BMW: E36 318is Coupe M44B19
Imię: Piotr Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 80 Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 16-04-08, 20:52 Ustawienia audio..
Witam, mam problem ponieważ sam już nie wiem jak poustawiać radio i wzkacniacz. Obecnie mam podłączone następująco.
Radio: Alpine 9855R
Przód: Hertz ECX 130 + syczki w drzwiach oryginalne bmw
Tył: Sinusve SL 160 + syczki z zestawu
Bagażnik: Lanzar max 12 w skrzyni bass reflex
Wzmacniacz: Carpower 4/400
Pod radio mam podpięte Hertze przód + syczki przód, oraz syczki tył. Pod kanały 1/2 we wzmacniaczu mma podpięty subwoofer, pod kanały 3/4 sinusy.
W radiu mam ustawiony Xover z przodu [hpf] na 63hz i slope 6dB, tył [hpf] 63 hz slope 6dB, oraz sub [lpf] na 30 hz i slope full. We wzmacniaczu sinusy ustawione na Xover hpf 60 hz, a sub lpf na 30 hz.
Aaaa.. i phase subwoofera na 180 stopni [wydaje mi się że tak lepiej gra]
To wszystko gra dla mnie trochę zbyt nisko, próbowałem zmieniać equalizerem, ale to nie jest to.
Teraz mam pytanie czy tu trzeba coś zmieniać, czy jest wszystko dobrze pustawiane?
Jak potrzeba więcej informacji proszę pisać postaram się je dodać.
BMW: czarnula coupe :D
Imię: Wojtek/Kamil jak kto woli Pomógł: 15 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 490 Skąd: Łódź
Wysłany: 16-04-08, 21:32
hymmmm, a filtr w radiu wpływa tez na wyjście RCA na wzmacniacz musisz założyć zwrotnice a filtry w radiu wyzerować. Pyzatym ten wzmacniacz jest za słaby by ociągnąć suba 30cm i elipsy ;( szczerze mówiąc to on jest za słaby aby ociągnąć sam głośnik ( porządny rzecz jasna, nie jakieś buszmany czy inne blaupunkty)
moja rada kup crosovery na przód (z filtrami górno i dolnoprzepustowymi, to na syki dasz sam sopran ;D ) wzmaka zmostkuj i daj na same elipsy a na tubę kup monobloka ( albo opchnij wzmaka na allegro i kup jednego ale porządnego )
ps. mam nadzieje ze już membrany we wszystkich głośnikach są rozbite, bo póki ich nie rozbijesz to sie nie da tego dobrze poustawiać
_________________ Nie dziękuj, kliknij pomógł!! zdjęcia mojej ślicznej
___________________________________________________________
Ejj Boże na motorze weź mnie, a może po hardcorze byle nie we śnie
BMW: czarnula coupe :D
Imię: Wojtek/Kamil jak kto woli Pomógł: 15 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 490 Skąd: Łódź
Wysłany: 16-04-08, 22:17
to jakiego ty masz car powera może HPB-1502 jego moc to możesz sobie miedzy bajki włożyć wiem coś o tym bo u mnie skrzynie JBL ledwo targa jeśli dobry wzmacniacz to JBL;a. i tak dobrze ze nie piszesz ze masz voiscrafta albo blaupunkta 700rms i nie gra zakładałem 2 głośniki serii gto 30cm w skrzyni z refleksem i własciciel samochodu uparł sie ze chce zostawić blaupunkat "700rms" bo spokojnie zasili dwa głośniki po 300wat ( które soja droga maja tyle tylko na pudełku ) i po paru dniach montowałem JBL GTO 5355
a zwrotnica to właśnie filtr puszcza tylko pewna częstotliwość dźwięku, odcina nie potrzebne pasma. i w tym problem ze jeśli coś ustawisz w radiu to na wyjście RCA to tez idzę i gdy odetniesz niskie tony to one sie w magiczny sposób nie pojawia na wzmaku i jak byś nie kręcił na wzmacniaczu bass bustem i hp, lp nic to nie da bo pewne pasmo nie jest przenoszone chyba ze masz w radiu oddzielne sterowanie portem RCA.
żeby dobrze wygrzać cewkę i rozbić membranę to na tubę z minimum 2 tygodnie grania. ale wszystko zależy od głośnika.
_________________ Nie dziękuj, kliknij pomógł!! zdjęcia mojej ślicznej
___________________________________________________________
Ejj Boże na motorze weź mnie, a może po hardcorze byle nie we śnie
BMW: czarnula coupe :D
Imię: Wojtek/Kamil jak kto woli Pomógł: 15 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 490 Skąd: Łódź
Wysłany: 16-04-08, 23:07
no to spoko, to nie trzeba nic ze zwrotnicami kombinować, to na RCA ustaw full pasmo a na przód utnij niskie tony. na wzmaku włącz lp i wyreguluj az do miłego basiku bez średniego pasma. Jaki by nie był ten car power to ja bym mu nie ufał
_________________ Nie dziękuj, kliknij pomógł!! zdjęcia mojej ślicznej
___________________________________________________________
Ejj Boże na motorze weź mnie, a może po hardcorze byle nie we śnie
BMW: E36 318is Coupe M44B19
Imię: Piotr Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 80 Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 16-04-08, 23:11
Don.Wojciech napisał/a:
wyreguluj az do miłego basiku bez średniego pasma
Tzn do ilu hz uciąć tak na oko bo teraz mam na 35 i nie wiem czy to nie za mało
Cytat:
Jaki by nie był ten car power to ja bym mu nie ufał
To nie jest może jakaś najwyższa półka ale lepsze od tych wszystkich blaupuntów, crunchy itp tak przynajmniej polecali na forach CA, dodatkowo udało mi się go dostać 30% taniej jak normalnie to się skusił, nówka sztuka 2 lata gwarancji.
BMW: czarnula coupe :D
Imię: Wojtek/Kamil jak kto woli Pomógł: 15 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 490 Skąd: Łódź
Wysłany: 16-04-08, 23:20
zawsze ukryty jestem jak coś chcesz to pisz.
hym no na oko to tak ciężko powiedzieć. myślę ze gdzieś w 1/3 skali, bo nie mrzesz całkiem okręcić średniego pasma bo te 16tki będą tylko łupać a nie grać.
nie no car power jest dużo lepszy niż te cuda vc, blaupunkta i innego buszmena i cena bardzo przyzwoita.
Ciesze sie ze w czymś chodź trochę pomogłem
_________________ Nie dziękuj, kliknij pomógł!! zdjęcia mojej ślicznej
___________________________________________________________
Ejj Boże na motorze weź mnie, a może po hardcorze byle nie we śnie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach