Jakie ON - eco, bio, normalna ?? |
Autor |
Wiadomość |
Manius
BMW: E46 2.0d
Nadwozie: Touring
Wiek: 43 Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 38 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 09-04-09, 21:36 Jakie ON - eco, bio, normalna ??
|
|
|
Witam! Chyba nie ma takiego tematu, wiec postanowilem napisac. chodzi mi o to jaki rodzaj oleju do swoich diesli tankujecie. Eco, bio, normalna, czy moze jeszcze jakas inna i czy zauwazyliscie jakies roznice. |
Ostatnio zmieniony przez yeahman 11-04-09, 10:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kucharz
lokalny ekscentryk
Imię: Konrad
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 2439 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 09-04-09, 21:46
|
|
|
ja zawsze "leje" lepszą ropę t.j. Verva albo Ultimate
nigdy nie jeżdziłem na zwykłej ropie więc nie wiem czy jest jakas różnica w osiągach czy spalaniu :/
Wiem tylko, że do mojego diesla lepiej tankować dobre paliwo |
|
|
|
|
Manius
BMW: E46 2.0d
Nadwozie: Touring
Wiek: 43 Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 38 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 10-04-09, 12:12
|
|
|
Ja za rowniez ta lepsza i przewaznie na orlrnie, jakos przyzyczailem sie do tej stacji . Choc mam taka jedna mala i tam jest pewne paliwo bo biora prosto z rafineri ale nie maja tej lepszej i nie wiem czy tam tankowac czy se odpuscic. |
_________________
|
|
|
|
|
MaTiMa
BMW: e46 330d
Imię: MaTi
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Sty 2009 Posty: 3228 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10-04-09, 14:52
|
|
|
Shell diesel extra lub V-power diesel na zmiane |
|
|
|
|
panorafix
BMW: E46 TOURING 2.0D
Imię: Rafał
Wiek: 47 Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 37 Skąd: Szczecin/Goleniów
|
Wysłany: 11-04-09, 10:08
|
|
|
a ja nigdy nie lałem żadnej lepszej,zawsze leje normalnego ON i też nie miałem żadnych problemów. |
|
|
|
|
kostek_ja
BMW: e46 M3 CS
Imię: Artur
Silnik: S54
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 1096 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-04-09, 10:52
|
|
|
Ja zawsze tankuję na shellu, bo mają dobre paliwa. A że od swojego diesla nie wymagam specjalnych osiągów (1,8 115KM) i stwierdziłem że ta różnica w mocy jest niewyczuwalna i leży co najwyżej w głowie to lałem tego zwykłego diesla (chyba diesel extra czy jakoś tak). Pewnego razu Ojciec pożyczył odemnie mojego focusa. Wsiadam i jestem niemalże pewien, że jest szybszy i cały dzień kombinuje dlaczego. Wieczorem dowiaduje się że ojciec zalał V-Powera. Od tamtej pory leję tylko V-Powery |
_________________
|
|
|
|
|
MasterJapko
BMW: E46 320d 09.2000
Imię: Michał
Silnik: 2.0d
Wiek: 37 Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 21 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 01-07-09, 23:32
|
|
|
Ja wczoraj zalalem do pelna 1 raz GTL na Shellu i powiem szczerze, ze nie widze roznicy pomiedzy GTL, a zwyklym ON z Orlenu.. Na GTL teoretycznie powinien wiecej czy mniej spalic, skoro ma wieksza liczbe cetanowa? |
|
|
|
|
Annoth
BMW: BMW 320 E30
Imię: Marcin
Pomógł: 9 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 2081 Skąd: Borowe k.Mrągowa
|
Wysłany: 02-07-09, 10:47
|
|
|
Bo GTL to nie V-power o ile się orientuje. On raczej nie poprawi osiągów. Jeśli się myle prosze o korekte . |
_________________ E30 forever
|
|
|
|
|
Morfii
Pomógł: 14 razy Dołączył: 30 Sty 2009 Posty: 1657
|
Wysłany: 02-07-09, 13:45
|
|
|
a gdzie tu tradycja polaka że ma być ekonomicznie i jeździć na oleju roślinnym
nikt się nie odważył |
|
|
|
|
Annoth
BMW: BMW 320 E30
Imię: Marcin
Pomógł: 9 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 2081 Skąd: Borowe k.Mrągowa
|
Wysłany: 02-07-09, 17:46
|
|
|
lepszy olej po frytkach |
_________________ E30 forever
|
|
|
|
|
Nygus e91
Nowy User - Witamy ;)
BMW: e 91
Silnik: 2,0 120kW
Wiek: 40 Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 5 Skąd: Siemiatycze
|
Wysłany: 24-08-09, 20:34
|
|
|
Witam
Przez jakiś czas lałem do swojej Buni tylko tego "lepszego" diesla..., aż do momentu kiedy zdecydowałem się "podkręcić" moją e91 ze 163KM na ... ciutkę ponad 200 wyszło
Goście z Mastersa - tam dokonałem szczepienia - odradzili mi definitywnie lanie tej niby lepszej ropki. Dlaczego? Specjalistą nie jestem, ale goście znają się na sprawie i powiedzieli mi że to kwestia tylko i wyłącznie dodatków, które możemy również kupić na każdej stacji. Zwiększają one ponoć temperaturę spalania mieszanki, co powoduje wyższą moc przy niższych obrotach - wydaje się że lepiej autko śmiga. Oczywiście - przy mniejszych obrotach uzyskuje wyższą moc natomiast kiedy dochodzi do maksymalnego momentu obrotowego moc jest niższa. Przynajmniej w tych najnowszych silnikach BMW.
Znów pytanie DLACZEGO?
Ponoć w nowszych modelach BMW komputer mierzy temperaturę silnika w kilku miejscach, kiedy temperatura jest wyższa przy niższych obrotach automatycznie zbija on moc żeby nie uszkodzić silnika. Wiąże się to z niższą mocą maksymalną.
Od tej pory leję zwykłego diesla i szczerze mówiąc nie narzekam.
Poco przepłacać za jakieś dodatki i przy tym nawet szkodzić swojemu cacku?
Mam też filtr cząsteczek stałych - ponoć na tej V-power także szybciej się zużywa.
Pozdrawiam i jeśli ktoś w tym temacie jest na serio obeznany i wie o co chodzi od fachowej strony tzw profesjonalnej - dajcie znać, komentujcie
|
|
|
|
|
renoraines
Przyjaciel Forum
BMW: było E39 540ia,E46 320cd
Imię: Bartek
Pomógł: 14 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Wlkp
|
Wysłany: 24-08-09, 20:56
|
|
|
Normalna (czy to ON czy Pb), ale na dobrej stacji czyli Shell lub tez Jet/Lukoil. |
_________________
|
|
|
|
|
|