Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaka instalacja LPG
Autor Wiadomość
Annoth 


BMW: BMW 320 E30
Imię: Marcin
Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 2081
Skąd: Borowe k.Mrągowa
Wysłany: 17-05-09, 22:09   

t0mI, byq, - panowie spokój :cisza:

Żeby nie było też jestem antyLPG (gaz to zło, itp) ale trzeba umieć spojrzeć na to i z drugiej strony. Jeśli byq, chce jeździć na gazie to jego sprawa. O ile pamiętam ma sekwencje i to daje rade (nie ma odczuwalnych spadków osiągów z tego co się orientuje ale jest droga). Twierdzisz, że jak ktoś chce na gazie jeździć to niech matiza se kupi. No, sorry, ale troche tolerancji. Może zawsze chciał mieć BMW a nie stać go na użytkowanie na benzynie? może nie zależy mu aż tak bardzo na osiagach? może faktycznie jedzie rowno z 328 (bo może silniczek w tamtym juz nieco niedomaga)?

byq napisał/a:
Człowieku, masz ochotę przejechać 100km za 40zł zamiast za 16zł to jeździj i nie pier....l.


tu też duzo zalezy od instalacji...sego czasu jak miałem lpg pewną trase na gazie robiłem za 50 zeta a na benzynce za 60. Po tym jakich szkód mi narobił gaz (i po spadkach osiagów jakie powodował)stwierdziłem, ze mi się nie opłaca i zwyczajnie odciełem tak, że nawet jakbym chciał to juz nie pojade na gazie. Btw- ktoś nie chce kupić sprawenj instalacji? tylko filterek do wymiany :hm:
_________________
E30 forever
 
 
t0mI 



BMW: E46 Coupe 2.8
Imię: Tomir
Wiek: 40
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 36
Skąd: Toruń
Wysłany: 17-05-09, 22:12   

oke peace:) :pijaki: :8:
 
 
 
byq 



BMW: E46 330i touring
Silnik: M54b30
Nadwozie: Touring
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 47
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18-05-09, 08:46   

Doczytajcie koledzy.... ;)
Z 328 cabrio szedłem równo, cabrio ma trochę większą masę. normalnemu sedanowi lub coupe niestety nie da rady.
Koszt instalacji - 4700zł ale u dobrych gazowników, to nie czuć jakiegokolwiek spadku mocy i zwróciła się po 33kkm więc po niecałym roku.
Jeśli robisz 10kkm rocznie to jest to wydatek bez sensu.
Co do jazdy matizem to....hmmmm.....
Niech matiz spali 6 litrów benzyny średnio to i tak wychodzi koszt 100km ok. 25zł, komfort jazdy do e36 bez porównania dynamika do 2.5 z sekwencją w ogóle już nie ma polotu.
Znajomy miał swego czasu e30 iS z gazem i generacji, strzelała, prychała, nie chciała jechać, aż w końcu tak strzeliła że się zapaliła, o tyle dobrze że w garażu i obyło się bez strat poza przepływką która i tak wybuchła.
Także nie można porównywać jazdy z LPG I, II a nawet III generacji do instalek iV i V generacji, bo to już inna bajka i zupełnie inne koszty eksploatacji.
Beemką chcę jeździć i używam tego auta nacodzień, a kupować jako drugie auto dajmy na to peugeota 1.5 diesel, żeby dojeżdżać do pracy mija się z celem.
Aktualnie LPG w aucie odczuwam tylko tankując 40 litrów za 60zł, no i co 15kkm na przeglądzie za 150zł.
Tez byłem przeciwnikiem gazu i dlatego między innymi tyle wydałem na instalkę bo chciałem jeździć bez problemowo i jeżdżę.
Większosć z ludzi którzy tak się wypowiadają o gazie albo na nim nigdy nie jeździła, albo sparzyła się na instalkach I lub II generacji, albo mają znajomych którzy mają właśnie te prostsze instalki i takie opinie nie dziwią.
Tylko nie generalizujcie, bo dobra sekwencja+dobry gazownik i jeździsz jak na benzynie zupełnie bez problemowo, a jakby nie było bardzo ekonomicznie, a jak do tego dojdzie dużo kkm rocznie to kalkulacja mówi sama za siebie. A jeśli chciałbys kupić diesla ze 170KM to są to jednostki tak zaawansowane technicznie, że awaria takiego diesla może bardzo drogo kosztować(wymień sobie wtrysk, turbinę lub jakąś dwumasówkę).
Niestety nie widzę sensu wydawania połowy pensji na benzynę, tylko i wyłącznie dla zasady bo"mam BMW to mnie przecież stać" bo wolę zaoszczędzoną kasę wydać na rzeczy bardziej przyjemne, a z aktualną instalacją nie tracę nic a nic z przyjemności z jazdy.
 
