Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Eco Driving - Pytanie.
Autor Wiadomość
///ESIU 
PoJE....eBAnIeC



BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 9767
Skąd: ze wsi
Wysłany: 01-03-11, 21:49   

ja w tym chyba jestem mistrzem, najbardzie wciaga eco driving jadac dieslem 1,9 tdi oczywiscie :lol:
mój najlepszy wynik to 3,7litra opału na 100 :hyhy: i co Wy na to ? :cwaniak2:
_________________
 
 
Zakov 



BMW: E92 335i
Imię: Jan
Silnik: N54B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 376
Skąd: Polska
Wysłany: 01-03-11, 22:19   

///ESIU napisał/a:
3,7litra opału na 100 :hyhy: i co Wy na to ? :cwaniak2:


Dla mnie "miszcz" :D
 
 
 
TomekZG1 


BMW: E46
Imię: Tomek
Nadwozie: Touring
Pomógł: 18 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 846
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 01-03-11, 22:53   

Czytałem ostatnio ulotkę o eco-driving i przeliczyłem wszystko i wyszło mi że może mniej spalić o 41% :hyhy:
 
 
 
x_e_o_n 



BMW: E60 530i SMG
Imię: Mariusz
Silnik: N53B30
Pomógł: 81 razy
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 2521
Skąd: K/R/A/K/O/W
Wysłany: 02-03-11, 08:56   

jazda na jak najnizszych obrotach czyli przed momentem , maksymalnie nieodpowiednie warunki dla pracy walu kosztem spalania jasne ja zaczne oszczednie jezdzic M62 ?? ? myslalem ze do malego spalania sa silniki 3 cylindrowe o pojenosciach 0,6L a nie od 2,0L w gore .............
moze gaz do diesla bedzie taniej :wstyd:
_________________
ZAPRASZAM !!


 
 
///ESIU 
PoJE....eBAnIeC



BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 9767
Skąd: ze wsi
Wysłany: 02-03-11, 09:22   

auto pali najmniej jak wejdzie w zakres wysokiego momentu
_________________
 
 
patryk w-wa 



BMW: E39
Imię: Patryk
Silnik: M62TUB44
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 189
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-03-11, 09:24   

Nie wydaje mi się żeby w tym przyspieszaniu chodziło o innych użytkowników ruchu ale o to żeby w miarę szybko osiągnąć dana prędkość i nie chodzi tu o piłowanie silnika do 6tys obrotów tylko dynamiczne przyśpieszenie i zmiana biegów ok 3tys obrotów aż osiągniemy dana prędkość. W naszych samochodach są ekonomizery i widać jakie wartości pokazuje przy przyśpieszaniu a ruszając dynamicznie i zmieniając biegi w granicach max. momentu obrotowego dojdziemy dużo szybciej do danej prędkości później podczas jej utrzymywania samochód już tak dużo nie pali.
 
 
 
Kondzio811 



BMW: E36
Imię: Konrad
Silnik: M52
Pomógł: 26 razy
Wiek: 42
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 784
Skąd: LPU
Wysłany: 02-03-11, 09:58   

patryk w-wa, dokładnie jak kolega pisze, chodzi o to by jak najszybciej osiągnąć prędkość przelotową bo wiadomo że przy przyspieszaniu najwiecej pali-i chodzi o maksymalne skrócenie tego czasu. Esiu też ma rację że silnik w okolicach momentu maksymalnego ma najlepsze warunki i wtedy zużycie jednostkowe jest najmniejsze, ale nie oznacza ono że wtedy silnik pali najmniej, tylko że uzyskujemy najwięcej energii ze spalenia danej porcji paliwa. Także przyspieszać bez piłowania do obrotów mniejwięcej maksymalnego momentu a potem jak najszybciej ograniczyć obroty silnika. Do tego jeszcze płynna jazda, hamowanie silnikiem, jak najmniej używać hamulca i jak najmniej przyspieszania. :piwo:
 
 
 
ikarus 



BMW: e46 320iA
Imię: Marek
Silnik: m54b22
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 128 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 6648
Skąd: Łódź
Wysłany: 02-03-11, 11:52   

Ten cały eco-cos tam dla mnie to bzdura... zmieniając biegi wcześniej i przyspiszac od najnizszych obrotów moze i to spalanie maleje,moze i ekolodzy bedą nam za to wdzięczni ale wibracje jakie powstają przy takiej jezdzie powodują szybsze zuzycie innych elementów,na które więcej pozniej wydamy niż na paliwo,które sie udało niby oszczędzic... Taka jazda np,zle wpływa na koło dwumasowe,podpore wału czy przeguby... dla mnie to lipa ;)

Ja zmieniam biegi tak,ze przyspieszanie na kolejnym biegu zaczyna sie w granicach 1700-1900 a potem sobie patrze na ekonomizer i reguluję ewentualnie spalanie pedałem pzryspieszenia :D a przy hamowaniu nigdy nie wrzucam luzu,tylko redukuje bieg na nizszy a hamulec to praktycznie przy całkowitym zatrzymaniu...

