Warning: include(/usr/home/belovedpictures/domains/www.bmw3er.pl/public_html/cache/board_config.php): failed to open stream: No such file or directory in /usr/home/belovedpictures/domains/www.bmw3er.pl/public_html/common.php on line 250 Warning: include(/usr/home/belovedpictures/domains/www.bmw3er.pl/public_html/cache/board_config.php): failed to open stream: No such file or directory in /usr/home/belovedpictures/domains/www.bmw3er.pl/public_html/common.php on line 250 Warning: include(): Failed opening './cache/board_config.php' for inclusion (include_path='.:/usr/local/share/pear') in /usr/home/belovedpictures/domains/www.bmw3er.pl/public_html/common.php on line 250 :: View topic - mocowania stabilizatora przy podłużnicach
Warning ! cookie path is empty! Check in in the Admin Control Panel or set it in the PhpMyAdmin table: prefix_config - cookie_path row
 Forum Index
 SearchSearch  MemberlistMemberlist RegisterRegister  Log inLog in

Previous topic «» Next topic
mocowania stabilizatora przy podluznicach
Author Message
Kędzior



BMW: E36
Imię: Mateusz
Nadwozie: Compact
Posted:    mocowania stabilizatora przy podłużnicach [ !!! ]

Natrafiłem na taki oto przypadek :coo: Compact M44 96 r.

Wszystko na zdjęciach poniżej:

[img]http://i.imgur.com/gbdoC.jpg[/img]

[img]http://i.imgur.com/zlYxS.jpg[/img]

[img]http://i.imgur.com/nvtEH.jpg[/img]

[img]http://i.imgur.com/mFgRg.jpg[/img]


Jak widać jedno nie istnieje już prawie wcale, a drugie zmierza ku temu.
Co dziwne - auto jeśli chodzi o korozję nie jest jakoś specjalnie z nią zaprzyjaźnione, co mnie bardzo zdziwiło jak patrzyłem na mocowania stabilizatora. W moim z 94 roku czy w sedanie 95 miejsca te były niemal "idealne".

Mocowania te występują normalnie jako elementy, które można zakupić (ASO, koszt 61 zł/szt.). Jakieś ewentualne sugestie przy próbie wymiany? Podłużnice wyglądają ok, chyba będzie do czego spawać. Ktoś miał podobny przypadek?

Pozdrawiam
 
 
miro123


BMW: e36 316
Imię: Miro
Silnik: 1.6
Nadwozie: Sedan
Posted:     [ !!! ]

ja mam sedana 1995 też miałem wyrwany ten uchwyt z prawej strony :) ale u mnie to wyglądało to gorzej, wogóle te śwuby były wyrwane podłóznicy :S tyle żę ty masz wgniecione to troche :/
 
 
MIKUr1
I am The STIG



BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Posted:     [ !!! ]

Dobry blacharz Ci to bez problemu ogarnie :)
 
 
Andrzej87


BMW: E-36 320i
Posted:     [ !!! ]

Kup w ASO te elementy jak mówisz, że są dostępne i dobry blacharz Ci to ogarnie. Sprawa dziwna, bo ja mam końcówkę 94'i nic złego się nie dzieje tam.
 
 
Kędzior



BMW: E36
Imię: Mateusz
Nadwozie: Compact
Posted:     [ !!! ]

[quote="Andrzej87"]Kup w ASO te elementy jak mówisz, że są dostępne i dobry blacharz Ci to ogarnie. Sprawa dziwna, bo ja mam końcówkę 94'i nic złego się nie dzieje tam.[/quote]

Swojego miałem z grudnia 1994 i praktycznie te mocowania były w nienaruszonym stanie.

W każdym razie dzięki Panowie, już zamówione :ok:
 
 
czernit
Nowy User - Witamy ;)

BMW: E36
Silnik: M52
Nadwozie: Sedan
Posted:     [ !!! ]

Nie chce zakładac nowego tematu... czeka mnie wymiana tych mocowan i bardziej kieruje pytanie do tych co juz to sami robili czy maja jakies cenne rady? Dokladnie co do wycinki starych na aucie bo wiem ze sa zgrzewane w paru miejscach i tak latwo moga sie nie dac zwlaszcza troche malo miejsca miedzy silnikiem a podluznica.
 
