Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zmiana pojemności silnika, a zmiana wpisu w dowodzie
Autor Wiadomość
ksx9 



BMW: e60
Imię: Kamil
Silnik: n52b25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 50 razy
Wiek: 32
Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 994
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 21-09-15, 08:22   

butelky napisał/a:
KOPYCIARZ napisał/a:
ja dlatego jak zrobie swapa odkrecam raczke od otwierania maski i wrzucam ja w schowek...


"panie wladzo urwalo sie jak mam otworzyc??"

i po sprawie.............


:padam: :padam: :yeah: :12:


:lol: :9:

Zawsze można się tłumaczyć że Panie to dopiero kilka dni temu przekładane, a obowiązek zmiany w dowodzie jest do 30dni po wymianie silnika :1:
_________________
Pies do adopcji, miły, cichy, jasna sierść, bardzo uparty -> https://youtu.be/aFuA50H9uek :dewil:


Gość zobacz moje e60 :)
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?p=654179#654179
 
 
 
Krz 



BMW: E36
Silnik: R6
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 920
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-09-15, 10:14   

A w Warszawie diagności nie chcą takiego przeglądu robić. Gdzie nie pojadę to każdy się inną bzdurną wymówką zasłania - jeden wymaga opinii rzeczoznawcy, drugi wymaga paragonu z warsztatu który wykonał swapa (ten przepis nie istnieje od kilku lat ale co poradzisz), jeszcze inny wymagał całego fabrycznie nowego układu hamulcowego i zawieszenia (!!!), trzeci kwitu z BMW z potwierdzeniem nr silnika ("bo panie skąd ja mam wiedzieć że ten silnik to jest faktycznie taki jak pan mówi?" :wstyd: )
Tylko ciśnienie człowiekowi skacze. Jeśli ktoś wie gdzie w Warszawie można po prostu pojechać i zrobić rozszerzony przegląd jak człowiek to zamieniam się w słuch :P
_________________
 
 
trivetto 


BMW: E36
Imię: Adrian
Silnik: M50B25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 9 razy
Wiek: 32
Dołączył: 28 Lis 2012
Posty: 265
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 22-09-15, 09:27   

szarybmw,
No nieprzyjemna, ogólnie nie czepiał się np wystających kół ale czepił się silnika.
Na oko może z 35 lat miał. Właśnie ja próbowałem wmówić policjantowi, ze to 1.8 is i ma 16v głowice i taki duży się wydaje ale policzył ile ma kanałów dolotowych i stwierdził, że w bmw 6 cylindrowce zaczynają się od 2.0.

Diagnosta popatrzył na silnik powiedział jaki jest porobił zdjęcia, wypełnił papierki i jest już załatwione.
Odnośnie urwanej rączki od maski to diagnosta może to wyłapać później na przeglądzie, że motor zmieniony i tego się nie uniknie i tak trzeba zmienić dowód.

Kensey,
Masz racje, wszystko przez tego Mateusza. Jeśli bym jeździł rowerem jak on to by nie było problemu :D

Krz,
Możesz coś więcej powiedzieć nt tego przepisu który nie istnieje? Bo diagnosta mi powiedział, że mogą wołać taki papierek w WK i powiedział, że w razie czego mam podjechać i mi wypisze takie coś za DODATKOWĄ OPŁATĄ, a że jeszcze w WK nie byłem to chciałbym wiedzieć jak odeprzeć ataki urzędników w tej kwestii i nie robić znowu dodatkowych kosztów:D
 
 
matek91 


BMW: e36
Imię: Mateusz
Silnik: M52B20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 8 razy
Wiek: 32
Dołączył: 10 Mar 2015
Posty: 87
Skąd: Bytom
Wysłany: 22-09-15, 10:58   

