Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: vmasher
05-07-10, 18:01
jak wyregulować gaz
Autor Wiadomość
511201 


BMW: e-46
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 22
Skąd: Kalisz
Wysłany: 05-07-10, 11:52   jak wyregulować gaz

Mam pytanie który z poniższych sposobów na wyrególowanie gazu jest najlepszy ?
1. Podłaczenie się komputerem do sterownika , zrobienie mapy wtrysków benzynowych i gazowych i dążenie do ich jak najlepszego nałożenia się jednej na drugą.
2 czy może podłączenie się z komputerem przez wtyczkę wewnątrz auta(UBE) nie jestem pewien czy tak to się nazywa i ustawienie tak żeby parametry były takie same na benz i gazie.
Podobno ten 2 sposób jest lepszy ale nie wiem więc proszę o radę.
Ostatnio zmieniony przez MaTiMa 06-07-10, 10:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
lewicki01 



BMW: E36 coupe 320i
Imię: Łukasz
Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 310
Skąd: Lublin
Wysłany: 06-07-10, 00:26   

z tymi mapami to jest trudna sprawa, bo wydajności paliwowo energetyczne lpg i PB są dosyć różne więc jak zrobisz takie same mapy to na gazie nie będzie szału. moim zdaniem i na podstawie mojego doświadczenia podpowiem Ci żę lepiej jest dążyć do uzyskania takich samych parametrów, najlepiej jest to robić na hamowni bo wtedy masz możliwość sprawdzania na bieżąco co uzyskałeś lub straciłeś. jako początkowy odnośnik proponuję stworzenie w miarę podobnych map a później kombinowanie z dawkami wtryskiwanego gazu aby osiągnąć pożądany efekt, dobrze jest jak gaz ma troszkę dłuższy czas wtrysku niż wtryskiwacz PB i jest minimalnie wczesnij ustawiony. ale to już wszystko zależy od instalacji jaką posiadasz ;) powodzenia bo masz twardy orzech do zgryzienia jeśli chcesz mieć perfekt :)
 
 
511201 


BMW: e-46
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 22
Skąd: Kalisz
Wysłany: 07-07-10, 23:48   

Czyli lepiej jest ustawic takie same parametry niż idealnie dopasowane mapy wtrysków? JESLI CHODZI O CIŚNIENIE NA REDUKTORZE TO JAKIEJ POWINNOBYĆ WARTOŚCI?
 
 
lewicki01 



BMW: E36 coupe 320i
Imię: Łukasz
Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 310
Skąd: Lublin
Wysłany: 08-07-10, 00:12   

511201 napisał/a:
JESLI CHODZI O CIŚNIENIE NA REDUKTORZE TO JAKIEJ POWINNOBYĆ WARTOŚCI?

to zależy od instalacji a przede wszystkim od wtryskiwaczy bo to one muszą podać w danej jednostce czasu odpowiednią ilość cm3 gazu więc jeśli ich wydajność jest X a czas otwarcia Y to ciśnienie powinno być wartości Z. bo jeśli zwiększysz wartość Z dwukrotnie to całość będzie kulała. oczywiście jest też wartość minimalna. poszukaj dokumentacji technicznej instalacji i wtedy kombinuj. jeśli masz daną wartość ciśnienia to kombinuj z momentem i czasem otwarcia. najlepiej będzie to robić na hamowni dążąc do uzyskania parametrów takich jak na PB. jak coś niejasno tłumaczę to pisz ;)
 
 
511201 


BMW: e-46
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 22
Skąd: Kalisz
Wysłany: 30-07-10, 12:41   

Mam pytanie czy ma jakieś znaczenie podłączenie wtrysków z dyszami na listwie (matrix hd)chodzi o kolejność czy pod A ma byc podłączony wtrysk z cylindra 1 czy nie ma to znaczenia, jeśli ma to co sie może dziac z autem?
 
 
lewicki01 



BMW: E36 coupe 320i
Imię: Łukasz
Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 310
Skąd: Lublin
Wysłany: 30-07-10, 13:28   

:O dziwne że o to pytasz bo oczywiste jest że tak! każdy wtryskiwacz LPG bierze impuls z wtryskiwacza PB jak inaczej miałby działać ? no chyba że wszystko zmotasz z czujnikiem położenia wału i bezpośrednio z kompem.
 
 
511201 


BMW: e-46
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 22
Skąd: Kalisz
Wysłany: 30-10-10, 15:07   

Udało się zejść ze spalaniem o 2 litry przez wymianę świec na nowe
 
 
E30 ROST 
e46 330iC skalpel


BMW: 325 e30 m50T
Silnik: 2.5 24vent
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 517
Skąd: BAU
Wysłany: 19-02-11, 11:59   

a jakiej dlugosci masz przewody od wtryskow po dysze ??
_________________
czesci e30
http://www.youtube.com/watch?v=Yq3zYBwzuT0
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1779
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 19-02-11, 14:38   

E30 ROST napisał/a:
a jakiej dlugosci masz przewody od wtryskow po dysze ??


A jakie to ma znaczenie poza estetycznym?
_________________
 
 
 
E30 ROST 
e46 330iC skalpel


BMW: 325 e30 m50T
Silnik: 2.5 24vent
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 517
Skąd: BAU
Wysłany: 19-02-11, 18:30   

bardzo duze!! im krotszy przewod tym szybszy czas wtrysku gazu!! zazwyczaj przewod nie powinien byc dluzszy nic 20cm!! mapa gazowa jest mniejsza a gaz szybciej reaguje na dodanie pedalu gazu!!
_________________
czesci e30
http://www.youtube.com/watch?v=Yq3zYBwzuT0
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1779
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 19-02-11, 18:36   

Wszelakie testy obalają tą tezę w praktyce, chociaż w teorii ma to jakiś sens.

Osobiście nie zaobserwowałem różnic przy wężykach o długościach od 3 cm do około 23cm.
_________________
 
 
 
E30 ROST 
e46 330iC skalpel


BMW: 325 e30 m50T
Silnik: 2.5 24vent
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 517
Skąd: BAU
Wysłany: 19-02-11, 23:50   

3 cm ?? ?? ile lat monterowalem podtlenek nigdy nie nie udalo mi sie zamonterowac 3 cm wezykow!! jakaja to fura ??
_________________
czesci e30
http://www.youtube.com/watch?v=Yq3zYBwzuT0
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1779
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 20-02-11, 13:15   

Bo z listwą się nie da... Hany2000 można montować pojedyńczo i wtedy się da.
_________________
 
 
 
E30 ROST 
e46 330iC skalpel


BMW: 325 e30 m50T
Silnik: 2.5 24vent
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 517
Skąd: BAU
Wysłany: 20-02-11, 21:22   

no w sumie i tak ! ja nie mialem hany w lapkach nawet albo medy albo lovato badz valteki
_________________
czesci e30
http://www.youtube.com/watch?v=Yq3zYBwzuT0
 
 
jok211 



BMW: E-46 328i
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 104
Skąd: WKZ
Wysłany: 21-02-11, 10:08   

W moim aucie na gazie obroty falują jak głupie i gaśnie po wciśnieciu sprzęgła(oczywiście nie zawsze),byłem ostatnio u fachowców w Antoniówce(osoby z kozienic i okolic wiedza ocb)i powiedzieli mi że to jest własnie wina za długich węży od wtyskiwacza do dyszy, mam listwe valtek 2x po 3 sztuki i zaproponował mi zmiane na wtrysk HANA oczywiście pojedyńcze to pomoże, inaczej zawsze będę miał problemy z obrotami itp.czyli coś musi być z tymi wężykami........
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 16