Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Kompressor i blow off - da rade? szukam ifno
Autor Wiadomość
///Bolo 


BMW: 328
Imię: Norbert
Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 720
Skąd: Kozienice
Wysłany: 28-07-10, 21:38   Kompressor i blow off - da rade? szukam ifno

Siemano. Otoż nurtuje mnie temat blow off'a. Wiem ze pierwotnie jest to używane w turbinach a ja mam takie pytanie: Czy zda to egzamin przy kompresorze? jest Mozliwosc zamontowania zaworu tak aby działał jak powinien?

W necie nie ma za duzo info, a jak sa to mieszane, jedni mówią że sie nie da drudzy że da, a trzeci ze sie da ale mega kombinacje... :(

A fajnie by było jak by cos gwizdało i syczało pod maską :hyhy:


Czekam na wasze wypociny :pijaki:
 
 
kostek_ja 



BMW: e46 M3 CS
Imię: Artur
Silnik: S54
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 1096
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-07-10, 01:12   

Przecież zestawy do beemek mają BOVa, ewentualnie DV (chyba, w każdym razie ten system recyrkulacji).
_________________
 
 
 
///Bolo 


BMW: 328
Imię: Norbert
Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 720
Skąd: Kozienice
Wysłany: 29-07-10, 10:33   

No tak rozumiem ale bardziej chodzi mi o to czy kompresor spełni role, bo turbina zalącza sie od pewnych obrotów a kompresor chodzi cały czas, tyle ze sie rozkręca, no i na jakiej zasadzie by pobierało to "nad cisnienie" z kompressora?


W tym momencie nie chodzi mi o bmw a o vw lub opla. (mały domowy projekt)

Bmka sama w sobie ma moc :yeah:
 
 
kostek_ja 



BMW: e46 M3 CS
Imię: Artur
Silnik: S54
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 1096
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-07-10, 13:43   

BobekWKZ, poczytaj po prostu różne materiały na temat doładowania.
BobekWKZ napisał/a:
chodzi mi o to czy kompresor spełni role, bo turbina zalącza sie od pewnych obrotów a kompresor chodzi cały czas, tyle ze sie rozkręca

W BMW kompresor jest stosowany z powodzeniem, więc rolę spełnia. Aczkolwiek moim zdaniem kompresor jest fajny do mniej więcej 0,5 bara.
BobekWKZ napisał/a:
no i na jakiej zasadzie by pobierało to "nad cisnienie" z kompressora?

na takiej samej jak w turbo.
_________________
 
 
 
seebba 
RASISTA SAMOCHODOWY


BMW: Nie ma i niebędzie
Silnik: 2JZ
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 8 razy
Wiek: 45
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 2095
Skąd: STANY///
Wysłany: 29-07-10, 15:26   

to teraz ja troche objaśnie bo widze,że bobek zamało posiadłeś wiedzy...
sa kompresory i kompresory,kompresor niekoniecznie musi cały czas pracować,proste rozwiązanie Eaton M62 ze sprzęgłem,który po odpowiednium ustawieniu,zaczyna kręcić np.od 900 obr/min jak jest w mercedesach...przy tej prędkości obrotowej silnika sprzęgło zesprzęgla koło i kompresor zaczyna pompować.....sa też kompresory bez sprzęgła i te owszem pracują non top...
co do zaworu blow off montuje się go w przypadku kompresora w miejscu wylotu z kompresora na rurze dającej skompresowane powietrze do kolektora wlotowego silnika i to wszystko zestrojone przy pewnym ciśnieniu,jeśli zostanie ono przekroczone,zawór upuszcza nadmiar.... :P jak coś nie wiesz to pytaj,chętnie pomoge....... :ok:
jeżeli ma to konktretnie zap... co by to nie było przydałby sie zestaw z intercolerem... :dewil:
_________________
KUKURUKUKU........
KOLES GIT pier....-ZASADY I NIE JEST FRAJEREM
 
 
///Bolo 


BMW: 328
Imię: Norbert
Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 720
Skąd: Kozienice
Wysłany: 29-07-10, 17:33   

Licze na to że Seby teoria sie sprawdzi i bedzie to działać. :D

U mnie kompresor dmucha obecnie 0.9 :hyhy: a jest opcja zeby dmuchał 1,5 :O ale to juz inne mapy i kompresor od g60.
 
 
Davo 
bezpieczny wariat



BMW: E36 cabrio & E30 drift edition
Imię: Dawid
Silnik: m50b20/---
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Paź 2008
Posty: 803
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 29-07-10, 18:13   

seebba jak najbardziej ma racje, od siebie dodam tyle ze zawor blow-off ma za zadanie upuszczac powietrze skompresowane, o zbyt duzym cisnieniu, na wlocie do silnika. gdy silnik jest na wysokich obrotach a kompresor dmucha to silnik to powietrze pobiera, natomiast gdy zamkniesz przepustnice (puscisz pedal gazu) to powietrze do silnika juz nie wlatuje prawie wcale a silnik dalej obroty ma a co za tym idzie kompresor dmucha dalej czyli cisnienie rosnie. tutaj wlasnie otwiera sie blow-off ktory upuszcza cisnienie zeby CI ukladu nie rozerwalo i powinien byc montowany niezaleznie od tego czy to turbo czy kompresor pompuje.
_________________
www.bmwklubczestochowa.pl
 
 
 
///Bolo 


BMW: 328
Imię: Norbert
Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 720
Skąd: Kozienice
Wysłany: 29-07-10, 18:19   