Niestety policja za wszystko by targała dowody, za urwaną rączkę na 100% będą chcieli dowód zatrzymać, u mnie ostatnio sie dopatrzył niesprawnych nawiewów i chciał zatrzymać dowód bo to zagraża bezpieczeństwu...
Najlepiej kupić już 6 garowe auto i wtedy czy wsadzisz 2.5 czy 3.0l to na drodze policja itak sie nie zorientuje jaki tam naprawdę jest motor a ubezpieczyciel nawet po wypadku nie będzie targał silnika żeby sprawdzić czy naprawde ma 2.0 a nie 2.5.
Kumpel od chyba 2 lat jezdzi 316i z silnikiem 2.0 i przy kontrolach czy przeglądach nie miał najmniejszego problemu, więc wszystko zależy na kogo trafisz.
_________________
Sprzedam części do e36, e34 i e30
785 623 577
 
 
grucha 



BMW: e90
Silnik: M47+
Pomógł: 187 razy
Wiek: 103
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 3758
Skąd: EL
Wysłany: 22-09-15, 11:37   

matek91 napisał/a:
u mnie ostatnio sie dopatrzył niesprawnych nawiewów i chciał zatrzymać dowód bo to zagraża bezpieczeństwu...

tutaj to już popłynąłeś... :21:
_________________

 
 
Krz 



BMW: E36
Silnik: R6
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 920
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-09-15, 13:10   

Cytat:
Krz,
Możesz coś więcej powiedzieć nt tego przepisu który nie istnieje? Bo diagnosta mi powiedział, że mogą wołać taki papierek w WK i powiedział, że w razie czego mam podjechać i mi wypisze takie coś za DODATKOWĄ OPŁATĄ, a że jeszcze w WK nie byłem to chciałbym wiedzieć jak odeprzeć ataki urzędników w tej kwestii i nie robić znowu dodatkowych kosztów:D


Kiedyś był taki przepis - patrz Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, Rozdział 2 $14 ust. 1 pkt. 3, który brzmiał:
"3) z wymiany silnika w pojeździe zarejestrowanym, do zawiadomienia dołącza się:
a) dowód własności silnika
b) dowód odprawu celnej (...)"
blabla dalsze punkty nieważne

Do tego piją niedoedukowani diagności i urzędnicy, tyle że w Rozporządzeniu Ministra z dnia 31 marca 2006 czytamy:

"3) w $ 14 w ust.1 uchyla się punkt 3)"

Czyli ten zapis został uchylony 9 lat temu!

Aktualne brzmienie tego punktu, cytuję dosłownie:

"3) (uchylony)"

Dobrze się z tego wyedukowałem do walki z upierdliwymi diagnostami i wiesz co? NIC to nie dało bo jak diagnosta zobaczył ustawę i dał się przekonać, że nie ma racji to się obrażał i odmawiał wykonania przeglądu :lol:
Co za chory kraj
_________________
 
 
dzordz 


BMW: e36 Touring
Imię: bestia :-)
Silnik: 328
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 1453
Skąd: katowice
Wysłany: 22-09-15, 15:16   

Ja mam zmieniony silnika z 1,8tds na 2,8 benzyna ,
byłem na kilku stacjach i chcieli papier na silnik ,skąd go mam ,już mnie tak w...li że powiedziałem jednemu, na działce urósł pomiędzy ziemniakami ;) ,
zajechałem na jeszcze jedna i nie trzeba papierku ,tylko udać się do rzeczoznawcy ,on przejrzy czy wszystko jest ok, wyda ci papier i z tym na przegląd ,
dostajesz od diagnosty dokument ,udajesz sie do Wydziału komunikacji ,składasz papiery i po sprawie
_________________
 
 
Bmw89 



BMW: e34 e46 e84 e87
Imię: Michał
Silnik: m51
Nadwozie: Compact
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 160
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-09-15, 15:31   

dzordz napisał/a:

zajechałem na jeszcze jedna i nie trzeba papierku ,tylko udać się do rzeczoznawcy ,on przejrzy czy wszystko jest ok, wyda ci papier i z tym na przegląd ,
dostajesz od diagnosty dokument ,udajesz sie do Wydziału komunikacji ,składasz papiery i po sprawie

