Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
problem z m50
Autor Wiadomość
Hubabuba 



BMW: e36 s50b30 & e38 m52b28
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 644
Skąd: Polska
Wysłany: 19-04-08, 10:20   problem z m50

Witam.

Mniej więcej wiem na czym stoje, ale chciałbym mieć potwierdzenie.

W dniu zakupu auta sprawdzałem korek wlewu oleju i był sam czysty olej, bagnet również i nie dymiło z wydechu.


3 dni po zakupie, zaczął mi ubywać płyn chłodzący, bardzo dymi na biało z wydechu. Pod korkiem wlewu oleju mam majonez (dosłownie ! ) a na bagnecie mam kawe z mlekiem, ale nie przybywa oleju na miarce.


Głowica ? Uszczelka ? Pocieszam się tym, że jeśli głowica byłaby pęknięta w dniu zakupu, to już dawno woda siedziałaby pod korkiem i na bagnecie i dymiłaby na biało, a w dniu zakupu było pięknie dlatego zdecydowałem się na zakup.

Dziwi mnie jedynie fakt, że ja nie katuje aut (nawet na ciepłym) kręce do góra 4000 obrotów na rozgrzanym silniku, więc tak sama z siebie uszczelka się skończyła ?
_________________
built not bought
 
 
Hamerman 
150 KM i 1 OGIER :)



BMW: E36 320i
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 200
Skąd: Leszno/Swindon
Wysłany: 19-04-08, 11:13   

Ja mam tez troszke tego "majonezu" na korku oleju ale miarka oleju jest czysta i jak posmigam troszke wiecej to i z korku mi znika. Moze smigasz na starym oleju?? Wymieniles olej po zakupie?? A dymi jak sie juz rozgrzeje silnik ??
_________________
BAYERISCHE MOTOREN WERKE
 
 
 
Hubabuba 



BMW: e36 s50b30 & e38 m52b28
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 644
Skąd: Polska
Wysłany: 19-04-08, 12:25   

dymi nawet jak jest gorąco na dworzu i na ciepłym silniku i na zimnym. Olej był podobno wymieniany całkiem nie dawno, patrzyłem w dniu zakupu i był bardzo ładny i świeży.

Dowiadywałem się w sprawach pęknięć głowic, to nie jest taka prosta sprawa tymbardziej, żeby pękła 3 dni po zakupie jeśli w dniu zakupu wszystko było OK, a pęknieta głowica juz by sie w dniu zakupu objawiala majonezem i dymieniem na biało, a wtedy takiego auta bym nie kupił.

takze we wtorek stawiam auto do warsztatu, oni twierdzą że to tylko uszczelka.
_________________
built not bought
 
 
lolejko 
moderator BIG L



BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 15498
Skąd: Kozienice
Wysłany: 19-04-08, 14:54   

Mój znajomek kupił Audi A4 TDIka! Oglądał tą Audice i za 2 dni po nią pojechał wszystko było okej tylko, że jak wracał do domu w połowie drogi nagla zaczeła kopcić i się okazało, że pęknięta głowica!!!
_________________
BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
 
 
 
///ESIU 
PoJE....eBAnIeC



BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 9767
Skąd: ze wsi
Wysłany: 19-04-08, 15:16   

Hubabuba, a uważasz że wszytko ma być wieczne? przecież uszczelka jest prawie papierowa i wszystko ma swoją granice wytrzymałosci, wcale nie trzeba katować żeby poszła uszczelka co innego głowica,
jak ściągną głowice to jeżeli będzie to wina uszczelki to bedzie to widać gołym okiem gdzie puszczała to sprawa prosta jezeli nie bedzie widac to głowica jedzie do sprawdzenia szczelniści i koniec

lolejko napisał/a:
Mój znajomek kupił Audi A4 TDIka! Oglądał tą Audice i za 2 dni po nią pojechał wszystko było okej tylko, że jak wracał do domu w połowie drogi nagla zaczeła kopcić i się okazało, że pęknięta głowica!!!


jesli mówisz o gregim to faktycznie na muke sie władował tylko to było 1,8T
_________________
 
 
lolejko 
moderator BIG L



BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 15498
Skąd: Kozienice
Wysłany: 19-04-08, 15:18   

///ESIU napisał/a:
jesli mówisz o gregim to faktycznie na muke sie władował tylko to było 1,8T


Oooo a ja cały czas myślałem, że to TDI!!!
_________________
BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
 
 
 
Enzo 



BMW: 528i E39
Imię: Tomasz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 2448
Skąd: Nysa
Wysłany: 19-04-08, 17:06   

BIaly nagar na kork urobi sie rowniez wtedy, jak jezdzimy bardzo krotko (np. po miescie) i silnik nei zdarzy sie nagrzac ;)
_________________
rev
 
 
 
Hamerman 
150 KM i 1 OGIER :)



