Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Nierówna praca silnika na LPG - m43b16 - STAG 4
Autor Wiadomość
lobek 



BMW: E39
Imię: Robert
Silnik: m57d30
Pomógł: 125 razy
Wiek: 31
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 5184
Skąd: Mikołów
Wysłany: 27-01-12, 15:32   Nierówna praca silnika na LPG - m43b16 - STAG 4

Witam, mam troche irytujący problem.

Mianowicie samochód na biegu jałowym chodzi strasznie nie równo. Obroty latają od ~500 do 1000/min. Jedzie 'chyba' normalnie, chociaż czasem łapie takiego zamuła, że nawet pedał w podłodze nie powoduje że zacznie przyśpieszać.

Co ciekawe, dzieje się tak tylko na LPG. Na benzynie wszystko chodzi idealnie, równo, sprawnie. Wymieniłem świece - nie pomogło. Kable wymienione 20 tyś km temu - ori Bosch'e.

Instalacja sekwencyjna STAG 4. 'Serwis' gazu (wymiana filtrów fazy lotnej i ciekłej + podpięcie pod kompa) był robiony jakieś 2-3 tyś km temu. Silnik to m43b16 w e36 coupe.

Może to być istotne, kilka dni temu miałem problem z pracą silnika, okazało się że jeden kabel WN wypiął się ze świecy ( :O ) Dopiąłem i wszystko było ok, na benzynie, bo na gazie falowanie.

Nie mam pomysłu co dalej może być winowajcą. Na dniach zamawiam kabel do swojej instalacji, może tam coś sie pokaże.

Macie jakieś pomysły?
_________________
BMW E39 530d - OEM!
ex-BMW E36 Coupe - OEM+
 
 
MIKUr1 
I am The STIG



BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3897
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 27-01-12, 15:39   

Jest różnica czy ciepły czy zimny?
_________________
Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!

https://www.facebook.com/BAVSG/

-------------------------------------------------------

Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję :hyhy:
 
 
 
lobek 



BMW: E39
Imię: Robert
Silnik: m57d30
Pomógł: 125 razy
Wiek: 31
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 5184
Skąd: Mikołów
Wysłany: 27-01-12, 15:40   

MIKUr1, i na ciepłym i na zimnym nie równo pracuje. Praktycznie cały czas, obojętnie czy świeci słońce, czy pada deszcz, czy jest -20.. :(
_________________
BMW E39 530d - OEM!
ex-BMW E36 Coupe - OEM+
 
 
Maciek 



BMW: e36 330
Silnik: M54B30
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 356
Skąd: Wlkp
Wysłany: 27-01-12, 17:45   

krokowy, guma do przepływki...
_________________

 
 
lobek 



BMW: E39
Imię: Robert
Silnik: m57d30
Pomógł: 125 razy
Wiek: 31
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 5184
Skąd: Mikołów
Wysłany: 27-01-12, 17:46   

Maciek, wszystko spoko, ale wtedy tak samo było by na benzynie.

A na benzynie jest wszystko idealnie.
_________________
BMW E39 530d - OEM!
ex-BMW E36 Coupe - OEM+
 
 
MIKUr1 
I am The STIG



BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3897
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 27-01-12, 22:55   

Jest problem ze składem mieszanki. Trzebaby podłączyć i zobaczyć jak wyglądają mapy gazu i benzyny. Instalacja ile ma przejechane? Jaki reduktor?
_________________
Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!

https://www.facebook.com/BAVSG/

-------------------------------------------------------

Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję :hyhy:
 
 
 
lobek 



BMW: E39
Imię: Robert
Silnik: m57d30
Pomógł: 125 razy
Wiek: 31
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 5184
Skąd: Mikołów
Wysłany: 27-01-12, 23:41   

MIKUr1, na dniach będe miał kabelek to podłącze i pobawie się z tym. W razie czego będe raportował na forum co i jak.

