Jak zwiekszyc moment obr.? |
Autor |
Wiadomość |
magnat-at
BMW: e36 320i
Dołączył: 27 Cze 2009 Posty: 320 Skąd: polski
|
Wysłany: 05-07-09, 12:18 Jak zwiekszyc moment obr.?
|
|
|
Zakupiłem e36 320 i moje pytanie jest takie jak mozna zwiekszyc monet obrotowy maszyny? |
|
|
|
|
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
|
|
|
|
renoraines
Przyjaciel Forum
BMW: było E39 540ia,E46 320cd
Imię: Bartek
Pomógł: 14 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Wlkp
|
Wysłany: 05-07-09, 13:04
|
|
|
Sprzedajac 320i i kupujac 328i. A tak powaznie to wolnossacy silnik to nie doładowany, żeby przez zabiegi elektroniczne zwiekszyc moc i moment o kilkadziesiat KM/Nm. |
_________________
|
|
|
|
|
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
|
|
|
|
magnat-at
BMW: e36 320i
Dołączył: 27 Cze 2009 Posty: 320 Skąd: polski
|
Wysłany: 05-07-09, 21:37
|
|
|
no moze i racja ze to sciema z tymi chipami no ale z drugiej strony kumpel na zaje..... alfe 156 1,8 ts zrobił ze 150 km 190 km nie wiem jaki moment ma i miala ale jezdziłem nia przed i po przerobkach i jest duza roznica |
|
|
|
|
padre
-------------
BMW: E36 325 - 2.8 - 3.2
Imię: Mariusz
Silnik: S50B32
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 39 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 1347 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 06-07-09, 00:33
|
|
|
magnat-at napisał/a: | no moze i racja ze to sciema z tymi chipami no ale z drugiej strony kumpel na zaje..... alfe 156 1,8 ts zrobił ze 150 km 190 km nie wiem jaki moment ma i miala ale jezdziłem nia przed i po przerobkach i jest duza roznica |
Tak jak Koledzy piszą, przy silnikach wolnossących bez turbodoładowania przyrost mocy jest nikły- realny w granicach 10KM, nie mówię tu o reklamach na chipach bo realnie to się nigdy nie sprawdza.
Sam miałem sprawdzonego chipa przy motorze 2.5, fakt, poczułem zmiany przy pierwszych kilku jazdach, ale różnica była tak subtelna, że po którymś razie nie byłem pewny czy mi się to tylko nie wydaje.
Rozmawiałem też ze znaną hamownią, która zmienia mapy i nawet u nich podali podobne wartości jak przy zmianie chipa.
Co do podanej przez Ciebie róznicy mocy w Alfie to musiałby zrobic pomiar przed zmianą i po, bo w innym przypadku to tak jak kiedyś sprzedawali "jamniki" z Niemiec na rynku z naklejką 300W. |
_________________ Legio Patria Nostra
|
|
|
|
|
magnat-at
BMW: e36 320i
Dołączył: 27 Cze 2009 Posty: 320 Skąd: polski
|
Wysłany: 06-07-09, 08:32
|
|
|
a turbosprezara czy cos? nie znam sie.... |
|
|
|
|
SID
BMW: E36 Sedan
Imię: Kamil
Silnik: M43B18
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 1037 Skąd: Mrągowo
|
Wysłany: 06-07-09, 10:33
|
|
|
Turbinka to kosztowna sprawa chyba że będziesz miał pojecie i sam podłubiesz w garażu, taniej wychodzi ze swapować na większy motorek. |
_________________ Moje E36 MONTREALBLAU METALLIC
|
|
|
|
|
shark
BMW: 2xE21 320/6 E36 QP 328i
Imię: Jakub
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 217 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 06-07-09, 14:47
|
|
|
2.0i ma nie najgorszy moment fabrycznie.kwestia przyzwyczajenia do charakterystyki pracy 2.0/6cyl i kilka prób szybkiego startu.Raczej nie bedzie trzeba nic dłubac.nie dawaj ognia na zimnym silniku |
_________________ siema siema,się gra się ma,się nie ma to siema siema
|
|
|
|
|
CalibraFan
BMW: E30 325i
Imię: Grześ
Silnik: mityczny
Pomógł: 30 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 1061 Skąd: B-stok
|
Wysłany: 06-07-09, 17:23
|
|
|
Wtrącę swoje 3gr...
Jedynym zabiegiem w silniku wolnossącym który da zauważalne przyrosty momentu obrotowego jest zwiększenie pojemności ;]
I analogicznie do tego swap lub kupno 328i które ma ponad 280Nm |
_________________
|
|
|
|
|
Enzo
BMW: 528i E39
Imię: Tomasz
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 2448 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 06-07-09, 17:29
|
|
|
CalibraFan napisał/a: | Wtrącę swoje 3gr...
Jedynym zabiegiem w silniku wolnossącym który da zauważalne przyrosty momentu obrotowego jest zwiększenie pojemności ;]
I analogicznie do tego swap lub kupno 328i które ma ponad 280Nm |
Nie tylko zwiekszenjie ppojemnsoci, ale dlubanie w takim silniku na pewno bedzie drozsze niz swap |
_________________ rev |
|
|
|
|
magnat-at
BMW: e36 320i
Dołączył: 27 Cze 2009 Posty: 320 Skąd: polski
|
Wysłany: 07-07-09, 08:35
|
|
|
rozmawiałem wczoraj ze znajomym mechanikiem który ma wlasnie tą alfe pytałem o to samo co tu i mowił ze nie ma rzeczy nie mozliwych wszystko sie da zrobic. nawet sam mowił ze jak kupił alfe to byl w szkoku "co on to kupił", ale jak sie wział za niego to teraz silnik 2,0 nie ma startu do niego. przerobił też takiemu facetowi (zreszta uczył mnie kiedys:)) bmw e36 sedan 1,6 i auto z silnikiem 1,8 nie mial startu do niego. a wiem co mowi bo facet zna sie na rzeczy jak nikt inny:) wiec temat mozna zamknac:) |
|
|
|
|
lolejko
moderator BIG L
BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 15498 Skąd: Kozienice
|
|
|
|
|
magnat-at
BMW: e36 320i
Dołączył: 27 Cze 2009 Posty: 320 Skąd: polski
|
Wysłany: 07-07-09, 11:58
|
|
|
nie pytałem ile on dał za taka przeróbke sam sobie to robił a zmienia i moment i moc i oddam autko w jego rece. |
|
|
|
|
Annoth
BMW: BMW 320 E30
Imię: Marcin
Pomógł: 9 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 2081 Skąd: Borowe k.Mrągowa
|
Wysłany: 09-07-09, 11:31
|
|
|
troche późno ale co tam - co do turbo, taniej wyjdzie wstawienie V8 a tam masz morze momentu i to od dołu już |
_________________ E30 forever
|
|
|
|
|
|