Davo, i ja wlasnie czytalem ze blow off duzo ratuje silnik i turbo/kompresor. Dlatego dla samego kompresora chce to zalozyc bo w g40 sa strasznie delikatne. Teraz szukam jakiegos blow offa takiego do 500zł zeby to w ogole działało no i magika co mi to zamontuje na terenie mazowsza. :P Poleci ktoś jakiś konkretny produkt? wiem ze hks ma dobre ale i ceny mają dobre :hyhy:
 
 
CalibraFan 



BMW: E30 325i
Imię: Grześ
Silnik: mityczny
Pomógł: 30 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 1061
Skąd: B-stok
Wysłany: 30-07-10, 00:23   

Tylko BOV przy kompresorze będzie miał niestety trochę luźny metaliczny dźwięk. To nie turbo gdzie turbina bezwładnie tłoczy jeszcze powietrze, tam wszystko dzieje się w miare liniowo


A układ doładowania silnika bez zaworu upustowego czy tam recyrkulacyjnego nie ma szans żyć
_________________
 
 
 
///Bolo 


BMW: 328
Imię: Norbert
Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 720
Skąd: Kozienice
Wysłany: 30-07-10, 12:13   

Dlatego po każdej przechadzce jest zalecane "wystudzenie" kompresora, inaczej postawienie przed chatą i poczekanie az olej scieknie i kompresor troche odsapnie od obrotów. Strasznie mnie to irytuje ale zawsze wytrzymuje, trzeba dbać o ciśnienie :wstydnis:
 
 
lewicki01 



BMW: E36 coupe 320i
Imię: Łukasz
Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 310
Skąd: Lublin
Wysłany: 30-07-10, 13:37   

CalibraFan napisał/a:
A układ doładowania silnika bez zaworu upustowego czy tam recyrkulacyjnego nie ma szans żyć


BobekWKZ napisał/a:
Dlatego po każdej przechadzce jest zalecane "wystudzenie" kompresora,


ok..... :lol:


Davo napisał/a:
gdy silnik jest na wysokich obrotach a kompresor dmucha to silnik to powietrze pobiera, natomiast gdy zamkniesz przepustnice (puscisz pedal gazu) to powietrze do silnika juz nie wlatuje prawie wcale a silnik dalej obroty ma a co za tym idzie kompresor dmucha dalej czyli cisnienie rosnie. tutaj wlasnie otwiera sie blow-off ktory upuszcza cisnienie zeby CI ukladu nie rozerwalo



czytamy ze zrozumieniem :)

w ogóle nie ma szans istnieć układ turbo/kompresor bez zaworu upustowego nadcisinienia.
 
 
///Bolo 


BMW: 328
Imię: Norbert
Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 720
Skąd: Kozienice
Wysłany: 30-07-10, 21:22   

Lewicki01 o co ci chodzi z tym ok? Bo nie rozumiem? Coś nie tak powiedziałem z tym gaszeniem? Wielu osob sie pytałem to tak samo jak z pedałowaniem na zimnym silniku...
 
 
kostek_ja 



BMW: e46 M3 CS
Imię: Artur
Silnik: S54
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 1096
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-07-10, 00:44   

Ja nie widzę sensu w poczekaniu ze zgaszeniem silnika z kompresorem.

Przy dużym turbo robi się to dlatego że turbina jest wciąż rozpędzona (prędkości dochodzą do bodajże 130tys obr/min (poprawcie mnie jak się mylę)) i po wyłączeniu silnika wciąż się będzie kręcić, ale pompa oleju stanie razem z silnikiem, a co za tym idzie turbina będzie się zacierać.

Kompresor jest połączony bezpośrednio z wałem korbowym więc zatrzyma się w tym samym momencie co silnik i powyższy objaw nie wystąpi. Oczywiście po upalaniu należy samochód przechłodzić i to nawet nie ze względu nam sam silnik, ale też tarcze, skrzynię, dyfer i tyczy się to zarówno silników doładowanych jak i wolnossących.
_________________
 
 
 
///Bolo 


BMW: 328
Imię: Norbert
Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 720
Skąd: Kozienice
Wysłany: 31-07-10, 15:45   

Nie wiem może i to głupta, kiedyś czytałem na ten temat no i tak sie stosowałem, zawsze pare sekund odstał, a pedałowanie to sie zadko kiedy zdarza. Ale jak po jezdzi pochodzi troche na wolnych obrotach to na złe to nie wyjdzie. :yeah:
 
 
iroonhide 
Przyjaciel forum



BMW: E39 525i
Imię: Mariusz
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 370
Skąd: Konin
Wysłany: 02-08-10, 00:31   

kostek_ja napisał/a:
Ja nie widzę sensu w poczekaniu ze zgaszeniem silnika z kompresorem.

Przy dużym turbo robi się to dlatego że turbina jest wciąż rozpędzona (prędkości dochodzą do bodajże 130tys obr/min (poprawcie mnie jak się mylę)) i po wyłączeniu silnika wciąż się będzie kręcić, ale pompa oleju stanie razem z silnikiem, a co za tym idzie turbina będzie się zacierać.

Kompresor jest połączony bezpośrednio z wałem korbowym więc zatrzyma się w tym samym momencie co silnik i powyższy objaw nie wystąpi. Oczywiście po upalaniu należy samochód przechłodzić i to nawet nie ze względu nam sam silnik, ale też tarcze, skrzynię, dyfer i tyczy się to zarówno silników doładowanych jak i wolnossących.

popieram i mam takie same zdanie w tym temacie.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 15