 
JOHNY



BMW: 3x E36
Imię: Krzysiek
Silnik: M 43 52 50
Posted:     [ !!! ]

Będę robił za tydzień w sobotę ;) Silnik trzeba podnieść bo przeszkadza pompa wspomagania i klima w m52. Swoją drogą pop^% rozwiązanie sobie z tym wymyślili. Ja wysypałem z tych doniczek po szklance ziemi, cało auto zdrowe, a tu taki klops. Szukałem luzów w zawiasie i dopiero jak zawiesiłem się i pobujałem na stabilizatorze odkryłem niespodziankę :lol:
 
 
czernit
Nowy User - Witamy ;)

BMW: E36
Silnik: M52
Nadwozie: Sedan
Posted:     [ !!! ]

Wlasnie tez rozwazalem podniesienie silnika inaczej ciezko wejsc jakims narzedziem zniszczenia :) no to bedzie trzeba sie wziac za to moze tez w weekend. U mnie to bylo robione przez poprzedniego wlasciciela po kosztach niestety nie przetrwalo proby czasu i chce to zrobic jak nalezy.
 
 
kucin



BMW: E30
Imię: Adrian
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Posted:     [ !!! ]

Zmieniałem u siebie jakieś 2 lata temu. Bez podnoszenia silnika i kombinacji.
Zgrzewy można rozwiercić, ale ja akurat małą maszynką to wyciąłem :)
 
 
13matt13


BMW: BMW e36
Nadwozie: Coupe
Posted:     [ !!! ]

Co do wsporników mocowania stabilizatora jest to norma w egzemplarzach w których podczas produkcji komuś się nie chciało zaciągnąć mastyki od strony nadkola, od góry wpada piasek i woda z np solą i to nie ma gdzie odpłynąć.
Ja mam coupe z 92r. i mam to oryginalne, zdrowe - jest za gumowane, kolega w sedanie z 96r. ma oryginalnie "szparę" bez mastyki i też mu denko od tego odpadło.
 
 
JOHNY



BMW: 3x E36
Imię: Krzysiek
Silnik: M 43 52 50
Posted:     [ !!! ]

[quote="13matt13"]Co do wsporników mocowania stabilizatora jest to norma w egzemplarzach w których podczas produkcji komuś się nie chciało zaciągnąć mastyki od strony nadkola, od góry wpada piasek i woda z np solą i to nie ma gdzie odpłynąć.

Ja mam coupe z 92r. i mam to oryginalne, zdrowe - jest za gumowane, kolega w sedanie z 96r. ma oryginalnie "szparę" bez mastyki i też mu denko od tego odpadło.[/quote] Dokładnie! w starszych rocznikach niema takiego problemu. U mnie też jest szpara do której się sypie ten syf.
 
 
PoliniSpeed



BMW: e36
Imię: Piotrek
Silnik: M54B30
Posted:     [ !!! ]

[b]JOHNY[/b], mam któregoś z kolei polifta i tylko w jednym nie miałem zagumowane. Także nie generalizowałbym
 
 
JOHNY



BMW: 3x E36
Imię: Krzysiek
Silnik: M 43 52 50
Posted:     [ !!! ]

Właśnie wróciłem do domu, a robiłem od 10:30. Więc tak w moim przypadku, wyjąłem chłodnice inne plastiki w koło niej, zrzuciłem paski, wykręciłem kompresor i odsunąłem żeby zrobić miejsce, wywaliłem alternator, wykręciłem pompę wspomagania z mocowaniami żeby zrobić miejsce. Wywaliłem wszystkie nadkola, żeby niczego nie popalić. Potem wierciłem zgrzewy....szlifowałem kątówką na końcu maizel i młotek i odciąłem stare donice. Potem spawanie i wstępne zabezpieczenie. Generalnie cały dzień w dupie :no: masakryczna robota.
 
 
czernit
Nowy User - Witamy ;)

BMW: E36
Silnik: M52
Nadwozie: Sedan
Posted:     [ !!! ]

[b]JOHNY[/b], no to żeś mnie nie pocieszył tym rozbieraniem wszystkiego... :(
 
 
JOHNY



BMW: 3x E36
Imię: Krzysiek
Silnik: M 43 52 50
Posted:     [ !!! ]

Nie wiem ja jednak zdecydowałem, się poodsuwać osprzęt niż podnosić silnik bo chyba za dużego pola manewru by mi to nie dało. Pytaj [b]kucin[/b], jak to ogarnął. Ja tam ani blacharzem, ani mechanikiem nie jestem także trochę czasu straciłem zanim wyczaiłem co, gdzie jak odkręcić. Samo spawanie mi zrobił kumpel blacharz, ale dopóki nie zrobiłem miejsca to nawet się tego podjąć nie chciał :hyhy:
 
 
BAMOWE
Nowy User - Witamy ;)

BMW: E36
Silnik: 318 tds
Nadwozie: Compact
Posted:     [ !!! ]

Mam podobny problem w aucie córki - dzisiaj zauważyłem brak kabłąka / obejmy tulei gumowej stabilizatora.
[URL=https://www.fotosik.pl/zdjecie/b99b2d4f32d018fe][img]https://images90.fotosik.pl/696/b99b2d4f32d018femed.jpg[/img][/URL]
Koszt nowych części to jakiś kosmos:
- obejma tulei gumowej 103 zł
- mocowanie stabilizatora 319 zł

Przed wstawieniem auto do warsztatu blacharskiego, na pewno do demontażu osłony silnika i skrzyni biegów.
Co jeszcze warto zrobić? Zdemontować nadkole?
 
 
Display posts from previous:   
[ REPLY ]
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
Add this topic to your bookmarks
Printable version

Jump to:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group