Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
m42b18 - podkrecanie i ulepszanie fabryki
Autor Wiadomość
ac_schnitzer 
M54B25TU


BMW: 525i
Imię: E39 ///M-pakiet
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 470
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 17-06-08, 09:12   m42b18 - podkrecanie i ulepszanie fabryki

jak w temacie szukam info co i jak zeby uzyskac ciut lepsze osiagi.

mam 1 silnik w aucie i 2 bez bloku,1 tloku i 1 korbowodu lezy w piwnicy, bo wyciagnal kopytko.... ale to dluga historia.


Zbieralem rozne info na ten temat, co by zobic zeby bylo lepiej, ale za duzo tego nie ma.


to co znalazlem

- rozwiercic o 3mm przepustnice, czy moze ktos mi pokazac na foto jak to zrobic? tzn co rozwiercic w ktorym miejscu

- dodac podkladke pod kolektor ssacy

- wyprzedzic walek ssacy, ale o ile stopni

- wstawic sprzeglo jednomasowe - to juz najprawdopodobniej juz mam

- no i na koniec chip



Ile to moze dac KM i czy wplynie to jakos na osiagi ?

czy olac to i cieszyc sie tym co mam bo zadne swapy nie wchodza w gre
 
 
lolejko 
moderator BIG L



BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 15498
Skąd: Kozienice
Wysłany: 17-06-08, 10:37   

ac_schnitzer napisał/a:
to juz najprawdopodobniej juz mam

Prawdopodobie masz dwumasowe.
ac_schnitzer napisał/a:
rozwiercic o 3mm przepustnice, czy moze ktos mi pokazac na foto jak to zrobic? tzn co rozwiercic w ktorym miejscu

Pewnie zwiększyć średnicę przelotu, ale to i klapkę trzeba by dać większą = większe spalanie.
ac_schnitzer napisał/a:
Ile to moze dac KM i czy wplynie to jakos na osiagi ?

Jakieś max 20KM
Najlepiej wsadzić turbo, Słyszałem, że IS jest podatny na turbo i dzielnie to znosi.
Swap byłb7y najlepszy, ale jak nie chcesz to nie ma co mówić.
Turbo najlepszy przyrost mocy względem kosztów.
_________________
BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
 
 
 
ac_schnitzer 
M54B25TU


BMW: 525i
Imię: E39 ///M-pakiet
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 470
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 17-06-08, 11:02   

znalazlem tylko takie fotki

a o tej podkladce pod kolektor ssacy juz poczytalem, a wyglada ona jak na fotkach:

m42 i m44 maja regulowane kola w standardzie ;) wiec ssacy trzeba o 5stopni wyprzedzic ale po co teog nie wiem...

[url="http://imageshack.us"][/url]
[url="http://imageshack.us"][/url]
[url="http://imageshack.us"][/url]
[url="http://imageshack.us"][/url]

[ Dodano: Wto Cze 17, 08 12:05 ]
co do uturbiania i swapowania - to nei mam worka pieniedzy na takie zabiegi, ale tu wstawic podkaldke, tam rozwiercic przepustnice przepolerowac kanaly, cyz cos to moge robic, bo mam 2 silnik w czesciach, i jak cos bedzie nei tak, to zawsze moge wstawic oryginalne czesci ;)


do tego znalazlem schemat conversji przeplywki z klapkowej na taka jak maja rzedowe 6 ;)
 
 
lolejko 
moderator BIG L



BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 15498
Skąd: Kozienice
Wysłany: 17-06-08, 13:19   

No próbuj próbuj zawsze coś może się uda.
Tylko musisz mapę później do tego wszystkiego dograć, bo bez tego to tylko straty będą.
Przestawienie kąta na wałku chyba da wcześniejsze i dłuższe spalanie mieszanki w komorze spalania i przez to większe sprężanie, ale to tylko tak gdybam.
_________________
BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
 
 
 
no_limit 
AdrenalineUser



BMW: 3er
Silnik: M52B28
Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 3093
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-06-08, 14:42   

Może to Ci coś pomoże...

http://www.yeahman.nazwa....topic.php?t=253
_________________
We do what we want and we do it with pride
 
 
mucha 



BMW: e30isT
Dołączył: 17 Mar 2008
Posty: 32
Skąd: kwidzyn
Wysłany: 17-06-08, 18:00   

moje mody to :
- wentylator el. zamist wisko
- regulator cisnienia paliwa 3.5 bara (seryjny 3.0 bara)
- portowanie dolotu
- wkladka K&N
- kolektor wydechowy 4-1 (seryjny 4-2-1) + wydech liczony pod silnik na przelocie
- chip - odcinka 7 tys rpm a jak ze srodkiem obrotow i dolem to trudno powiedziec

