Eco Driving - Pytanie. |
Autor |
Wiadomość |
Kratek
BMW: Szukam
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 23 razy Wiek: 35 Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 3467 Skąd: BMW Zone
|
Wysłany: 01-03-11, 20:47 Eco Driving - Pytanie.
|
|
|
Witam. Trafiłem na cos takiego :
Mowa o e36 coupe 320i
Cytat: |
Jezeli ktos pisze ze ten silnik pali mu 13 l i wiecej to nie wiem jak musi jezdzic-chyba nie umie jezdzic! Trzeba stosowac eco-driving czyli, energiczne przyspieszanie wciskajac 3/4 gazu zeby dojsc do predkosci przelotowej potem mozna patrzac na ekonomizer puscic delikatnie gaz, wlasciwe cisnienie powietrza kontrolowane co miesiac, czekajac przy zamknietych rogatkach nalezy wylaczac silnik. Jechac w ten sposob zeby wczesniej przerwidziec manewry i niepotrzebnie nie hamowac |
Zastanawia mnie jedno dlaczego auto niby spala mniej na sto przy szybkim przyspieszaniu i szybkiej zmianie biegów na wyższy. Niby szybciej zmieniam bieg i dobijam do 50km/h i juz jade normalne ale z drugiej strony wiecej paliwa bierze niż jakby powolutku sie rozpędzac do tego 50.
Co myslicie I co to rogatki |
|
|
|
|
seniorita
wariatka ;)
BMW: e39 540 e46 330
Imię: Monika
Silnik: M54
Pomogła: 67 razy Wiek: 102 Dołączyła: 11 Cze 2009 Posty: 5602 Skąd: WZ
|
|
|
|
|
Zakov
BMW: E92 335i
Imię: Jan
Silnik: N54B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Lut 2011 Posty: 376 Skąd: Polska
|
Wysłany: 01-03-11, 20:52
|
|
|
Z tym przyśpieszaniem chodzi bardziej o to aby nie być zawalidrogą i sprawnie się poruszać, przyczyniając się jednocześnie do rozładowania ruchu, a co za tym idzie pozytywnie wpływać na ekologie, niż samemu oszczędzać paliwo A rogatki masz przed przejazdem kolejowym |
|
|
|
|
seniorita
wariatka ;)
BMW: e39 540 e46 330
Imię: Monika
Silnik: M54
Pomogła: 67 razy Wiek: 102 Dołączyła: 11 Cze 2009 Posty: 5602 Skąd: WZ
|
|
|
|
|
Zakov
BMW: E92 335i
Imię: Jan
Silnik: N54B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Lut 2011 Posty: 376 Skąd: Polska
|
Wysłany: 01-03-11, 20:59
|
|
|
seniorita, może lepiej nie ucz "ojca dzieci robić", taką dobrą rade Ci dam...
A jeśli już chcesz dyskutować, to proszę wytłumacz jak inaczej ma się do ekologii dynamiczne przyśpieszanie spod świateł o którym napisał kolega, a które to należy do zasad eko-driving'u? |
Ostatnio zmieniony przez Zakov 01-03-11, 21:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
seniorita
wariatka ;)
BMW: e39 540 e46 330
Imię: Monika
Silnik: M54
Pomogła: 67 razy Wiek: 102 Dołączyła: 11 Cze 2009 Posty: 5602 Skąd: WZ
|
|
|
|
|
Zakov
BMW: E92 335i
Imię: Jan
Silnik: N54B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Lut 2011 Posty: 376 Skąd: Polska
|
Wysłany: 01-03-11, 21:03
|
|
|
Jak wolisz Myślałem, że jednak masz coś ciekawego do powiedzenia w temacie... |
_________________ Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. |
|
|
|
|
seniorita
wariatka ;)
BMW: e39 540 e46 330
Imię: Monika
Silnik: M54
Pomogła: 67 razy Wiek: 102 Dołączyła: 11 Cze 2009 Posty: 5602 Skąd: WZ
|
|
|
|
|
Zakov
BMW: E92 335i
Imię: Jan
Silnik: N54B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Lut 2011 Posty: 376 Skąd: Polska
|
Wysłany: 01-03-11, 21:11
|
|
|
Więc wracamy do sedna tematu i pytania kolegi - Dlaczego Eco-driving nakazuje ruszać dynamicznie, na 3/4 gazu?