Oczywiscie nie zawsze sie da tak jezdzic,wszystko zalezy od natezenia ruchu i innych czynnikow,ale sie staram jesli mam taką mozliwosc :)
 
 
Kratek 



BMW: Szukam
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 23 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 3467
Skąd: BMW Zone
Wysłany: 02-03-11, 12:17   

No ale nie chodzi zeby auto nam sie trzeslo wrrrr bo wiadomo to złe ale jechac tak zeby sie nie trzeslo ale zeby jechało.

Ja z góry jade na 3 i jak komputer spowrotem poda paliwo to daje na luz i sobie jade .

Mnie sie wydaje ze szybsze rozpedzanie do danej predkosci jak na najwyzszym biegu to spali auto mniej niz jakbysmy na jeeeeeedeeennn i dwaaaaaa i tak pomalutku ze 20 sekund do 50km/h sie rozpedzali.
 
 
ikarus 



BMW: e46 320iA
Imię: Marek
Silnik: m54b22
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 128 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 6648
Skąd: Łódź
Wysłany: 02-03-11, 12:37   

Jazda na luzie to złudna osczędnośc... unikam tego jak ognia.Mi się wydaje,ze najlepiej przejechac się automatem.Ci co są w posiadaniu automatycznej skrzyni biegów lub nimi jeżdzili wiedzą o czym mowie... Tam ani na ułamek sekundy auto nie jest na "luzie" a przy zwalnianiu na biegu paliwo wraca nam do baku a na luzie niestety jest spalane :D takze... w eco driving można się bawic,jak ktos lubi i uzywa głowy a nie tylko nóg i rąk do prowadzenia :D
 
 
Kratek 



BMW: Szukam
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 23 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 3467
Skąd: BMW Zone
Wysłany: 02-03-11, 12:41   

Ale bena ponizej 2tys jest i tak spalana jadac na biegu u mnie przy 2tys obr wpływa ponownie i eko z zera przesuwa sie na ok drugą kreske. Na postoju auto spala lekko ponad litr na godzine wiec jakby jechac 100km/h z góry to :hyhy: ale wtedy to ja juz bym zgasił silnik w cholere :lol:

moja mama ma dzisaj urodziny.
 
 
ikarus 



BMW: e46 320iA
Imię: Marek
Silnik: m54b22
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 128 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 6648
Skąd: Łódź
Wysłany: 02-03-11, 12:50   

Kratek napisał/a:
moja mama ma dzisaj urodziny.
100 lat :hb: zamiast siedziec na forum i zamartwiac sie pierdołami,lec do sklepu i kup jej coś :ok:

Kratek napisał/a:
Ale bena ponizej 2tys jest i tak spalana jadac na biegu u mnie przy 2tys obr wpływa ponownie i eko z zera przesuwa sie na ok drugą kreske. Na postoju auto spala lekko ponad litr na godzine wiec jakby jechac 100km/h z góry to :hyhy: ale wtedy to ja juz bym zgasił silnik w cholere :lol:
jestem ciekaw,czy ktokolwiek z Nas zdałby egzamin państwowy praktyczny gdyby wrzucił luz 300,200,100 metrów przed skrzyzowaniem... chyba nie :lol: ani to ecodriving ani poprawna technika jazdy :D

do poczytania ;)
 
 
///ESIU 
PoJE....eBAnIeC



BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 9767
Skąd: ze wsi
Wysłany: 02-03-11, 13:30   

eco driving wcale nie jest bzdurą, i wcale nie oznacza to szybszego zurzycia elementów, najlepiej widac to mając kumputerek ze spalaniem, jexdząc eco potrafie spalić o połowe mniej paliwa niż jeźdząc normalnie, nie mówie o katoowaniu tylkoo jexdząc normalnie nie zastanawiajac się nad spalaniem, jak dla mnie eko driving swietna sprawa lecz nie w bmw bo wtedy mysle o emocjach a nie o najniższym spalaniu, eco driving załancza mi sie jak jade bezpłuciowym diezlem czyli VW TDI :hyhy:
_________________
 
 
ikarus 



BMW: e46 320iA
Imię: Marek
Silnik: m54b22
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 128 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 6648
Skąd: Łódź
Wysłany: 02-03-11, 13:36   

///ESIU, dlatego napisałem,ze dla MNIE jest bzdurą co nie oznacza,ze dla ciebie też... Każdy ma prawo do swoich wypowiedzi i opinii w danym temacie... pewnie,ze fajnie byłoby zajezdzac na tankiernie dwa razy do roku :lol:
///ESIU napisał/a:
eko driving swietna sprawa lecz nie w bmw
i to chyba najlepsze zdanie jakie zostało wypowiedziane w tym temacie :ok:
 
 
///ESIU 
PoJE....eBAnIeC



BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 9767
Skąd: ze wsi
Wysłany: 02-03-11, 13:49   

ikarus napisał/a:
i to chyba najlepsze zdanie jakie zostało wypowiedziane w tym temacie :ok:


e panie, nie dla wszystkich to takie zrozumiałe, mało to razy sie czyta na forum temat typu "ludzie pomocy pali mi 12 litrów a mojemu koledze 11 co sie zepsuło?" :lol:
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 15