Przesunięty przez: vmasher 05-07-10, 18:01 |
jak wyregulować gaz |
Autor |
Wiadomość |
511201
BMW: e-46
Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 22 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 05-07-10, 11:52 jak wyregulować gaz
|
|
|
Mam pytanie który z poniższych sposobów na wyrególowanie gazu jest najlepszy ?
1. Podłaczenie się komputerem do sterownika , zrobienie mapy wtrysków benzynowych i gazowych i dążenie do ich jak najlepszego nałożenia się jednej na drugą.
2 czy może podłączenie się z komputerem przez wtyczkę wewnątrz auta(UBE) nie jestem pewien czy tak to się nazywa i ustawienie tak żeby parametry były takie same na benz i gazie.
Podobno ten 2 sposób jest lepszy ale nie wiem więc proszę o radę. |
Ostatnio zmieniony przez MaTiMa 06-07-10, 10:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
lewicki01
BMW: E36 coupe 320i
Imię: Łukasz
Pomógł: 9 razy Wiek: 35 Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 310 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 06-07-10, 00:26
|
|
|
z tymi mapami to jest trudna sprawa, bo wydajności paliwowo energetyczne lpg i PB są dosyć różne więc jak zrobisz takie same mapy to na gazie nie będzie szału. moim zdaniem i na podstawie mojego doświadczenia podpowiem Ci żę lepiej jest dążyć do uzyskania takich samych parametrów, najlepiej jest to robić na hamowni bo wtedy masz możliwość sprawdzania na bieżąco co uzyskałeś lub straciłeś. jako początkowy odnośnik proponuję stworzenie w miarę podobnych map a później kombinowanie z dawkami wtryskiwanego gazu aby osiągnąć pożądany efekt, dobrze jest jak gaz ma troszkę dłuższy czas wtrysku niż wtryskiwacz PB i jest minimalnie wczesnij ustawiony. ale to już wszystko zależy od instalacji jaką posiadasz powodzenia bo masz twardy orzech do zgryzienia jeśli chcesz mieć perfekt |
|
|
|
|
511201
BMW: e-46
Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 22 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 07-07-10, 23:48
|
|
|
Czyli lepiej jest ustawic takie same parametry niż idealnie dopasowane mapy wtrysków? JESLI CHODZI O CIŚNIENIE NA REDUKTORZE TO JAKIEJ POWINNOBYĆ WARTOŚCI? |
|
|
|
|
lewicki01
BMW: E36 coupe 320i
Imię: Łukasz
Pomógł: 9 razy Wiek: 35 Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 310 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 08-07-10, 00:12
|
|
|
511201 napisał/a: | JESLI CHODZI O CIŚNIENIE NA REDUKTORZE TO JAKIEJ POWINNOBYĆ WARTOŚCI? |
to zależy od instalacji a przede wszystkim od wtryskiwaczy bo to one muszą podać w danej jednostce czasu odpowiednią ilość cm3 gazu więc jeśli ich wydajność jest X a czas otwarcia Y to ciśnienie powinno być wartości Z. bo jeśli zwiększysz wartość Z dwukrotnie to całość będzie kulała. oczywiście jest też wartość minimalna. poszukaj dokumentacji technicznej instalacji i wtedy kombinuj. jeśli masz daną wartość ciśnienia to kombinuj z momentem i czasem otwarcia. najlepiej będzie to robić na hamowni dążąc do uzyskania parametrów takich jak na PB. jak coś niejasno tłumaczę to pisz |
|
|
|
|
511201
BMW: e-46
Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 22 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 30-07-10, 12:41
|
|
|
Mam pytanie czy ma jakieś znaczenie podłączenie wtrysków z dyszami na listwie (matrix hd)chodzi o kolejność czy pod A ma byc podłączony wtrysk z cylindra 1 czy nie ma to znaczenia, jeśli ma to co sie może dziac z autem? |
|
|
|
|
lewicki01
BMW: E36 coupe 320i
Imię: Łukasz
Pomógł: 9 razy Wiek: 35 Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 310 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 30-07-10, 13:28
|
|
|
dziwne że o to pytasz bo oczywiste jest że tak! każdy wtryskiwacz LPG bierze impuls z wtryskiwacza PB jak inaczej miałby działać ? no chyba że wszystko zmotasz z czujnikiem położenia wału i bezpośrednio z kompem. |
|
|
|
|
511201
BMW: e-46
Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 22 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 30-10-10, 15:07
|
|
|
Udało się zejść ze spalaniem o 2 litry przez wymianę świec na nowe |
|
|
|
|
E30 ROST
e46 330iC skalpel
BMW: 325 e30 m50T
Silnik: 2.5 24vent
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Lut 2011 Posty: 517 Skąd: BAU
|
|
|
|
|
spinaczo
BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 1779 Skąd: Krośniewice | Łódź
|
Wysłany: 19-02-11, 14:38
|
|
|
E30 ROST napisał/a: | a jakiej dlugosci masz przewody od wtryskow po dysze |
A jakie to ma znaczenie poza estetycznym? |
_________________
|
|
|
|
|
E30 ROST
e46 330iC skalpel
BMW: 325 e30 m50T
Silnik: 2.5 24vent
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Lut 2011 Posty: 517 Skąd: BAU
|
Wysłany: 19-02-11, 18:30
|
|
|
bardzo duze!! im krotszy przewod tym szybszy czas wtrysku gazu!! zazwyczaj przewod nie powinien byc dluzszy nic 20cm!! mapa gazowa jest mniejsza a gaz szybciej reaguje na dodanie pedalu gazu!! |
_________________ czesci e30
http://www.youtube.com/watch?v=Yq3zYBwzuT0 |
|
|
|
|
spinaczo
BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 1779 Skąd: Krośniewice | Łódź
|
Wysłany: 19-02-11, 18:36
|
|
|
Wszelakie testy obalają tą tezę w praktyce, chociaż w teorii ma to jakiś sens.
Osobiście nie zaobserwowałem różnic przy wężykach o długościach od 3 cm do około 23cm. |
_________________
|
|
|
|
|
E30 ROST
e46 330iC skalpel
BMW: 325 e30 m50T
Silnik: 2.5 24vent
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Lut 2011 Posty: 517 Skąd: BAU
|
|
|
|
|
spinaczo
BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 1779 Skąd: Krośniewice | Łódź
|
Wysłany: 20-02-11, 13:15
|
|
|
Bo z listwą się nie da... Hany2000 można montować pojedyńczo i wtedy się da. |
_________________
|
|
|
|
|
E30 ROST
e46 330iC skalpel
BMW: 325 e30 m50T
Silnik: 2.5 24vent
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Lut 2011 Posty: 517 Skąd: BAU
|
|
|
|
|
jok211
BMW: E-46 328i
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Lut 2010 Posty: 104 Skąd: WKZ
|
Wysłany: 21-02-11, 10:08
|
|
|
W moim aucie na gazie obroty falują jak głupie i gaśnie po wciśnieciu sprzęgła(oczywiście nie zawsze),byłem ostatnio u fachowców w Antoniówce(osoby z kozienic i okolic wiedza ocb)i powiedzieli mi że to jest własnie wina za długich węży od wtyskiwacza do dyszy, mam listwe valtek 2x po 3 sztuki i zaproponował mi zmiane na wtrysk HANA oczywiście pojedyńcze to pomoże, inaczej zawsze będę miał problemy z obrotami itp.czyli coś musi być z tymi wężykami........ |
_________________
|
|
|
|
|
|