Eco Driving - Pytanie. |
Autor |
Wiadomość |
Walle
BMW: E30 318iT
Silnik: m40b18
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2011 Posty: 131 Skąd: Wwa
|
Wysłany: 02-03-11, 14:15
|
|
|
Kratek napisał/a: | Ale bena ponizej 2tys jest i tak spalana jadac na biegu u mnie przy 2tys obr wpływa ponownie i eko z zera przesuwa sie na ok drugą kreske. Na postoju auto spala lekko ponad litr na godzine wiec jakby jechac 100km/h z góry to ale wtedy to ja juz bym zgasił silnik w cholere
moja mama ma dzisaj urodziny. |
Używaj znaków przestankowych bo Twoje posty czytać to jakaś kara....
Przyspieszając na 3/4 gazu sprawiamy, że silnik pracuje w optymalnych warunkach, jest maksymalnie wydajny, spala najmniej w stosunku do wykonanej pracy. Zmieniamy bieg przy około 3,500 obr./min i tak dalej aż do osiągnięcia pożądanej prędkości. Jeśli już ją osiągniemy, np. 100km/h - wrzucamy najwyzszy możliwy bieg i jedziemy
Nie powinniśmy benzyną jechac ze stałą prędkością poniżej 2000 obr., ponieważ niepotrzebnie obiążamy uklad napędowy.
W benzynie do eco jazdy zmieniamy bieg przy 3000-3500 obr./min, w dieslu 2000, lekko ponad dwa (tam jest zazwyczaj osiągany max moment). |
|
|
|
|
Kratek
BMW: Szukam
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 23 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 3467 Skąd: BMW Zone
|
Wysłany: 02-03-11, 14:36
|
|
|
Cytat: | 100 lat zamiast siedziec na forum i zamartwiac sie pierdołami,lec do sklepu i kup jej coś |
Haaa juz dawno zalane za dwie dychy i pojechane do miasta po kwiaty
Walle Postaram sie pamietac o tym |
|
|
|
|
darth talil
W JEDNOŚCI SIŁA
BMW: e36 320i 91'
Imię: artur
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 737 Skąd: BMWklubElbląg
|
Wysłany: 02-03-11, 17:19
|
|
|
Walle napisał/a: | ...Przyspieszając na 3/4 gazu sprawiamy, że silnik pracuje w optymalnych warunkach, jest maksymalnie wydajny, spala najmniej w stosunku do wykonanej pracy. Zmieniamy bieg przy około 3,500 obr./min i tak dalej aż do osiągnięcia pożądanej prędkości. Jeśli już ją osiągniemy, np. 100km/h - wrzucamy najwyzszy możliwy bieg i jedziemy
Nie powinniśmy benzyną jechac ze stałą prędkością poniżej 2000 obr., ponieważ niepotrzebnie obiążamy uklad napędowy.
W benzynie do eco jazdy zmieniamy bieg przy 3000-3500 obr./min... | mi w rodzinie nikt absolutnie nikt nie wierzy że jeżdżę ekonomicznie a wachę na tydzień -panna zjeżdża mi w 2 dni |
_________________ NIE ZAPIE....LAJ TAK-BO NAS ZABIJESZ!!!
|
|
|
|
|
Kratek
BMW: Szukam
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 23 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 3467 Skąd: BMW Zone
|
Wysłany: 02-03-11, 17:34
|
|
|
darth talil, uuu a moja to jeszcze tankuje a ja jezdze |
|
|
|
|
no name
aśnaebaem :)
BMW: E32 / E36
Imię: Waldorf
Silnik: Jest
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 6 razy Wiek: 48 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 1485 Skąd: wawa
|
Wysłany: 02-03-11, 17:40
|
|
|
Cytat: | W benzynie do eco jazdy zmieniamy bieg przy 3000-3500 obr./min, w dieslu 2000, lekko ponad dwa (tam jest zazwyczaj osiągany max moment). |
Jak naibardziej tak, tylko gdzie radośc z jazdy
Tak wiem, coś kosztem czegoś bo czasami też staram się tak jezdzić,
jednak taka jazda w mieście jest raczej mało możliwa bo więcej się stoi
w korkach niż jedzie. |
_________________ Bóg dał Nam nogi byśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie.Moja Czarna Inez - E92
|
|
|
|
|
///ESIU
PoJE....eBAnIeC
BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 9767 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 02-03-11, 17:47
|
|
|
ja beemką zawsze jerzdze na peełnej k@rwie |
_________________
|
|
|
|
|
darth talil
W JEDNOŚCI SIŁA
BMW: e36 320i 91'
Imię: artur
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 737 Skąd: BMWklubElbląg
|
Wysłany: 02-03-11, 17:53
|
|
|
///ESIU napisał/a: | ja w tym chyba jestem mistrzem, najbardzie wciaga eco driving jadac dieslem 1,9 tdi oczywiscie
mój najlepszy wynik to 3,7litra opału na 100 i co Wy na to ? | a bemka do funu -to możesz śmigać na pełnej pi%e |
_________________ NIE ZAPIE....LAJ TAK-BO NAS ZABIJESZ!!!
|
|
|
|
|
Zakov
BMW: E92 335i
Imię: Jan
Silnik: N54B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Lut 2011 Posty: 376 Skąd: Polska
|
Wysłany: 02-03-11, 18:28
|
|
|
///ESIU napisał/a: | auto pali najmniej jak wejdzie w zakres wysokiego momentu |
Czyli w przypadku mojego 328 3.5 tyś. rpm wzwyż. Jasne...
