zamiana silnika |
Autor |
Wiadomość |
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
|
|
|
|
macio
BMW: Opel Zafira A
Imię: Maciej
Silnik: x18xe1
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 257 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 15-03-08, 19:02
|
|
|
vmasher napisał/a: | moj kolega ma własnie m30 i naprawdę jak sie przejechałem to byłem pod wrażeniem dynamiki |
brat ma taki w e30 i raczej postawie na ten silnik ma największy moment obrotowy z tych co tak by wchodziły w gre, a ja fanem plastyku pod maska nie jestem i do tego pasuje e30m30 |
_________________ BMW zawsze w sercu..... |
|
|
|
|
rnrn [Usunięty]
|
Wysłany: 15-03-08, 19:20
|
|
|
M20 i M30 to starocie.. M52 2.8 jest bardzo fajnym swapem bo dostajemy mniej więcej podobnie szybkie jak 335 M30B35 i w dodatku znacznie lepiej się prowadzi z powodu aluminiowego bloku. Generalnie najlepszy wg mnie swap do E30 to M54B30 - nowy silnik z małym przebiegiem, znacznie bardziej ekonomiczny od tych starych, aluminiowy blok (waga silnika tylko nieznacznie większa niż M40) co daje super prowadzenie no i osiągi równe M3 E46:
http://pl.youtube.com/watch?v=3N3_MHimPwQ
Koszt takiego swapa to minimum 8-10 tysięcy (zależnie od tego za ile kupimy części no i czy użyjemy starszej skrzyni np od M50 czy nowej) ale to i tak sporo taniej niż uturbianie jakiegokolwiek silnika. No i po lekkich modach wolnossących można stosunkowo łatwo dobić do 260-270 koni.
Jak ktoś ma mniej kasy to ja bym szedł w M50 a nie w M20 czy M30.. Ale to kwestia gustu. Ja lubie "plastik" M50 bo jest szybki i bezawaryjny i niezniszczalny niemalże |
|
|
|
|
Jaras E21
BMW: E21 =>335i
Imię: JAREK
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 12 Mar 2008 Posty: 61 Skąd: GDAŃSK
|
Wysłany: 15-03-08, 23:33
|
|
|
m50 niezniszczalny ?
to w m30 lejesz 15W50 i 15w40 i to m30 robiło ponad 1 000 000km bez generalki !
zresztą jak się uprzeć to za remont m30 zabierzesz się sam a za m50 ... ?
proszę o podanie Nm
-m50b25
-m52b25
-m54b30
i odbiegając od tematu :
m30 to niewątpliwie bardzo ciężki silnik ale od razu mówie
jeździłem zdrowym e30 325i i miałem okazje jechać e30 318is
i powiem tylko tyle że, moje e21 na bilach b6 z m30b35 pod maską pozwalało na pokonywanie zakrętów ze zdecydowanie większymi prędkościami mimo konstrukcji zawieszenia z przełomu lat 60i70tych.
podsumowując jak ktoś nie zrobił takim cudem większego przebiegu to takie wypowiedzi można między bajki włożyć. w tym wypadku dociążenie tyłu powoduje dodatkową nadsterowność !
dla potwierdzenia prosze podać masy silników które podałem powyżej (dostępne na beemka-klub?) to że silnik ma blok alu to słaby argument bo róznica w masie całego motoru jest zaledwie kilku procentowa...
nikt nie bierze pod uwage też podatności m30 na podkręcanie ...
zastosowanie fabrycznego wałka od b28, baranów, i fajnej aczkolwiek rzadkiej rzeczy jaką jest kolektor dolotowy z przepustnicami od hartge pozwala chwalić się mocami rzędu 250-270km i momentem 400Nm... bawić się również można chipami ...a to wciąż beztroska jazda na paliwku 95 i zwykłym mineralnym oleju i bez zwiększonego zapotrzebowania na paliwo !
prehistoria prehistorią ale niech sobie ktoś zoabczy jak długo montowano m30(koniec lat 60tych ? do 93r. ? a jak długo np. m50
TO ŻE SILNIK JEST NOWSZY I MA MNIEJSZY PRZEBIEG NIE JEST DLA MNIE ŻADNYM POZYTYWNYM ARGUMENTEM !
DLA MNIE OSOBISCIE JEST TO RÓWNOZNACZNE Z
-TYM ŻE, NIEZROBIE GO SAM!
-TRUDNIEJSZYM MONTAŻEM - silnik jest mniejszy i łatwiej go włozyć ale potem weź wszystko podłącz żeby to chciało ryrać jak trzeba ...
