Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Jakie ON - eco, bio, normalna ??
Autor Wiadomość
Manius 


BMW: E46 2.0d
Nadwozie: Touring
Wiek: 43
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Śląsk
  Wysłany: 09-04-09, 21:36   Jakie ON - eco, bio, normalna ??

Witam! Chyba nie ma takiego tematu, wiec postanowilem napisac. chodzi mi o to jaki rodzaj oleju do swoich diesli tankujecie. Eco, bio, normalna, czy moze jeszcze jakas inna :D i czy zauwazyliscie jakies roznice.
Ostatnio zmieniony przez yeahman 11-04-09, 10:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
kucharz 
lokalny ekscentryk



Imię: Konrad
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 2439
Skąd: Siedlce
Wysłany: 09-04-09, 21:46   

ja zawsze "leje" lepszą ropę t.j. Verva albo Ultimate
nigdy nie jeżdziłem na zwykłej ropie więc nie wiem czy jest jakas różnica w osiągach czy spalaniu :/
Wiem tylko, że do mojego diesla lepiej tankować dobre paliwo
 
 
 
Manius 


BMW: E46 2.0d
Nadwozie: Touring
Wiek: 43
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Śląsk
Wysłany: 10-04-09, 12:12   

Ja za rowniez ta lepsza i przewaznie na orlrnie, jakos przyzyczailem sie do tej stacji :D . Choc mam taka jedna mala i tam jest pewne paliwo bo biora prosto z rafineri ale nie maja tej lepszej i nie wiem czy tam tankowac czy se odpuscic.
_________________

 
 
 
MaTiMa 


BMW: e46 330d
Imię: MaTi
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 3228
Skąd: Łódź
Wysłany: 10-04-09, 14:52   

Shell diesel extra lub V-power diesel na zmiane
 
 
panorafix 



BMW: E46 TOURING 2.0D
Imię: Rafał
Wiek: 47
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 37
Skąd: Szczecin/Goleniów
Wysłany: 11-04-09, 10:08   

a ja nigdy nie lałem żadnej lepszej,zawsze leje normalnego ON i też nie miałem żadnych problemów.
 
 
kostek_ja 



BMW: e46 M3 CS
Imię: Artur
Silnik: S54
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 1096
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-04-09, 10:52   

Ja zawsze tankuję na shellu, bo mają dobre paliwa. A że od swojego diesla nie wymagam specjalnych osiągów (1,8 115KM) i stwierdziłem że ta różnica w mocy jest niewyczuwalna i leży co najwyżej w głowie to lałem tego zwykłego diesla (chyba diesel extra czy jakoś tak). Pewnego razu Ojciec pożyczył odemnie mojego focusa. Wsiadam i jestem niemalże pewien, że jest szybszy i cały dzień kombinuje dlaczego. Wieczorem dowiaduje się że ojciec zalał V-Powera. Od tamtej pory leję tylko V-Powery ;)
_________________
 
 
 
MasterJapko 


BMW: E46 320d 09.2000
Imię: Michał
Silnik: 2.0d
Wiek: 37
Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 21
Skąd: Szczecin
Wysłany: 01-07-09, 23:32   

Ja wczoraj zalalem do pelna 1 raz GTL na Shellu i powiem szczerze, ze nie widze roznicy pomiedzy GTL, a zwyklym ON z Orlenu.. Na GTL teoretycznie powinien wiecej czy mniej spalic, skoro ma wieksza liczbe cetanowa?
 
 
 
Annoth 


BMW: BMW 320 E30
Imię: Marcin
Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 2081
Skąd: Borowe k.Mrągowa
Wysłany: 02-07-09, 10:47   

Bo GTL to nie V-power o ile się orientuje. On raczej nie poprawi osiągów. Jeśli się myle prosze o korekte :) .
_________________
E30 forever
 
 
Morfii 


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 1657
Wysłany: 02-07-09, 13:45   

a gdzie tu tradycja polaka że ma być ekonomicznie i jeździć na oleju roślinnym :P
nikt się nie odważył :P
 
 
Annoth 


BMW: BMW 320 E30
Imię: Marcin
Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 2081
Skąd: Borowe k.Mrągowa
Wysłany: 02-07-09, 17:46   

lepszy olej po frytkach
_________________
E30 forever
 
 
Nygus e91 
Nowy User - Witamy ;)

BMW: e 91
Silnik: 2,0 120kW
Wiek: 40
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 5
Skąd: Siemiatycze
Wysłany: 24-08-09, 20:34   

Witam :piwo:
Przez jakiś czas lałem do swojej Buni tylko tego "lepszego" diesla..., aż do momentu kiedy zdecydowałem się "podkręcić" moją e91 ze 163KM na ... ciutkę ponad 200 wyszło :D
Goście z Mastersa - tam dokonałem szczepienia - odradzili mi definitywnie lanie tej niby lepszej ropki. Dlaczego? Specjalistą nie jestem, ale goście znają się na sprawie i powiedzieli mi że to kwestia tylko i wyłącznie dodatków, które możemy również kupić na każdej stacji. Zwiększają one ponoć temperaturę spalania mieszanki, co powoduje wyższą moc przy niższych obrotach - wydaje się że lepiej autko śmiga. Oczywiście - przy mniejszych obrotach uzyskuje wyższą moc natomiast kiedy dochodzi do maksymalnego momentu obrotowego moc jest niższa. Przynajmniej w tych najnowszych silnikach BMW.
Znów pytanie DLACZEGO?
Ponoć w nowszych modelach BMW komputer mierzy temperaturę silnika w kilku miejscach, kiedy temperatura jest wyższa przy niższych obrotach automatycznie zbija on moc żeby nie uszkodzić silnika. Wiąże się to z niższą mocą maksymalną.
Od tej pory leję zwykłego diesla i szczerze mówiąc nie narzekam.
Poco przepłacać za jakieś dodatki i przy tym nawet szkodzić swojemu cacku?
Mam też filtr cząsteczek stałych - ponoć na tej V-power także szybciej się zużywa.
Pozdrawiam i jeśli ktoś w tym temacie jest na serio obeznany i wie o co chodzi od fachowej strony tzw :piwo: profesjonalnej - dajcie znać, komentujcie :)
:bmw:
 
 
 
renoraines 
Przyjaciel Forum



BMW: było E39 540ia,E46 320cd
Imię: Bartek
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Wlkp
Wysłany: 24-08-09, 20:56   

Normalna (czy to ON czy Pb), ale na dobrej stacji czyli Shell lub tez Jet/Lukoil.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 16