BMW: E36 320i
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 200
Skąd: Leszno/Swindon
Wysłany: 19-04-08, 17:50   

Enzo napisał/a:
BIaly nagar na kork urobi sie rowniez wtedy, jak jezdzimy bardzo krotko (np. po miescie) i silnik nei zdarzy sie nagrzac ;)

Tak jak Enzo pisze - mi wlasnie dlatego robi sie taki kisielek na korku - ale wystarczy ze zrobie z 60 km i juz niema po tym sladu - wyparowuje:) dlatego w weekendy robie sobie wycieczki:) No i wymieniam olej czesciej :)
Ps. Latem ten kisielek sie nie robi :)
_________________
BAYERISCHE MOTOREN WERKE
 
 
 
lolejko 
moderator BIG L



BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 15498
Skąd: Kozienice
Wysłany: 19-04-08, 19:20   

Ja w zimę robiłem krótkie dystanse i nie miałem takich majonezików, ale podobno to normalka, że to się na krótkich dystansach pojawia!
_________________
BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
 
 
 
Hubabuba 



BMW: e36 s50b30 & e38 m52b28
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 644
Skąd: Polska
Wysłany: 19-04-08, 19:47   

wiem bo robię bardzo mało kilometrów w miesiącu (tylko do roboty razem 10 km) i czasem gdzieś dalej i w bok.. :cwaniak: więc majonez to swoja drogą...

nie zmienia jednak to faktu, ze ubywa mi duza ilosc płynu ze zbiorniczka wyrównawczego... podkładałem na cały dzien tekturki jednakowego koloru pod silnik, tekturki suchutkie...ewidentnie motor wciąga i pali ten płyn stąd dym biały.


No i odkad zaczeła dymić i ubywać płynu.... równiez do problemów dopisałem rozruch... cięzki temat jest... przekrecam na zapłon, czekam az zgasna lampki, przekrecam na rozruch i przygasają wszystkie kontrolki. Slysze tylko lekkie zalaczenie silnika, ale niestety woda na tloku uniemozliwia odpalenie bo nie ma siły przekrecic przez ten nadmiar wody. Po 6 próbach udaje się.

Wszystkie objawy wskazują na to, ze woda dostaje sie do komory spalania --> wydech...
a to nie wrózy niczym sympatycznym.
_________________
built not bought
 
 
Hamerman 
150 KM i 1 OGIER :)



BMW: E36 320i
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 200
Skąd: Leszno/Swindon
Wysłany: 20-04-08, 00:58   

No to nieciekawie :( skoro az tyle plynu ubywa a niema sladu wycieku to na 100% uszczelka albo glowica - oby to tylko byla uszczelka - tak czy inaczej do mechaniora - i nie smigaj juz autkiem- bo pewnie jeszcze to robisz??
Pozdro
_________________
BAYERISCHE MOTOREN WERKE
 
 
 
Hubabuba 



BMW: e36 s50b30 & e38 m52b28
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 644
Skąd: Polska
Wysłany: 23-04-08, 23:50   

:(


tak bardzo chciałem usłyszeć, że to uszczelka....



pęknięta głowica między 5 a 6 cylindrem.
_________________
built not bought
 
 
lolejko 
moderator BIG L



BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 15498
Skąd: Kozienice
Wysłany: 24-04-08, 07:44   

Hubabuba, taniej chyba wyniesie zmiana silnika! Zawsze możesz wstawić 2.5 lub 2.8!!!
_________________
BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
 
 
 
padre 
-------------



BMW: E36 325 - 2.8 - 3.2
Imię: Mariusz
Silnik: S50B32
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 1347
Skąd: Chojnice
Wysłany: 24-04-08, 08:13   

Możemy zgadywać bez końca, a tak naprawdę dowiesz się wszystkiego po ściągnięciu głowicy u mechanika.
Raczej cena naprawy nie wyniesie więcej niż wymiana silnika na większą pojemność, a zależeć będzie od tego czy to tylko uszczelka, czy też głowica, a poza tym stan pozostałych elementów. Można wtedy zobaczyć czy są już progi, jaki jest stan gniazd, zaworów itd.
Jeżeli całkowity koszt miałby wynieść powyżej 1500 zł to faktycznie myślałbym nad zamianą motoru.
 
 
Hubabuba 



BMW: e36 s50b30 & e38 m52b28
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 644
Skąd: Polska
Wysłany: 24-04-08, 09:37   

Wałki są OK, reszta z tego co wczoraj na warsztacie oglądali to też dobra.

Zastanawia mnie jedynie, co się mogło stać jeżeli głowica pękła.... wiadomo motor musiał się zagotować...

ale co z dołem silnika ? mógł też dostać ? panewki nie waliły przed ściągnieciem głowicy, na czarno i niebiesko nie kopcił... nie wiem czy jest sens ściągania dołu ?
_________________
built not bought
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 14