No to jak wolicie to może byc i tutaj , napisz ile masz do wydania a ja ci coś skompletuje aby było tego jak najwięcej za rozsądne pieniądze . Bo niektóre produkty megsa to naprawde czyste przepłacanie.
Edit:
Jeżeli ktokolwiek zastanawia się nad kupnem porządnych kosmetyków ( nie to nie są te marketowe), to piszcie wg tego schematu:
- Kosmetki do nadwozia czy też wnętrza (lub tego i tego)
- Kolor auta, stan lakieru
- Czy to ma być zestaw do bierzącej pielęgnacji czy też odnowy
- Czy zestaw ma być nastawiony na jakość czy wydajność (te nastawione na wydajność wcale nie są złymi kosmetykami)
- Ilość przeznaczonych środków na ten cel
BMW: 328 avusblau
Nadwozie: Sedan Pomógł: 22 razy Wiek: 36 Dołączył: 05 Sty 2009 Posty: 1298 Skąd: brańsk-białystok
Wysłany: 11-10-11, 19:56
Widzę że nie ma chętnych więc ja będę pierwszy (bardzo mi to pomoże bo sam tego nie ogarniam, a forum "kosmetyka aut" jest dla mnie bardzo ciężka do sczytania i strasznie się wk..m więc z góry bardzo dziękuje)
potrzebuje bardzo dobrych kosmetyków do wnętrza:
-do skóry (lubię jak skóra się błyszczy a nie jest matowa)
do nabłyszczania plastików w wew.
- kolor auta to avus blau niebieski metalik (jest to nowy lakier na całym aucie) stan b. dobry
chodzi mi o cos takiego żeby uzyskać jak najlepszy efekt mokrego, szklanego lakieru ( nie musi on być trwały ponieważ lubię woskować auto i mogę to robić często)
Na wstępie chciał bym dodać, że Detailing lub szeroko rozumiany temat kosmetyki aut jest nieodłączną częścią każdego fana motoryzacji. Po zapoznaniu się z tym tematem na pewno porzucicie kosmetyki, które można nabyć w każdym hipermarkecie, znienawidzicie pastę tempo i sięgniecie po coś co zapewni waszemu autu odpowiednie efekty. W tym przewodniku postaram się wyjaśnić wszystko to co zazwyczaj odstrasza ludzi przed zagłębianiem się w ten temat.
Absolutne podstawu.
Aby zrozumieć sens detailingu musicie posiadać tą absolutnie podstawową wiedze, a więc zaczyanym. Nie będę się rozpisywał aby nie utrudniać przekazu.
A) Na zewnątrz:
1. Mycie gąbką rysuje auto. Tak to prawda ponieważ gąbka wchłania w siebie tylko wodę a bród zostaje na jej powierzchni i jeździmy nim po lakierze zostawiając specyficzne koliste zarysowania
2. Używany tylko i wyłącznie mikrofibr i rękawic z owczej wełny. Ponieważ rękawice z mikrofibry i te z owczych wełn posiadają tą właściwość, że wciągają cząsteczki brudu w głąb siebie, i dlatego podczas mycia nie narażamy się na powstanie nowych zarysowań.
3. Przed głównym myciem należało by zastosować pre-wash z aktywnej piany lub jeżeli nie posiadamy aktywnej piany bądź nie mamy jak jej nałożyć ( do tego potrzebna jest specjalna pianownica i myjka ciśnieniowa). Dlaczego? , dlatego, że aktywna piana usuwa znaczną cześć brudu dlatego podczas mycia właściwego (szamponem) mamy o wiele mniejsze ryzyko powstania zarysowań a poza tym myje się przyjemniej.
4. Wszelkie zakamarki, uszczelki przy szybach, trudno dostępne miejsca, grille, listwy itd. Myjemy APC (Co to jest opisałem niżej ).
5. Myjemy metodą na dwa wiadra, chodzi o to, że zanurzamy rękawice w wiadrze z szamponem i myjemy dany element (np. maskę samochodową), po dajmy na to połowie mycia maski zanurzamy rękawice w wiadrze z czystą wodą i opłukujemy z niej bród, który zebrała podczas mycia. W ten sposób unikamy zarysowań.
6. Auto po myciu trzeba ususzyć. Auto pozostawione do wyschnięcia na słońcu owszem wyschnie ale zostawiając po sobie specyficzne białe plamy. Do osuszania służą specjalne ręczniki z mikrofibry, które zbierają całą wode z powierzchni lakieru.
7. Wszelkie niedociągnięcia podczas mycia poprawiamy preparatem o nazwie Quick Detailer (co to jest, opisałem niżej).
8. Przed nakładaniem, jakich kol wiek preparatów zalecane jest użycie glinki aby oczyścić powierzchnie z zanieczyszczeń których nie zbiera szampon, na szczęście glinowanie przeprowadza się ok. raz na pół roku ( o glince dokładniej pod koniec tekstu).
9. Podsumowując, taka jest kolejność działań:
1. Mycie wstępne/ opłukanie, za pomocą aktywnej piany bądź od biedy wodą lub APC.
2. Mycie zakamarków, opon, felg, profili zamkniętych, listew, grilla, emblematów za pomocą odpowiednio rozcięczonego APC i pędzelka.
3. Opłukanie auta w mytych przez nas miejscach.
4. Mycie właściwe (szampon i metoda dwóch wiader)
5. Osuszanie
6. Ewentualne poprawki Quick Detailerem
7. Glinkowanie
9. Po myciu możemy przystąpić do dalszych prac, takich jak polerowanie, nakładanie politur (Glaze) czy też woskowania.
10. Aby uzyskać jak najlepszy efekt wizualny stosujemy dodatkowo Glaze (politura), jest to taki preparat, który dobieramy odpowiednio pod odcień naszego auta. Stosujemy go bez pośrednio po myciu i osuszeniu auta. Aplikujemy według zaleceń producenta a na to nakładamy wosk.
11. Woskowanie. Głównym zadaniem wosku wbrew pozorom jest zabezpieczenie lakieru przed czynnikami atmosferycznymi, efekty wizualne są jego zadaniem pobocznym. Woski dzielimy na dwie grupy: Te na sezon zimowy i Letni. Woski na sezon Zimowy cechują się bardzo dużą trwałością nawet do ok. 6 miesięcy, jest to świetne rozwiązanie na zabezpieczenie naszego lakieru przed solami drogowymi innymi tego typu środkami. Woski letnie jak sama nazwa wskazuje są na sezon letni, zapewniają lepsze efekty wizualne, lecz wymagają częstszego woskowania.
b) Wnętrze
1. Tapicerke, Fotele, dywaniki i Podsufitkę można prać!. Tak i to we własnym zakresie ( bez odkurzacza piorącego). Co prawda nie uzyskamy aż takiego efektu jak z odkurzaczem piorącym ale naprawdę wierzcie mi można pozbyć się znacznej ilości plam i zabrudzeń a zarazem odświeżyć wnętrze auta.
2. Plastiki można odświeżać i zabezpieczać przed promieniowaniem UV za pomocą dressingu. Zszarzałe plastiki odzyskają dawny kolor a na dodatek będą zabezpieczone przed starzeniem. Dressingi nakładany na uwcześnię oczyszczoną powierzchnie za pomocą APC.
3. Wszelkie zakamarki jak kratki nawiewów lub inne trudno dostępne miejsca oczyszczamy z kurzu za pomocą pędzelka.
C) Ogólnie
1. Wszystkie preparaty nakładamy za pomocą aplikatorów. Aplikatorów jest cała masa ( i tyle też będziemy potrzebować), np. gąbkowe, bawełniane, z mikrofibry. Przeważnie producenci piszą jaki należy zastosować z ich preparatem
2. Mikrofibry, tak jak już wspomniałem używamy tylko i wyłącznie mikrofibr, ze względu na ich właściwości pochłaniania brudu wewnątrz swojej struktury, ich też będziemy potrzebować w dużych ilościach.
3. Do polerowania wosków i pracy przy lakierze proponuję zaopatrzyć się w te najbardziej puszyste i najgrubsze.
4. Na takie powierzchnie jak: Opony, Plastiki (zewnętrzne i wewnętrzne) też są odpowiednie dressingi.
Skróty i te wszystkie nazwy, czyli o co im chodzi?
