., ale tej metody raczej nikt nie stosuje. Zerknij na foty po swapie tego silnika do E36.
Oczywiście w obu przypadkach modyfikacji potrzeba przy wiązce elektrycznej. Przy M52 znacznie mniej.
Do tego dochodzą do zmiany łapy silnika- takie same dla obu silników.
Co do kosztów. Tutaj ceny są bardzo zróżnicowane. Największy wydatek to oczywiście silnik. Rozrzut cen naprawdę spory. I tak dla przykładu ceny M54 zaczynają się od ok 3 000 zł, do nawet 5 000 zł. Dyfer, w zależności od przełożenia dyferencjału ceny powiedzmy od ok 300 zł do ponad 2000 za dyfer ze szperą. Podobnie w przypadku sprzyni, półosi, zawieszenia, Rozbieżność cen dość spora.
Jeśli posiadasz pewne zaplecze, trochę zdolności to taki swap jesteś w stanie wykonać sam. Trochę cierpliwości i samozaparcia i dasz radę.
Jeśli chodzi o firmy zajmujące się takimi usługami to przykładowa cana za swap: https://allegro.pl/oferta/swap-m50b25-m52b28-m54b30-bmw-e30-e28-e24-7832797600

Mam nadzieję, że nieco rozjaśniłem temat ;)
 
 
Pawel4freak 


BMW: E36
Imię: Paweł
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 10 razy
Wiek: 30
Dołączył: 22 Sie 2016
Posty: 272
Skąd: Wrocław
Wysłany: 07-03-19, 19:00   

Najlepiej i najtaniej finalnie Ci wyjdzie kupić drugie auto z docelowym silnikiem (jakiś anglik lub auto po stłuczce) i wszystko przełożyć, a potem nie potrzebne części sprzedać lub wszystko wywieźć na złom.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 14