Moja odpowiedź - Ponieważ ruszając jak żółw przyblokujesz na światłach parę aut, które to stojąc i czekając na czerwonym świetle nasmrodzą z wydechu o wiele bardziej, niż Ty wciskając gaz trochę mocniej. Eco-driving to również sztuka ekologicznej jazdy samochodem, nie tylko ekonomicznej. Nie masz tylko spalić jak najmniej, ale również jak najbardziej oszczędzić środowisko naturalne. Jedno z drugim nie zawsze idzie w parze. |
Ostatnio zmieniony przez Zakov 01-03-11, 21:30, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
|
SID
BMW: E36 Sedan
Imię: Kamil
Silnik: M43B18
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 1037 Skąd: Mrągowo
|
Wysłany: 01-03-11, 21:14
|
|
|
Z tym Eco driving to bywa rożnie co noga i kierowca to inny wynik, np u mnie nie przekraczając 3000 obrotów na 3 biegu tak aby silnik płyną razem z beti na prostym odcinku w mieście ekonomizer pokazuje mi 5,5l ..... poważnie. Ale taka jazda nie przynosi satysfakcji, parę dni pojeździ się ekonomicznie ale parę trzeba przycisnąć. Ale da się jeździć ekonomicznie. O sorki źle zrozumiałem temat. posta można usunąć jak by co..... |
_________________ Moje E36 MONTREALBLAU METALLIC
|
Ostatnio zmieniony przez SID 01-03-11, 21:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
seniorita
wariatka ;)
BMW: e39 540 e46 330
Imię: Monika
Silnik: M54
Pomogła: 67 razy Wiek: 102 Dołączyła: 11 Cze 2009 Posty: 5602 Skąd: WZ
|
Wysłany: 01-03-11, 21:14
|
|
|
Zakov napisał/a: | Bo ruszając jak żółw przyblokujesz na światłach parę aut, które to stojąc i czekając na czerwonym świetle nasmrodzą z wydechu o wiele bardziej niż Ty wciskając gaz trochę mocniej. Eko-driving to sztuka ekologicznej jazdy samochodem |
Zakov napisał/a: | A jeśli już chcesz dyskutować, to proszę wytłumacz jak inaczej ma się do ekologii dynamiczne przyśpieszanie spod świateł |
yyyy... sam sobie odpowiadasz na to pytanie |
_________________
Gość zobacz i oceń mojego juniora
Gość zobacz i oceń mojego kapsla
Gość zobacz i oceń moje 5er |
|
|
|
|
Kratek
BMW: Szukam
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 23 razy Wiek: 35 Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 3467 Skąd: BMW Zone
|
Wysłany: 01-03-11, 21:15
|
|
|
Generalnie ja jezdze tak 1-15 i pozniej dwójka jade do 25km.h i trójka i jade do 35 i czwórka i jade do ~~53 i pięc no wiadomo jak wzniesienie to na cztery . I lekko gaz wiadomo ze nie ma frajdy z jazdy ale za 20zł udało mi sie zrobic 37km I to w zime wiec wychodzi 10L/100 w lato bym na 9 zszedł ale to można umrzec przy takim czyms
Ale dzisiaj cos mi odwaliło jeden ogień dwa laczek ogień iiiii :
|
|
|
|
|
Zakov
BMW: E92 335i
Imię: Jan
Silnik: N54B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Lut 2011 Posty: 376 Skąd: Polska
|
Wysłany: 01-03-11, 21:27
|
|
|
seniorita napisał/a: | Zakov napisał/a: | Bo ruszając jak żółw przyblokujesz na światłach parę aut, które to stojąc i czekając na czerwonym świetle nasmrodzą z wydechu o wiele bardziej niż Ty wciskając gaz trochę mocniej. Eko-driving to sztuka ekologicznej jazdy samochodem |
Zakov napisał/a: | A jeśli już chcesz dyskutować, to proszę wytłumacz jak inaczej ma się do ekologii dynamiczne przyśpieszanie spod świateł |
yyyy... sam sobie odpowiadasz na to pytanie |
Nie no najpierw zapytałem Ciebie. Skoro zarzuciłaś mi niewiedze to sądziłem, że może wiesz coś więcej na ten temat... No ale jest ok |
|
|
|
|
seniorita
wariatka ;)
BMW: e39 540 e46 330
Imię: Monika
Silnik: M54
Pomogła: 67 razy Wiek: 102 Dołączyła: 11 Cze 2009 Posty: 5602 Skąd: WZ
|
Wysłany: 01-03-11, 21:30
|
|
|
Zakov napisał/a: |
Nie no najpierw pytałem Ciebie. Skoro zarzuciłaś mi niewiedze to sądziłem, że może wiesz coś więcej na ten temat. No ale jest ok |
Edytujesz posty to się nie liczy, inaczej... bo może się nie zrozumieliśmy. Samo ruszanie okej, raczej pomaga reszcie, ale jednak pomimo braku frajdy z takiej jazdy... ekologiczny sens to ma. |
_________________
Gość zobacz i oceń mojego juniora
Gość zobacz i oceń mojego kapsla
Gość zobacz i oceń moje 5er |
|
|
|
|
Zakov
BMW: E92 335i
Imię: Jan
Silnik: N54B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Lut 2011 Posty: 376 Skąd: Polska
|
Wysłany: 01-03-11, 21:39
|
|
|
seniorita napisał/a: | Edytujesz posty |
Tak, to moja "choroba" Bez obaw, nie ingeruje zbytnio w sens wypowiedzi
seniorita napisał/a: | bo może się nie zrozumieliśmy. Samo ruszanie okej, raczej pomaga reszcie, ale jednak pomimo braku frajdy z takiej jazdy... ekologiczny sens to ma. |
No to wszystko jasne |
|
|
|
|
|