Metalowe opiłki pod korkiem oleju |
Autor |
Wiadomość |
NextCarJapanCar
BMW: E36 320i
Silnik: M52
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Wrz 2017 Posty: 143 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 22-10-19, 18:21 Metalowe opiłki pod korkiem oleju
|
|
|
Mam metalowe opiłki pod korkiem oleju. Olej wymieniany kilka miesięcy temu, 10w40.
Panewki? |
|
|
|
|
Dav
Imię: Dawid
Silnik: M52B20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 48 razy Wiek: 32 Dołączył: 16 Lut 2011 Posty: 2555 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 22-10-19, 20:12
|
|
|
Panewki, pompa oleju, koła od łańcuszków. Wszystko w zasadzie. Kontrolka ciśnienia oleju szybko gaśnie po odpaleniu zimnego silnika? |
_________________
|
|
|
|
|
NextCarJapanCar
BMW: E36 320i
Silnik: M52
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Wrz 2017 Posty: 143 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 22-10-19, 21:14
|
|
|
Kontrolka gaśnie do 4sekund. Jak świeci się do 4sekund to na zimnym silniku po wciśnięciu gazu auto się dławi, dusi, spadają obroty prawie do 0 ale nie gaśnie i słychać metaliczne stukanie w silniku.
Aha, kopci na niebieskawo. Ale nie ubywa mi oleju. Przynajmniej nie jakoś drastycznie. A robię w miesiącu ok. 2tys km z czego połowa trasy to 5.500 - 6000 tys obrotów.
Co mogę sprawdzić sam i jak? |
|
|
|
|
Chris850
BMW: BMW E31 & E36 x 2szt
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sty 2017 Posty: 77 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 23-10-19, 19:46
|
|
|
Powinna zgasnąć w ciągu sekundy.
5,5 -6 tys obrotów ? Po torze na Miedzianej jeździsz czy jak?
Ja bym tam nic nie sprawdzał tylko szukał drugiego silnika. |
_________________ Było 5x e30 i wystarczy Teraz e36 coupe 328i x 2szt |
|
|
|
|
NextCarJapanCar
BMW: E36 320i
Silnik: M52
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Wrz 2017 Posty: 143 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 23-10-19, 22:49
|
|
|
Nie, po ekspresówce cisnę vmax.
Drugi silnik.... gdzie dziś znajdę dobry silnik do tego auta? Wszystko zajechane. |
|
|
|
|
lukiz3000
BMW: 2x e36
Silnik: m52tub30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 4 razy Wiek: 32 Dołączył: 19 Paź 2011 Posty: 679 Skąd: Radom
|
Wysłany: 01-11-19, 17:25
|
|
|
NextCarJapanCar, to praktycznie p&p wsadzisz m52b25 czy m52b28, |
|
|
|
|
Dav
Imię: Dawid
Silnik: M52B20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 48 razy Wiek: 32 Dołączył: 16 Lut 2011 Posty: 2555 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 01-11-19, 21:46
|
|
|
Późne gaśnięcie kontrolki ciśnienia oleju to może być wina zużytego zaworka zwrotnego w podstawie filtra oleju. Zużyty zaworek po zgaszeniu silnika zamiast trzymać olej w podstawie filtra to puszcza go do misy olejowej. Po chwili od zgaszenia wszystko ci skapuje do misy i pompa przy rozruchu musi napełnić całą podstawe filtra olejem na nowo. Przerabiałem to u siebie na zaworek od M44, zrobiłem to zgodnie z sztuką na frezarce cnc, wszystko pasowało ciasno i solidnie ale lampka jak późno gasła tak i się nic nie zmieniło. Może to pompa oleju, panewki nie wiem, nie biorę już tego do głowy. Jak się pogorszy poszukam innego silnika albo oddam to na złom. Remont M52 to raz ze spore koszta, dwa nie kazda jednostka będzie się do tego nawet kwalifikować, trzy trzeba znaleźc kogoś kto się na tym zna. Trzeba poszukać na forach lub w grupach gdzie ludzie zajmują się ściąganiem aut na części, czasem idzie coś upolować dobrego ale w większości to jak piszesz same zajechane jednostki. Ot taki urok jazdy starym bmw. Możesz szukać też M54 albo M52tu to chociaż normalnie da się wyremontować, bo nie było nicasilu. |
_________________
|
|
|
|
|
NextCarJapanCar
BMW: E36 320i
Silnik: M52
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Wrz 2017 Posty: 143 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 12-11-19, 22:00
|
|
|
lukiz3000 napisał/a: | NextCarJapanCar, to praktycznie p&p wsadzisz m52b25 czy m52b28, |
Ta... trzeba mieć kanał, żurawia i jakieś inne rzeczy, których nie mam.
Auto jest do zajeżdżenia. potem żyletki. trudno, za dużo rzeczy do robienia, coraz więcej rdzy a podłoga niby cała ale zostawia wiele do życzenia.
Dav napisał/a: | Ot taki urok jazdy starym bmw |
Dzięki chłopaki za info. |
|
|
|
|
|