Masz racje tylko na Okręgówkę jedziesz, dokonać zmiany konstrukcyjnej.
1. Policja w razie jakiś podejrzeń, np. (nadmierna ilość cylidrów w 1,8 :yeah: ) ma prawo skierować pojazd na stację kontroli pojazdów w celu ustalenia zgodności danych pojazdu faktycznych z danymi zawartymi w dowodzie rejestracyjnym. Tu policjant podejrzewa niezgodność pojemności silnika.
Diagnosta na SKP sprawdzając Vin pojazdu sprawdza jaki powinien być silnik po czym na każdym bloku jest oznaczenie silnika panowie!
Na podstawie danych zawartych w Homologacji pojazdu. katalogach itd. Określa czy silnik jest faktycznie 1.8 czy 2.5.
Jeśli któryś był mądry i zeszlifował numer czy oznakowanie to wtedy, może żądać opinii rzeczoznawcy.
Mam nadzieje, że coś wam to wyjaśni,
A tak miedzy nami to któremu diagnoście chce się to wszystko robić?
Jakbyś przyjechał do mnie to teoretycznie bym wystawił zaświadczenie o wyniku pozytywnym z wpisem
ustąpiła usterka zatrzymania dowodu i bym skasował pieniążki i tyle.
Z tego co opowiadacie to strasznie niedorozwiniętych diagnostów macie...
Przydała by im się ścieżka zdrowia w TDT, może bym im wrócił rozum między uszy.
_________________
bmki do rocznika 96' miały duszę. A reszta to pełne fajansiarstwo.
 
 
dzordz 


BMW: e36 Touring
Imię: bestia :-)
Silnik: 328
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 1453
Skąd: katowice
Wysłany: 22-09-15, 15:42   

Dokładnie zapomniałem dopisać
że trzeba się udać na okręgową
Więc muszę się zmobilizować i
Bmw89 napisał/a:
Jakbyś przyjechał do mnie to teoretycznie bym wystawił zaświadczenie o wyniku pozytywnym z wpisem
ustąpiła usterka zatrzymania dowodu i bym skasował pieniążki i tyle
to w końcu załatwić ,by było wszystko tak jak powinno ,
u mnie na stacjach są same dziadki i żyją innymi czasami i starymi przepisami

Przyjadę do ciebie ,po takie zaświadczenie ,zmiany silnika ;)
_________________
 
 
trivetto 


BMW: E36
Imię: Adrian
Silnik: M50B25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 9 razy
Wiek: 32
Dołączył: 28 Lis 2012
Posty: 265
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 22-09-15, 15:45   

Ja miałem kiedyś zabrany dowód za brak płynu do spryskiwaczy lecz sprawa skończyła się w sądzie i wygrałem, także sytuacja z nawiewem mnie nie dziwi jeśli oczywiście taka była bo pewnie uznali, że szyby nie odparują.

Dzięki wielkie Krz, :piwo:
Wypiszę sobie te paragrafy na kartce i będę walczył w WK z paniami :D

Bmw89,
teoretycznie może i masz rację ale jeśli diagnosta z VIN odczyta m40b18 a pod maską ma m50b25 i sobie ich porówna w internecie na pierwszym lepszym zdjęciu bo np nie zna się na BMW to przecież by była kpina jakby nie zauważył różnicy, później całe miasto by się z niego śmiało. Co innego jeśli 1.8 by miało 6 cylindrów
 
 
trivetto 


BMW: E36
Imię: Adrian
Silnik: M50B25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 9 razy
Wiek: 32
Dołączył: 28 Lis 2012
Posty: 265
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 13-10-15, 19:32   

Sprawa zakończona, podaję przybliżone koszty tak dla potomnych

Zmiany konstrukcyjne bodajże 82 zł + koszt przeglądu(zależnie od LPG) z racji tego, że nie dawno był robiony przegląd dostałem małą promocję :)
Nowy dowód chyba około 75 zł, dokładnie chyba 73.50 zł, panie w wydziale nie potrzebowały faktury z warsztatu za przekładkę.
Także, jeśli ktoś musi to polecam taką zmianę jak zbliża się termin przeglądu lub zmiana dowodu bo zawsze można zaoszczędzić te parę zł.
 