patryk w-wa, Kondzio811 Panowie, na zdrowy rozum, od kiedy to rozpędzenie danego ciała do danej prędkości w krótszym czasie wymaga mniej energii, niż w dłuższym? Według tego ruszanie do odcinki na każdych światłach sprzyja oszczędności... |
Ostatnio zmieniony przez Zakov 02-03-11, 18:48, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
///ESIU
PoJE....eBAnIeC
BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 9767 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 02-03-11, 18:29
|
|
|
Zakov napisał/a: | Czyli w przypadku mojego 328 3.5 tyś. rpm wzwyż. Jasne... |
wyobraź sobie ze tak
poza tym moment masz niżej |
_________________
|
|
|
|
|
Zakov
BMW: E92 335i
Imię: Jan
Silnik: N54B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Lut 2011 Posty: 376 Skąd: Polska
|
Wysłany: 02-03-11, 18:34
|
|
|
///ESIU napisał/a: | Zakov napisał/a: | Czyli w przypadku mojego 328 3.5 tyś. rpm wzwyż. Jasne... |
wyobraź sobie ze tak
poza tym moment masz niżej |
Ale ja nie mówię, że nie. Możliwe, że tak jest. Po prostu R6 + wysokie obroty, jakoś nie kojarzy mi się z oszczędzaniem. I moment max mam przy 3.5 tyś. rpm, gdy oszczędzam staram się właśnie tej granicy nie przekraczać |
Ostatnio zmieniony przez Zakov 02-03-11, 19:01, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
DoReK
BMW: e36
Imię: Dorian
Silnik: m51d25
Nadwozie: Touring
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 29 Sty 2011 Posty: 546 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 02-03-11, 18:35
|
|
|
Panowie klocic to sie mozecie, jesli szybciej rozpedzicie auto do pewnej okreslonej predkosci to wydaje mi sie spali ono mniej niz w pzypadku gdy bedziemy to auto rozpedzac dosc powolnie, ale nie potrafie tego udokumentowac w zaden sposob, w kazdym razie eco driving polego na, tak mi sie wydaje:
utrzymywaniu stałej prędkosci
jezdzcie bez gazu, gdy dojezdzamy do swiatel ale nie ma luzie
jak najzadszym przyspieszaniu i hamowaniu
wiem ze jedno z drugiego wynika |
_________________ http://www.stickers-shop.pl
|
|
|
|
|
Zakov
BMW: E92 335i
Imię: Jan
Silnik: N54B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Lut 2011 Posty: 376 Skąd: Polska
|
Wysłany: 02-03-11, 18:39
|
|
|
DoReK napisał/a: | wydaje mi sie |
Tu masz rację
DoReK napisał/a: | jezdzcie bez gazu, gdy dojezdzamy do swiatel ale nie ma luzie |
I zbijaniu biegów wraz ze spadkiem obrotów |
|
|
|
|
no name
aśnaebaem :)
BMW: E32 / E36
Imię: Waldorf
Silnik: Jest
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 6 razy Wiek: 48 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 1485 Skąd: wawa
|
Wysłany: 02-03-11, 18:43
|
|
|
Zakov napisał/a: | I zbijaniu biegów wraz ze spadkiem obrotów |
Odnośnie świateł to niekoniecznie bo na wyższym biegu dalej się
doturlasz a auto i tak nie zgaśnie i nie spala. |
_________________ Bóg dał Nam nogi byśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie.Moja Czarna Inez - E92
|
|
|
|
|
Kratek
BMW: Szukam
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 23 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 3467 Skąd: BMW Zone
|
Wysłany: 02-03-11, 18:52
|
|
|
no name, Ale by trzeba utrzymywac powyzej 2 tys obr czasem nie jest to możliwe, jak jedziemy 40 i nagle czerwone gdzies sie zapala i jak dasz 3 to bedzie z 1500, a jak 2 to do momentu spadku do 30km/h odetnie i potem wróci bena, a ty juz bedziesz sie toczył do tych swiateł jak zółw, to lepiej dac luz i niech sie doturla normalnie. |
|
|
|
|
Zakov
BMW: E92 335i
Imię: Jan
Silnik: N54B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Lut 2011 Posty: 376 Skąd: Polska
|
Wysłany: 02-03-11, 18:57
|
|
|
no name napisał/a: | Zakov napisał/a: | I zbijaniu biegów wraz ze spadkiem obrotów |
Odnośnie świateł to niekoniecznie bo na wyższym biegu dalej się
doturlasz a auto i tak nie zgaśnie i nie spala. |
No tak, to już trzeba sobie samemu wyczuć. Ale i tak przy zatrzymaniu na 5 biegu zabraknie Ci obrotów i wtedy lepiej zbijać biegi, niż przerzucać na luz. Ja robię tak za każdym razem
Jeszcze odnośnie tego ruszania - ogólnie eco-driving nakazuje przejeżdżanie na 1 biegu jedynie długości samochodu i zmianę kolejnych przełożeń podczas przyśpieszania najwcześniej jak to tylko możliwe. Ja tego nie stosuje, ponieważ uważam, że nie jest to zbyt korzystne dla silnika. Wg. mnie 3 tyś. rpm to rozsądne minimum do zmiany biegu. A jeśli chodzi o dynamiczne ruszanie o którym wspomniał kolega na początku, to tak jak wcześniej wspomniałem. Kiedyś o tym czytałem i ponoć chodzi o usprawnienie ruchu na skrzyżowaniach. |
|
|
|
|
|