Instalacja ma przjechane niecałe 50 tyś km. Reduktor Tomasetto, nic więcej nie wiem.. (kupiłem auto już z założonym gazem)
_________________
BMW E39 530d - OEM!
ex-BMW E36 Coupe - OEM+
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1779
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 30-01-12, 00:04   

Pewnie wtryski brudne skoro wcześniej śmigała. Daj zdjęcie spod maski albo napisz konkretnie co masz. Kabelek obowiązkowo, koszt niski a zawsze można coś poprawić bez pieprzenia się z gazownikami :yeah:
_________________
 
 
 
lobek 



BMW: E39
Imię: Robert
Silnik: m57d30
Pomógł: 125 razy
Wiek: 31
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 5184
Skąd: Mikołów
Wysłany: 30-01-12, 11:20   

Proszę zdjęcie z pod maski, bo nie doszukam sie informacji co do wtrysków ;)
Kabelek na dniach będzie u mnie, to potem będe sie radził co i jak :)

_________________
BMW E39 530d - OEM!
ex-BMW E36 Coupe - OEM+
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1779
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 30-01-12, 12:43   

Wtryski firmy Alex typu Valtek. Powinny pracować w pionie albo chociaż pod kątem wężykami w dół w przeciwnym razie ostro się brudzą. Następny krok to podłączenie pod kompa, bo nie ma sensu grzebać na oślep.
_________________
 
 
 
lobek 



BMW: E39
Imię: Robert
Silnik: m57d30
Pomógł: 125 razy
Wiek: 31
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 5184
Skąd: Mikołów
Wysłany: 30-01-12, 20:22   

spinaczo, dam rade to sobie sam w garażu ogarnąć? Chodzi mi o obrócenie tych wtrysków. Jakieś rady, wskazówki?
Co do kabelka, to jade jutro w góry, w piątek się za to zabiore, podepne i zraportuje :)


Czy na podstawie tego zdjęcia jesteś w stanie mi powiedzieć jaki typ filtrów mam u siebie?
Filtr fazy ciekłej z otworem czy bez? Jest to jakaś różnica?
Filtr fazy lotnej z końcówkami 12mm?
_________________
BMW E39 530d - OEM!
ex-BMW E36 Coupe - OEM+
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1779
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 30-01-12, 20:49   

Wymiana filtra w Alasce http://mechanikalia.wordp...to-at09-alaska/


Filtr fazy lotnej możesz sobie założyć jaki chcesz, np Czaja :)

Wtryski musisz zwyczajnie wypchnąć bardziej w stronę kolektora ssącego ;)
_________________
 
 
 
lobek 



BMW: E39
Imię: Robert
Silnik: m57d30
Pomógł: 125 razy
Wiek: 31
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 5184
Skąd: Mikołów
Wysłany: 30-01-12, 21:35   

To to wiem :) Po prostu widziałem z otworem i bez, dlatego nie wiedziałem jaki wybrać ;)

Co do tych wtrysków.. Czyli nie musze nic rozbierać, tylko je przesunąć? :)
_________________
BMW E39 530d - OEM!
ex-BMW E36 Coupe - OEM+
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1779
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 30-01-12, 22:36   

Powinny być w jakiś sposób przymocowane na łączniku gumowym, możesz poszukać zdjęć twojego silnika z LPG w internecie jak ludzie montują. Priorytet to pion.
_________________
 
 
 
lobek 



BMW: E39
Imię: Robert
Silnik: m57d30
Pomógł: 125 razy
Wiek: 31
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 5184
Skąd: Mikołów
Wysłany: 06-02-12, 15:18   

Podłączyłem kompa pod gaz.. Nic nie zmieniałem, a auto działa na lpg :O
Czasem na chwile działa dziwnie (nie ma mocy, tak jakby sie przycina), ale po chwili znowu działa dobrze (ma moc itd).

Poniżej zamieszczam screeny z podłączenia. Niech ktoś kto ogarnia oceni moją mape z gazu. Dziwnie sie rozchodzi pod koniec. Nie rozumiem też tego mnożnika (jaki ma być?).

Przepraszam za takie pytania, ale jestem dopiero początkującym, i nie do końca wszystko ogarniam. Także będe wdzięczny jak ktoś wytłumaczy prostymi słowami o co w tym biega..







PS. Nie ukrywam że liczę na Waszą pomoc :piwo:
_________________
BMW E39 530d - OEM!
ex-BMW E36 Coupe - OEM+
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 16