Wentylator |
Autor |
Wiadomość |
zapper0
BMW: E36 Compact
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 51 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 19-10-09, 21:20 Wentylator
|
|
|
Kolejny problem, a raczej pytanie. Zauważyłem dzisiaj, że wentylator uruchamia mi się wraz z uruchomieniem silnika. Innymi słowy zaczyna pracę razem z nim. Na początku kręci się powolutku, tak że widać łopatki i w miarę nagrzewania silnika, obroty rosną. Chciałbym spytać czy to normalne zjawisko. Dodam, że poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku wyr. jest niższy niż pół. |
|
|
|
|
chudy
7.62mm
BMW: e30
Silnik: m30b35 ?
Pomógł: 42 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1464 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19-10-09, 21:21
|
|
|
to jest wisko wiec z tego co wiem to raczej normalne |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez chudy 19-10-09, 21:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
chudy
7.62mm
BMW: e30
Silnik: m30b35 ?
Pomógł: 42 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1464 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19-10-09, 21:23
|
|
|
poprstu im potrzebamniej chlodnego powietrza tym mniej sie kreci a im wieksze zapotrzebowanie tym wiecej obrotow |
_________________
|
|
|
|
|
zapper0
BMW: E36 Compact
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 51 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 19-10-09, 21:29
|
|
|
Dzięki, mam nadzieję że masz rację, bo jestem przewrażliwiony na punkcie tego auta i jak mi coś puknie, stuknie albo zagra inaczej to zaraz chodzę i myślę Potwierdzi ktoś jeszcze ? :> |
|
|
|
|
chudy
7.62mm
BMW: e30
Silnik: m30b35 ?
Pomógł: 42 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1464 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19-10-09, 21:30
|
|
|
to masz tak jak ja hehe musi byc wszystko ok a jak cos nie pasi to do mechanika jazda na obczajenie sytuacji ,ja jestem pewny w 99% mowie prawde hehe xD |
_________________
|
|
|
|
|
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
Wysłany: 19-10-09, 21:31
|
|
|
ta lektura powinna ci pomóc to zrozumieć jak to działa
Sprzęgła wiskotyczne (visco) stosuje się w motoryzacji jako element łączący wentylator chłodnicy z osią obrotu pompy wody oraz w samochodach z napędem na 4 koła jako element układu przeniesienia napędu, zastępujący lub poprawiający działanie mechanizmu różnicowego.
Sprzęgło wentylatora chłodnicy
Jednym z elementów układu regulacji temperatury silnika jest wentylator kierujący (w razie potrzeby) strumień powietrza na chłodnicę. Wentylator ten może mieć napęd elektryczny, bądź też może być połączony sprzęgłem wiskotycznym z innym obracającym się elementem, napędzanym przez silnik, np. wałem wirnika pompy cieczy chłodzącej silnik. Umieszczenie wentylatora na takim wale bez użycia sprzęgła byłoby nieekonomiczne, gdyż obracałby się on również wówczas, gdy nie zachodzi potrzeba dodatkowej wentylacji chłodnicy. Zwiększałoby to opory ruchu silnika i utrudniałoby osiągnięcie właściwej temperatury pracy.
Sprzęgło wentylatora ma za zadanie sprawić, że wentylator w stanie wyłączonym obraca się znacznie wolniej od wirnika pompy chłodzenia, zaś w miarę wzrostu temperatury (i zarazem zapotrzebowania na wentylację) jego prędkość obrotowa ulega zwiększeniu, zbliżając się stopniowo do prędkości obrotowej wirnika.
Wśród stosowanych sprzęgieł wentylatora spotyka się zarówno urządzenia działające w oparciu o wzrost lepkości specjalnego płynu wraz ze wzrostem temperatury, jak i sprzęgła, w których następuje zmiana ilości cieczy znajdującej się pomiędzy okładkami (tarczami) sprzęgła - wówczas wzrostowi temperatury towarzyszy wpompowanie cieczy pomiędzy okładki sprzęgła przez tłoczek połączony z płytką bimetalu; wzrost temperatury płytki powoduje jej odkształcenie i przepompowanie cieczy.
nic złego się nie dzieje - poprostu na zimnym silniku nie ma potrzeby chłodzenia i visco się nie załącza, przy wyższej temperaturze cieczy wisco się spina i zaczyna mocniej chodzić |
_________________
Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp
film z E30
VMASHER GARAGE |
|
|
|
|
chudy
7.62mm
BMW: e30
Silnik: m30b35 ?
Pomógł: 42 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1464 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19-10-09, 21:35
|
|
|
no to czyli chyba dobrze powiedzialem |
_________________
|
|
|
|
|
zapper0
BMW: E36 Compact
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 51 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 19-10-09, 21:42
|
|
|
Dzięki vmasher i chudy. Pomogłeś A jeszcze może odnośnie tego płynu, doleję może trochę. Chociaż teraz na zimę, na małym obiegu to może nie będę kombinował ? |
|
|
|
|
chudy
7.62mm
BMW: e30
Silnik: m30b35 ?
Pomógł: 42 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1464 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19-10-09, 21:47
|
|
|
ja mam pol jak sie nie myle i nic nie grzebie, jest ok jak narazie ;] |
_________________
|
|
|
|
|
Daniel_325i
BMW: 525i, 316i
Imię: Daniel
Nadwozie: Touring
Pomógł: 28 razy Wiek: 40 Dołączył: 19 Kwi 2009 Posty: 2545 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 19-10-09, 21:57
|
|
|
chudy, lepiej dolej |
|
|
|
|
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
|
|
|
|
chudy
7.62mm
BMW: e30
Silnik: m30b35 ?
Pomógł: 42 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1464 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19-10-09, 22:06
|
|
|
to trzeba jeszcze raz sprawdzic bo juz sam nie wiem |
_________________
|
|
|
|
|
zapper0
BMW: E36 Compact
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 51 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 19-10-09, 22:13
|
|
|
Hehe no na ciepłym to nie bardzo, już mój tata podczas awarii nie pomyślał i odkręcił... poparzenia 2 stopnia -_-' No to ja mam postulat, że mam mało tego płynu, bo z tego co widziałem to mam nie więcej jak 10 cm ok w zbiorniczku |
|
|
|
|
|