 
Annoth 


BMW: BMW 320 E30
Imię: Marcin
Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 2081
Skąd: Borowe k.Mrągowa
Wysłany: 18-05-09, 09:52   

Pod czym i ja sie podpisuje, sparzyłem się na starej instalacji. A jako, że jakoś strasznie dużo nie jeźdze to nie myśle wogóle o podłączeniu lpg bo koszta zwróciłyby mi się po kilku latach. zresztą wartość sekwencji przekroczyłaby wartośc auta :lol: . Zresztą jak było krucho z kasą ostatnio to wogóle beemką nie pomykałem tylko busami :ops:
_________________
E30 forever
 
 
Morfii 


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 1657
Wysłany: 10-07-09, 15:27   

Faktycznie autko na gaz nie może dorównać autku na benzynie ale kolega byq, ma instalację V generacji więc spadek mocy NIE ISTNIEJE !!
Natomiast 2,5 nie może być równe 2,8 :mur: :mur: nie ma cudów!!
Następna sprawa to taka że sekwencja dobrze założona potrafi być NIE ZAWODNA! Tez uważam że po co mam LAĆ 200zł jak mogę 150zł :P :P :P

Cytat:
Niestety nie widzę sensu wydawania połowy pensji na benzynę, tylko i wyłącznie dla zasady bo"mam BMW to mnie przecież stać" bo wolę zaoszczędzoną kasę wydać na rzeczy bardziej przyjemne, a z aktualną instalacją nie tracę nic a nic z przyjemności z jazdy.

piękne słowa... krótko i na temat :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah:
 
 
byq 



BMW: E46 330i touring
Silnik: M54b30
Nadwozie: Touring
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 47
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15-07-09, 16:03   

Morfii:
Instalację mam IV generacji(V to już wtrysk gazu) i odczuwalnego spadku mocy nie mam, ale myślę że przy 170KM, tych 5KM można nie poczuć. Hamownia byłaby najbardziej miarodajna.
328 sedan czy coupe i 323i seden coupe nie pójdą równo, 328 odchodzi bez problemu, ale cabrio jest z 200kg cięższe i tutaj już 323i ma większe pole do popisu;)
pozdrawiam
 
 
Morfii 


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 1657
Wysłany: 16-07-09, 14:52   

byq, co do tego cabrio to piszesz głupoty i tyle!! wiadomo ze będzie cięższe ale 323 nie dorówna mu i tyle ! ! !
 
 
byq 



BMW: E46 330i touring
Silnik: M54b30
Nadwozie: Touring
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 47
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16-07-09, 21:20   

Morfii napisał/a:
byq, co do tego cabrio to piszesz głupoty i tyle!! wiadomo ze będzie cięższe ale 323 nie dorówna mu i tyle ! ! !

Pisze jak było i tyle, było to jeden raz, więc nie mam odniesienia do innych cabrio.
Ma ktoś dane fabryczne ile do 100 ma e36 328 cabrio i 323 sedan?
Pozdrawiam
 
 
seniorita 
wariatka ;)



BMW: e39 540 e46 330
Imię: Monika
Silnik: M54
Pomogła: 67 razy
Wiek: 102
Dołączyła: 11 Cze 2009
Posty: 5602
Skąd: WZ
Wysłany: 16-07-09, 21:25   

cabrio 328 9,4
sedan 323i 8,3
_________________

Gość zobacz i oceń mojego juniora
Gość zobacz i oceń mojego kapsla
Gość zobacz i oceń moje 5er
 
 
 
padre 
-------------



BMW: E36 325 - 2.8 - 3.2
Imię: Mariusz
Silnik: S50B32
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 1347
Skąd: Chojnice
Wysłany: 17-07-09, 00:23   

Według moich danych:
E36 cabrio 328i do 100 ma fabrycznie 7,7, a w testach 7,6, a
E36 sedan 323I do 100 8,0, a w testach nawet 7,4,
także wynik jest wyrównany i może zależec od naprawdę niewielkich szczegółów
_________________
Legio Patria Nostra
 
 
byq 



BMW: E46 330i touring
Silnik: M54b30
Nadwozie: Touring
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 47
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-07-09, 11:10   

Thx :)
Nie chodziło mi o udowodnienie jakim mułem jest 328 cabrio, tylko o to, że 323i z LPG daje radę jak wszystko dobrze hula i tak jak napisaliście, takie różnice to już kwestia szerokości opon, stanu silnika itp.
Pozdrawiam
 
 
Morfii 


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 1657
Wysłany: 17-07-09, 11:20   

byq, inna sprawa to kierowca...
padre, pisze prawdę ale z testami to przesadził :P
E36 323
http://www.autocentrum.pl...23-i-170km.html
E36 328 cabrio
http://www.autocentrum.pl...28-i-193km.html
seniorita, coś ci się "z leksza" posmyrgało :P :P
 
 
byq 



BMW: E46 330i touring
Silnik: M54b30
Nadwozie: Touring
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 47
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-07-09, 12:04   

Dlatego też napisałem, że miałem przyjemność z jednym cabrio i odniesienia do innych nie mam.
Reasumując, auto z dobrą instalką, założoną u dobrego gazownika będzie dawała dużo frajdy z jazdy i jeszcze więcej pryz tankowaniu ;) .
 
 
seniorita 
wariatka ;)



BMW: e39 540 e46 330
Imię: Monika
Silnik: M54
Pomogła: 67 razy
Wiek: 102
Dołączyła: 11 Cze 2009
Posty: 5602
Skąd: WZ
Wysłany: 17-07-09, 13:54   

nie koniecznie mi
http://www.motofakty.pl/t...=1047&typ=27735
_________________

Gość zobacz i oceń mojego juniora
Gość zobacz i oceń mojego kapsla
Gość zobacz i oceń moje 5er
 
 
 
padre 
-------------



BMW: E36 325 - 2.8 - 3.2
Imię: Mariusz
Silnik: S50B32
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 1347
Skąd: Chojnice
Wysłany: 17-07-09, 16:58   

Morfii napisał/a:

padre, pisze prawdę ale z testami to przesadził :P


raczej z testami nie przesadziłem bo dane o osiągach fabrycznych jak i testach pochodzą z tabeli wyników, które przeprowadziła niemiecka firma, a nie z moich doświadczeń z kolegami na podwórku ;)
_________________
Legio Patria Nostra
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.06 sekundy. Zapytań do SQL: 9