TURBO A KOMPRESOR..... |
Autor |
Wiadomość |
seebba
RASISTA SAMOCHODOWY
BMW: Nie ma i niebędzie
Silnik: 2JZ
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 8 razy Wiek: 45 Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 2095 Skąd: STANY///
|
Wysłany: 05-10-09, 17:15 TURBO A KOMPRESOR.....
|
|
|
Witam...jak w temacie ..interesują mnie wszystkie informacje , ciekawostki i oczywiście koszta w tych sposobach podniesienia mocy..... |
_________________ KUKURUKUKU........
KOLES GIT pier....-ZASADY I NIE JEST FRAJEREM |
|
|
|
|
kostek_ja
BMW: e46 M3 CS
Imię: Artur
Silnik: S54
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 1096 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-10-09, 17:28
|
|
|
Też myślę nad doładowaniem swojej eMki. Ogólnie różnice można opisać tak:
1. Kompresor jest tańszy i wymaga mniejszych przeróbek.
2. Kompresor pompuje od niźszych obrotów (lepsza elastyczność)
3. Turbo ma lepszą sprawność (więcej mocy)
4. Kompresor nie lubi wysokich obrotów.
Jeżeli już się ktoś bawi w indywidualne modyfkacje to moim zdaniem kompresor będzie tańszy i fajniejszy. Ale jeżeli myślimy o jakimś zestawie to zależy od tego co jest na rynku. Dlatego mnie aktualnie najbardziej interesuje zestaw turbo od hpf. |
_________________
|
|
|
|
|
Annoth
BMW: BMW 320 E30
Imię: Marcin
Pomógł: 9 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 2081 Skąd: Borowe k.Mrągowa
|
Wysłany: 05-10-09, 18:18
|
|
|
Turbo zwiększa awaryjność. Co do kompresora to niestety nie wiem. |
_________________ E30 forever
|
|
|
|
|
pigmey
Wysoki
BMW: E36 320iA
Imię: mamusia wybrała :D
Silnik: M52B20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 18 razy Wiek: 41 Dołączył: 16 Cze 2009 Posty: 475 Skąd: Kluczbork
|
|
|
|
|
///ESIU
PoJE....eBAnIeC
BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 9767 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 05-10-09, 19:03
|
|
|
za prosty zestaw turba trzeba liczyć od 15 tyś w góre i ciągłe grzebanie w warsztacie
samo w sobie świetna sprawa jesli się ma duuuużo czasu i kasiory
ze wzgledu na radość jazdy wybrał bym turbo, jeśli stawiasz na bezawaryjnośc załuż kompresorek |
_________________
|
|
|
|
|
seebba
RASISTA SAMOCHODOWY
BMW: Nie ma i niebędzie
Silnik: 2JZ
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 8 razy Wiek: 45 Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 2095 Skąd: STANY///
|
Wysłany: 05-10-09, 20:26
|
|
|
;( ;( ;( no raczej napewno rozchodzi sie obezawaryjność.......
i oczywiście o jak najmniejsze koszta.......przy turbo raczej vanos odpada...a kompresor? |
_________________ KUKURUKUKU........
KOLES GIT pier....-ZASADY I NIE JEST FRAJEREM |
|
|
|
|
CalibraFan
BMW: E30 325i
Imię: Grześ
Silnik: mityczny
Pomógł: 30 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 1061 Skąd: B-stok
|
Wysłany: 05-10-09, 20:32
|
|
|
Ja osobiście - turbo.
Widziałem też gdzieś na sr.pl jedno 328i kompresor.
Ale jak ma być mocno i relatywnie bezawaryjnie to swap na Sxx |
_________________
|
|
|
|
|
Annoth
BMW: BMW 320 E30
Imię: Marcin
Pomógł: 9 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 2081 Skąd: Borowe k.Mrągowa
|
Wysłany: 05-10-09, 21:40
|
|
|
///ESIU napisał/a: | za prosty zestaw turba trzeba liczyć od 15 tyś w góre i ciągłe grzebanie w warsztacie |
Troche przesadziłeś, mi powiedziano 10 tys i zapewne 3-4 razy w miechu wizyta w warsztacie . Żeby nie było turbo bardzo fajne, chciałbym miec, ale na to trzeba mieć gruby portfel i drugie auto na codzień |
_________________ E30 forever
|
|
|
|
|
Enzo
BMW: 528i E39
Imię: Tomasz
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 2448 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 06-10-09, 09:12
|
|
|
Moim zdaniem mozna juz za 10 tys uturbic m50/m30, oczywiscie duzo rzeczy robiac samemu |
_________________ rev |
|
|
|
|
CrazyKrulik
BMW: BMW e30
Imię: Łukasz
Silnik: M20B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 596 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 06-10-09, 11:50
|
|
|
///ESIU napisał/a: | za prosty zestaw turba trzeba liczyć od 15 tyś w góre i ciągłe grzebanie w warsztacie |
Nie zgodze sie, mój kumpel do e30 2.7 eta załozyli turbine od Iveco w domu w garazu i koszt wyniósł około 5tys zł i wtedy mozna powiedziec ze bedzie jeszcze duzo grzebania itd
A jak ktos montuje turbo za 15tys to juz jest porządne i wszystko co potrzebne bedzie i nic do poprawiania |
|
|
|
|
seebba
RASISTA SAMOCHODOWY
BMW: Nie ma i niebędzie
Silnik: 2JZ
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 8 razy Wiek: 45 Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 2095 Skąd: STANY///
|
Wysłany: 06-10-09, 12:55
|
|
|
ogromną wage odgrywa tu stan silnika...a wiadomo zaturbianie jest w efekcie końcowym takie że jak porządnie niezakujesz to i porządnie niepojeżdzisz.....z regóły jest tak że zakładaja-uturbiają '' domowymi '' sposobami i owszem to jeżdzi ale jak długo.....
dobre zaturbienie to koszt 20 tysi i w góre.......
to i tak delikatnie powiedziane...
kompresor będzie wiadomo tańszy i zdrowszy dla silnika..a co najważniejsze normalnie użytkowany na codzień .........fajnie na czymś takim się jeżdzi bo pompuje od samego dołu,a turbina lubi wysokie obroty.....co nie zazdrowe jest dla silnika po przebiegu i znowu koszta....ech
co do kompresacjii TAKIE rozwiązanie mnie raczej zainteresuje..... ....
taki mały przelocik znalazłem
http://www.youtube.com/wa...feature=related |
_________________ KUKURUKUKU........
KOLES GIT pier....-ZASADY I NIE JEST FRAJEREM |
|
|
|
|
kostek_ja
BMW: e46 M3 CS
Imię: Artur
Silnik: S54
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 1096 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-10-09, 14:23
|
|
|
Niby dlaczego kompresor ma być zdrowszy dla silnika? |
_________________
|
|
|
|
|
Enzo
BMW: 528i E39
Imię: Tomasz
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 2448 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 06-10-09, 14:27
|
|
|
Dobre zaturbienie zrobione w firmie tak to nazwij.
Bo tak samo jak dobry swap tak i dobre turbo mozna wykonac w stodole za dwa razy mniej, trzeba miec po prostu pojecie pewne na ten temat... |
_________________ rev |
|
|
|
|
///ESIU
PoJE....eBAnIeC
BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 9767 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 06-10-09, 14:58
|
|
|
chciał bym zobaczyć ile przejedą bebechy na takim zestawie za 5 tyś zł
o czym my tu mówimy
Seba filmik już jest, trzeba się kiedy spyknąć na obejzenie |
_________________
|
|
|
|
|
CrazyKrulik
BMW: BMW e30
Imię: Łukasz
Silnik: M20B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 596 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 07-10-09, 11:16
|
|
|
///ESIU napisał/a: | chciał bym zobaczyć ile przejedą bebechy na takim zestawie za 5 tyś zł |
Jak narazie jezdzą chłopaki jakies pół roku i jest ok na Skarbimierzu sporo aut pogonili między innymi e46 330 260KM, Grand Cheroki 5.7 Hemi A bączki piękne kręci na półgazie |
|
|
|
|
|