 
whitedevil 



BMW: E36 Coupe M3
Imię: Marcin
Silnik: S50B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 277 razy
Wiek: 42
Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 4660
Skąd: gdynia
Wysłany: 13-10-15, 19:39   

wszystko fajnie pięknie lecz sprawa komplikuje się przy posiadaniu silnika który fabrycznie nie był montowany w danym modelu
wtedy dochodzi koszt:
rzeczoznawca od 500zł w górę
rozszerzony przegląd około 200zł
do tego biuroktacja jak wydział komunikacji
i wiadomo ubezpieczyciel zaznaczam że nie chcą ubezpieczać takich aut :lol:
_________________
zobacz moje BMW E36 330
http://bmw3er.pl/viewtopi...der=asc&start=0
 
 
 
matek91 


BMW: e36
Imię: Mateusz
Silnik: M52B20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 8 razy
Wiek: 32
Dołączył: 10 Mar 2015
Posty: 87
Skąd: Bytom
Wysłany: 13-10-15, 21:26   

grucha napisał/a:
matek91 napisał/a:
u mnie ostatnio sie dopatrzył niesprawnych nawiewów i chciał zatrzymać dowód bo to zagraża bezpieczeństwu...

tutaj to już popłynąłeś... :21:



tutaj to popłynął policjant nie ja. hmmm... czy mi wierzysz czy nie, średnio mnie to interesuje ale taka sytuacja miała miejsce.
_________________
Sprzedam części do e36, e34 i e30
785 623 577
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 19-10-15, 18:29   

whitedevil napisał/a:
wszystko fajnie pięknie lecz sprawa komplikuje się przy posiadaniu silnika który fabrycznie nie był montowany w danym modelu
wtedy dochodzi koszt:
rzeczoznawca od 500zł w górę
rozszerzony przegląd około 200zł
do tego biuroktacja jak wydział komunikacji
i wiadomo ubezpieczyciel zaznaczam że nie chcą ubezpieczać takich aut


ja robiłem to 5 lat temu w E30 (silnik m52b28) i przebiegło to tak jak w 1 poście

1. rozszerzony przegląd techniczny dotyczący zmiany silnika 84 PLN
2. wniosek o zmianę dowodu w wydziale komunikacji 73,50 PLN (nawet kolega nie wymieniał ostatnio, tylko adnotację w starym dowodzie zrobili) + adnotacja w karcie pojazdu
3. przeliczenie składki OC - zależnie od ubezpieczyciela
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
whitedevil 



BMW: E36 Coupe M3
Imię: Marcin
Silnik: S50B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 277 razy
Wiek: 42
Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 4660
Skąd: gdynia
Wysłany: 19-10-15, 22:17   

vmasher napisał/a:
whitedevil napisał/a:
wszystko fajnie pięknie lecz sprawa komplikuje się przy posiadaniu silnika który fabrycznie nie był montowany w danym modelu
wtedy dochodzi koszt:
rzeczoznawca od 500zł w górę
rozszerzony przegląd około 200zł
do tego biuroktacja jak wydział komunikacji
i wiadomo ubezpieczyciel zaznaczam że nie chcą ubezpieczać takich aut


ja robiłem to 5 lat temu w E30 (silnik m52b28) i przebiegło to tak jak w 1 poście

1. rozszerzony przegląd techniczny dotyczący zmiany silnika 84 PLN
2. wniosek o zmianę dowodu w wydziale komunikacji 73,50 PLN (nawet kolega nie wymieniał ostatnio, tylko adnotację w starym dowodzie zrobili) + adnotacja w karcie pojazdu
3. przeliczenie składki OC - zależnie od ubezpieczyciela



od stycznia tego roku przepisy sie pozmienialy i juz nie ma tak łatwo wiem to bo chciałem robic zmiane u siebie z 1,6 na 3,0
_________________
zobacz moje BMW E36 330
http://bmw3er.pl/viewtopi...der=asc&start=0
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.06 sekundy. Zapytań do SQL: 15