2 projekty n/a
http://www.bmw-syndikat.d...p?TOPIC_ID=2723
http://forums.bimmerforum...ad.php?t=433471

teoretyczne rozwazania
http://www.m42club.com/fo...read.php?t=2971
 
 
ac_schnitzer 
M54B25TU


BMW: 525i
Imię: E39 ///M-pakiet
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 470
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 17-06-08, 19:30   

mucha, ile dzieki temu zyskales ??
 
 
lolejko 
moderator BIG L



BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 15498
Skąd: Kozienice
Wysłany: 17-06-08, 20:41   

mucha napisał/a:
- wentylator el. zamist wisko

Jak to rozwiązałeś tzn. elektronicznie.
Skąd bierze np informację, że temperatura skoczyła i musi się załączyć?
_________________
BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
 
 
 
Don.Wojciech 



BMW: czarnula coupe :D
Imię: Wojtek/Kamil jak kto woli
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 490
Skąd: Łódź
Wysłany: 17-06-08, 20:46   

lolejko, wstawia sie czujnik temperatury w chłodnice, jest nawet na niego miejsce (u kumpla m m40 widziałem ze chłodnica jest taka sama jak u mnie i jest otwór na czujnik zaślepiony) :)


co do polerowania kanałów to już to przerabiałem (w kazdym moim pojeździe mechanicznym :lol: ) warto sie pobawić dla zabicia czasu :)


daje linka żeby można było sobie o tym trochę poczytać ( jeszcze z czasów kiedy latałem Escorciakiem 2.0 turbo)
http://www.capri.pl/forum/51114
_________________
Nie dziękuj, kliknij pomógł!! zdjęcia mojej ślicznej
___________________________________________________________
Ejj Boże na motorze weź mnie, a może po hardcorze byle nie we śnie
 
 
 
ac_schnitzer 
M54B25TU


BMW: 525i
Imię: E39 ///M-pakiet
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 470
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 17-06-08, 20:46   

lolejko - wkrecasz czujnik w chlodnice o ile masz miejsce ;) po lewej stronie za lampa powinno byc ;)

jesli nei ma to trzeba nagwintowac lub zamontowac gdzies indziej czujnik, widzialem jzu patenty, ze jest adapter na wezu gornym idacym do chlodnicy z wkreconym czujnikiem.

najlepiej czujnik oryginalny, bo on ma chyba 2 predkosci silnika ;)

do tego potrzebujemy troszke kabla i przekaznik i troszeczke czarnej peszelki i mamy elektryczny wentylator ;) ktory za ok 200-300zl mozemy kupic na allegro
 
 
lolejko 
moderator BIG L



BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 15498
Skąd: Kozienice
Wysłany: 17-06-08, 20:57   

Okiej wielkie dzięki. Ja myślałem, że ten czujnik co daje znać wskazóweczce w zegarach, że może pełnić tą funkcję. Nawet to jest proste. :D
_________________
BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
 
 
 
ac_schnitzer 
M54B25TU


BMW: 525i
Imię: E39 ///M-pakiet
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 470
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 18-06-08, 15:17   

lolejko, ty jako moderator mzoe zadzialaj i przeneis ten opis przerobki do dzialu zrob to sam ?

bo ladny tutorial MUCHA napisal, ze zdjeciami.
 
 
lolejko 
moderator BIG L



BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 15498
Skąd: Kozienice
Wysłany: 18-06-08, 17:57   

ac_schnitzer napisał/a:
olejko, ty jako moderator mzoe zadzialaj i przeneis ten opis przerobki do dzialu zrob to sam ?

Zrobione. No też tak pomyślałem! :D
Link jak by ktoś chciał do tematu muchy Instalcja wentylatora zamiast Visca
_________________
BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
 
 
 
ac_schnitzer 
M54B25TU


BMW: 525i
Imię: E39 ///M-pakiet
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 470
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 21-06-08, 22:14   

no dobra my tu o wentylatorze, a jak sprawa podkrecania fabryki i m42 ??

czy ktos mzoe cos dodac od siebie w tym temacie?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 14