-WYŻSZYMI KOSZTAMI EKSPLOATACJI
-MNIEJSZĄ WYTRZYMAŁOŚCIĄ
-WIĘKSZYM SKOMPLIKOWANIEM KOSTRUKCJI I WIEKSZĄ PODATNOŚCIĄ NA AWARIE
-MNIEJSZYM MOMENTEM -WIEKSZE WYSILENIE JEDNOSTKI Z MNIEJSZEJ POJEMNOŚCI
-PROJEKT ROZWOJOWY TYLKO W JEDNĄ STRONE PRZEZ WIĘKSZE WYSILENIE = jedyna sensowna droga do większej mocy to turbo które nie jest dla mnie atrakcyjne ze względu na wrażliwośc silnika i dostępność mocy... w m30 można bawić się mechaniką mozna pozbyć isę wtrysku i zapodać z powodzeniem gaźniki i można też ten motor z powodzeniem uturbić...
(norwegia+e28+m30b35+turbo=650PS i udokumentowane 30tys przebiegu na seryjnym dole ! ... co na tego typu przeróbke to moim zdaniem wyczyn
zamiłowanie do youngtimerów zobowiązuje |
_________________ krucjata przeciwko kebap style`owi !
E21 335csi reconstruction in progress ;]
1.etap blacharski
e21 - projekt w przygotowaniu niach
------------------------
|
|
|
|
|
padre
-------------
BMW: E36 325 - 2.8 - 3.2
Imię: Mariusz
Silnik: S50B32
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 39 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 1347 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 16-03-08, 00:09
|
|
|
Jest noc więc napiszę krótko swoje zdanie.
Miałem wozy z motorami: M30, M50 i M52.
Jeżeli ktoś chce robić swap przy ograniczonych środkach to najlepszym rozwiązaniem będzie M50B25 bez vanosa, który faktycznie przy prawidłowej eksploatacji jest dożywotnim silnikiem, gdyż późniejsze modele z vanosem lubią płatać figle, a średnio po przejechaniu 200 tyś. słychać już vanosa i zestawik do wymiany. Ten motor dobry jest też do wszelkiego rodzaju przeróbek w stylu kompresor lub uturbienie. Najważniejsze to dostać motor w dobrym stanie.
Faktycznie M30 to super motor, ale to przestarzała technologia.
Ja już swapowałem na M52B28, a teraz jedynie poszedłbym w kierunku M54B30 lub M-Power. |
_________________ Legio Patria Nostra
|
|
|
|
|
rnrn [Usunięty]
|
Wysłany: 16-03-08, 00:52
|
|
|
Ja miałem już 3x M50B25 - jedno E34 z vanosem (z vanosem ten silnik nie jest taki fajny jak bez), E30 coupe M50B25 bez vanosa (poezja), teraz E36 M50B25 91' bez vanosa się właśnie zaturbia w garażu.
Miałem też 2xM20 (bardzo złe doświadczenia), 2x M60 V8 w E34 (bardzo przyjemne) i M54B30 w X5 (fajne tylko buda ciężka, automat i 4x4 zamula). Możecie mówić że nie wiem co mówię, ale nowe silniki to nowe silniki. W różnych firmach różnie, ale bmw nie zmienia na gorsze. Przy obecnych cenach silników M50 i M52 tylko z pobudek 'fanatycznych' pchałbym się w stare M20 czy M30. |
|
|
|
|
padre
-------------
BMW: E36 325 - 2.8 - 3.2
Imię: Mariusz
Silnik: S50B32
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 39 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 1347 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 16-03-08, 01:11
|
|
|
rnrn napisał/a: | Ja miałem już 3x M50B25 - jedno E34 z vanosem (z vanosem ten silnik nie jest taki fajny jak bez), E30 coupe M50B25 bez vanosa (poezja), teraz E36 M50B25 91' bez vanosa się właśnie zaturbia w garażu. |
Mądrego i miło posłuchać.