Na wszelakich fotach internetowych na temat Detailingu praktycznie każdy operuje skrótami, aby uprościć sobie pisanie postów. Skróty faktycznie potrafią odstraszyć ale zapewniam was, nie jest ich wiele, a po jakimś czasie z pewnością wszystko zapamiętacie.
Skróty, nazwy oraz opisy preparatów :
APC ( All Pousure Cleaner) – Jest to skrót od nazwy preparatu, który w zależności od rozcięczenia czyści nam mniej lub bardziej zabrudzone powierzchnie, można go stosować na przykład w stosunku 1:5 (APC:WODA) jako silny preparat do czyszczenia najbrudniejszych rzeczy na zewnątrz, bądź 1:10 (APC:WODA) jako preparat do czyszczenia wnętrza pojazdu. Wystarczy spryskać czyszczoną powierzchnie, przepędzlować parę razy pędzelkiem, spłukać bieżącą wodą lub wytrzeć mikrofibrą jeśli czyścimy wnętrze i gotowe.
Aktywna piana- Jest to środek czyszczący, stosowany przed myciem właściwym (szamponem), jego zadaniem jest zebranie jak największej ilości brudu aby zminimalizować ryzyko zarysowań lakieru podczas mycia właściwego.
Glinka- Jest to taki kawałeczek specjalnej gliny, która zbiera nam zanieczyszczenia przyklejone do lakieru ( głównie są to soki z drzew i inne tego rodzaju zanieczyszczenia)
Cleaner- Jest to preparat, który przygotowuje nam powierzchnię przed nałożeniem wosku, głównie polecany przed woskowaniem w sezonie zimowym ponieważ przedłuża działanie wosku na naszym lakierze, co pozostawia go zabezpieczonym na dłużej.
Glaze (politura)- Preparat zapewniający nam efekty wizualne, wydobywa głębie koloru, maskuje drobne zarysowania. Przez co lakier nabiera blasku, lecz skraca trwałość wosku, glaze jest polecane na lato.
Wosk- Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie lakieru przed czynnikami atmosferycznymi, zabezpiecza przed utlenianiem lakieru ( szczególnie spotykane wśród aut Opel, utlenienie jest to specyficzne zmatowienie powierzchni lakieru któremu towarzyszy wyblaknięcie).
Qucik Detailer- Preparat, który usuwa nam niedociągnięcia takie jak: ślady po palcach, plamy po wodzie, lekkie zakurzenie. Quick Detailery posiadają także wosk, jednak nie jest to trwałe zabezpieczenie (ok. 1-2 tyg), należy pamiętać, że Quick Detailera nie można stosować na brudnym aucie, auto może być jedynie troche „przybrudzone”, w innym wypadku narażamy lakier na nowe rysy.
Dressingi- Są to środki do powierzchni takich jak: Opony i gumy, Plastiki na zewnątrz i wewnątrz, poprawiają wygląd i zabezpieczają dane powierzchnie.
Skróty:
Zapraszam pod ten adres:
http://forum.kosmetykaaut.pl/faq.php#24
Jeżeli gdziś się pomyliłem to poprawiać.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Dav 12-10-11, 16:32, w całości zmieniany 2 razy
Wiesz co, ja bym ci polecił valetPro, tą żółtą masz 100g za ok 32zł (w angli pewnie taniej kupisz). Można jej uzywać z wodą lub też wodą i małą ilością szamponu. Jedno glinkowanie wyniesie cie 16zł .
Zerknij na ten sklep
http://www.shinearama.co.uk/ . I glinka o której mówiłem http://www.shinearama.co....VAL-CLAYBAR-YEL .
To chyba sonax się rozłazi jak za dużo lubrykatu dasz, valetpro to porzadna firma więc nie sądze, ale zresztą nie chcę wprowadzać cię w błąd, możliwe, że to może być ta.
To chyba sonax się rozłazi jak za dużo lubrykatu dasz, valetpro to porzadna firma więc nie sądze, ale zresztą nie chcę wprowadzać cię w błąd, możliwe, że to może być ta.
ta co się rozłazi to jakaś tachem czy jakoś tak
chyba zakupię na próbę tą valetpro
_________________ /// BORN ON THE RACETRACK TO LIVE ON THE STREET ///
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach