jak to jest z tymi silnikami 2.5l?? |
Autor |
Wiadomość |
krzysiek8833
Moderator
BMW: BMW 318is(swap m52b28), e30 320i, e46 330i
Imię: Krzysiek
Silnik: m54b30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 80 razy Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 4199 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 06-05-08, 17:25 jak to jest z tymi silnikami 2.5l??
|
|
|
Witam!
mozecie mi wytłumaczyc jakie sa roznice miedzy silnikiem 2.5l vanos i bez vanosa??? jakie sa jego osiagi itp.
który jest lepszy!?
POZDRO |
_________________ Moja miłość zaklęta w konie mechaniczne http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=244 |
|
|
|
|
padre
-------------
BMW: E36 325 - 2.8 - 3.2
Imię: Mariusz
Silnik: S50B32
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 39 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 1347 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 06-05-08, 18:41
|
|
|
do września 92 wychodziły 2.5 bez vanosa, a potem z vanosem
ta sama ilość koni, przyspieszenie w 2.5 bez V- 7,9 do setki. a z V- 8,0.
W vanosie maksymalny moment uzyskiwany jest przy niższych obrotach czyli troszeczkę szybciej się wkręca, niższe jest też trochę spalanie, szczególnie odczuwane zimą, gdzie w vanosie wzrasta mniej.
Największym plusem starszego motoru bez vanosa jest brak zmiennych faz rozrządu czyli pięty achillesowej, który często po przebiegu 200 tyś jest do wymiany lub zdarzają się jego awarie.
Motor bez vanosa odpowiednio zadbany jest nie do zajechania i poszukiwany jako materiał późniwejszych przeróbek np. uturbienia. |
|
|
|
|
krzysiek8833
Moderator
BMW: BMW 318is(swap m52b28), e30 320i, e46 330i
Imię: Krzysiek
Silnik: m54b30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 80 razy Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 4199 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 06-05-08, 18:46
|
|
|
a ten bez vanosa nie ma czasem 190iles tam koni?? bo na któryms forum było napisane ze bez vanosa ma wiecej kucy! prawda to? |
_________________ Moja miłość zaklęta w konie mechaniczne http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=244 |
|
|
|
|
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
|
|
|
|
krzysiek8833
Moderator
BMW: BMW 318is(swap m52b28), e30 320i, e46 330i
Imię: Krzysiek
Silnik: m54b30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 80 razy Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 4199 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 06-05-08, 19:05
|
|
|
no mozliwe bo od oznaczen silników z R6 to juz kosmos! czaje tylko R4 |
_________________ Moja miłość zaklęta w konie mechaniczne http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=244 |
|
|
|
|
///ESIU
PoJE....eBAnIeC
BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 9767 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 06-05-08, 19:54
|
|
|
2,5 miałe oznaczenie m50 do roku 95 podajże i z vanosem i bez niego miały 192km
po 95 ruku 2,5 mialo nazwe m52 i miało 170km model nazywał sie juz nie 325 tylko 323 |
_________________
|
|
|
|
|
krzysiek8833
Moderator
BMW: BMW 318is(swap m52b28), e30 320i, e46 330i
Imię: Krzysiek
Silnik: m54b30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 80 razy Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 4199 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 06-05-08, 21:13
|
|
|
Cytat: | 2,5 miałe oznaczenie m50 do roku 95 podajże i z vanosem i bez niego miały 192km
po 95 ruku 2,5 mialo nazwe m52 i miało 170km model nazywał sie juz nie 325 tylko 323 |
no własnie wiedziałem ze gdzies czytałem ze miały 192KM! to kurde odejscie było takkie jak w 2.8 |
_________________ Moja miłość zaklęta w konie mechaniczne http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=244 |
|
|
|
|
lolejko
moderator BIG L
BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 15498 Skąd: Kozienice
|
|
|
|
|
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
|
|
|
|
padre
-------------
BMW: E36 325 - 2.8 - 3.2
Imię: Mariusz
Silnik: S50B32
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 39 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 1347 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 06-05-08, 22:11
|
|
|
każdy mocny samochód jak się kręci to ma pragnienie
z czegoś to moc musi iść
miałem 2.5 bez vanosa, do którego później wstawiłem chipa, a teraz 2.8 i pali mi mniej |
|
|
|
|
krzysiek8833
Moderator
BMW: BMW 318is(swap m52b28), e30 320i, e46 330i
Imię: Krzysiek
Silnik: m54b30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 80 razy Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 4199 Skąd: Stalowa Wola
|
|
|
|
|
padre
-------------
BMW: E36 325 - 2.8 - 3.2
Imię: Mariusz
Silnik: S50B32
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 39 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 1347 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 07-05-08, 20:32
|
|
|
i tu wracamy do sprawy kolektora dolotowego, gdyż M50 bez vanosa i z vanosem miały większy i bardziej kanciasty, a M52 170KM mniejszy i zaokrąglony
M50 192 KM
M52 170 KM
|
|
|
|
|
|