Wie co mówi, polać mu |
_________________ Legio Patria Nostra
|
|
|
|
|
macio
BMW: Opel Zafira A
Imię: Maciej
Silnik: x18xe1
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 257 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 16-03-08, 07:25
|
|
|
M30 jest i może przestarzałe m50 jest i może nowszy ale to nie zmienia faktu że jednak bardziej zależy mi na momencie obrotowym które m30 ma ponad 300Nm a m50 nie ... A może pójde drogą extrme i wsadze V8 na przyszły rok M60B30 lub 40 jest to trudna decyzja jak dla mnie bo jednak koszty się też dla mnie liczą (jeszcze się ucze) każda osoba ma swoje zdanie i to jest ważne dla mnie |
_________________ BMW zawsze w sercu..... |
|
|
|
|
Jaras E21
BMW: E21 =>335i
Imię: JAREK
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 12 Mar 2008 Posty: 61 Skąd: GDAŃSK
|
Wysłany: 16-03-08, 09:28
|
|
|
wszystko fajnie pięknie troche się wczesniej rozpisałem ;]
podsumowując uważam m30 za bardzo wdzięczne bezproblemowe motory
ale jeśli jeszcze pare osób zdobędzie się na wrzucenie m54 lub m60 i bedą mieli równie bezproblemowe swapy albo w prosty sposób utorują drogę dla kolejnych swapowiczy ...
to czemu nie ;] bratu moze do obecnego mojego e21 wrzuce takie v8
m50 i póżniejsze małe szóstki nie pociągają mnie wcale... ;] |
_________________ krucjata przeciwko kebap style`owi !
E21 335csi reconstruction in progress ;]
1.etap blacharski
e21 - projekt w przygotowaniu niach
------------------------
|
|
|
|
|
macio
BMW: Opel Zafira A
Imię: Maciej
Silnik: x18xe1
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 257 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 18-03-08, 18:28
|
|
|
a silnik m44 lub m42 wejdzie bez problemu na skrzynie z m40?? pojechał bym dużo po kosztach i wydał wtedy na coś innego do autka |
_________________ BMW zawsze w sercu..... |
|
|
|
|
renoraines
Przyjaciel Forum
BMW: było E39 540ia,E46 320cd
Imię: Bartek
Pomógł: 14 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Wlkp
|
Wysłany: 19-03-08, 15:18
|
|
|
Jaras E21 napisał/a: |
proszę o podanie Nm
-m50b25
-m52b25
-m54b30
|
m50b25 192KM/6000, 245Nm/4700
m52b25 170KM/5500, 245Nm/3950
m54b30 231KM/5900, 300Nm/3500 |
_________________
|
|
|
|
|
Jaras E21
BMW: E21 =>335i
Imię: JAREK
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 12 Mar 2008 Posty: 61 Skąd: GDAŃSK
|
Wysłany: 19-03-08, 17:17
|
|
|
no to m30b35 w zależności od wersji 211/218km i 310/330Nm
na tym samym bloku są potem
s38b35 M5 e28/e24 286ps
s38b36 M5 e34 315ps
s38b38 M5 e34 345ps
wszystkie te motory mają moment obrotowy nieznacznie większy niż m30b35
i pasują bezproblemowo |
_________________ krucjata przeciwko kebap style`owi !
E21 335csi reconstruction in progress ;]
1.etap blacharski
e21 - projekt w przygotowaniu niach
------------------------
|
|
|
|
|
Gonzo
BMW: E30 325i E34 525i
Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 73 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 19-03-08, 19:56
|
|
|
macio napisał/a: |
przyznam się szczerze że myślałem nad zaturbieniem M40-tki |
dobre
Moim zdaniem najlepszy na swam do e30 jest m52b28. Pasuje bez problemu, nie trzeba kombinować z łapami i serwem. No i jest lżejszy od m20. Jechałem cabrio z takim silnikiem i jest masakra przyznam że miałem trochę lęki chociaż driver był bardzo dobry. Wystarczy powiedzieć że na 4-ce stawia bokiem na mokrym asfalcie...
M30 jest tańszy i prawie nie do zajeżdżenia ale wg mnie za ciężki do e30, chyba że ktoś chce mieć utylizatora opon.
M50 ? M52 niewiele droższy, większy moment i wchodzi bez kombinacji. |
_________________ Bądź Marce Wierny
|
|
|
|
|
Jaras E21
BMW: E21 =>335i
Imię: JAREK
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 12 Mar 2008 Posty: 61 Skąd: GDAŃSK
|
Wysłany: 20-03-08, 18:08
|
|
|
utylizatory opon górą |
_________________ krucjata przeciwko kebap style`owi !
E21 335csi reconstruction in progress ;]
1.etap blacharski
e21 - projekt w przygotowaniu niach
------------------------
|
|
|
|
|
yeahman
Administrator
BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 7452 Skąd: BMW3ER
|
Wysłany: 22-03-08, 01:56
|
|
|
Panowie doceniam Waszą głęboką wiedzę ale potrzymajmy się bardziej tematu |
_________________
|
|
|
|
|
|