Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Eco Driving - Pytanie.
Autor Wiadomość
Walle 



BMW: E30 318iT
Silnik: m40b18
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 131
Skąd: Wwa
Wysłany: 02-03-11, 14:15   

Kratek napisał/a:
Ale bena ponizej 2tys jest i tak spalana jadac na biegu u mnie przy 2tys obr wpływa ponownie i eko z zera przesuwa sie na ok drugą kreske. Na postoju auto spala lekko ponad litr na godzine wiec jakby jechac 100km/h z góry to :hyhy: ale wtedy to ja juz bym zgasił silnik w cholere :lol:

moja mama ma dzisaj urodziny.


Używaj znaków przestankowych bo Twoje posty czytać to jakaś kara....

Przyspieszając na 3/4 gazu sprawiamy, że silnik pracuje w optymalnych warunkach, jest maksymalnie wydajny, spala najmniej w stosunku do wykonanej pracy. Zmieniamy bieg przy około 3,500 obr./min i tak dalej aż do osiągnięcia pożądanej prędkości. Jeśli już ją osiągniemy, np. 100km/h - wrzucamy najwyzszy możliwy bieg i jedziemy :)

Nie powinniśmy benzyną jechac ze stałą prędkością poniżej 2000 obr., ponieważ niepotrzebnie obiążamy uklad napędowy.

W benzynie do eco jazdy zmieniamy bieg przy 3000-3500 obr./min, w dieslu 2000, lekko ponad dwa (tam jest zazwyczaj osiągany max moment).
 
 
Kratek 



BMW: Szukam
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 23 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 3467
Skąd: BMW Zone
Wysłany: 02-03-11, 14:36   

Cytat:
100 lat :hb: zamiast siedziec na forum i zamartwiac sie pierdołami,lec do sklepu i kup jej coś :ok:


Haaa juz dawno zalane za dwie dychy i pojechane do miasta po kwiaty :hyhy:

Walle
Postaram sie pamietac o tym ;)
 
 
darth talil 
W JEDNOŚCI SIŁA



BMW: e36 320i 91'
Imię: artur
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 737
Skąd: BMWklubElbląg
Wysłany: 02-03-11, 17:19   

Walle napisał/a:
...Przyspieszając na 3/4 gazu sprawiamy, że silnik pracuje w optymalnych warunkach, jest maksymalnie wydajny, spala najmniej w stosunku do wykonanej pracy. Zmieniamy bieg przy około 3,500 obr./min i tak dalej aż do osiągnięcia pożądanej prędkości. Jeśli już ją osiągniemy, np. 100km/h - wrzucamy najwyzszy możliwy bieg i jedziemy :)

Nie powinniśmy benzyną jechac ze stałą prędkością poniżej 2000 obr., ponieważ niepotrzebnie obiążamy uklad napędowy.

W benzynie do eco jazdy zmieniamy bieg przy 3000-3500 obr./min...
:hyhy: mi w rodzinie nikt absolutnie nikt nie wierzy że jeżdżę ekonomicznie :cwaniak2: a wachę na tydzień -panna zjeżdża mi w 2 dni :lol: :hyhy: :wsciekly:
_________________
NIE ZAPIE....LAJ TAK-BO NAS ZABIJESZ!!!
 
 
 
Kratek 



BMW: Szukam
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 23 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 3467
Skąd: BMW Zone
Wysłany: 02-03-11, 17:34   

darth talil, uuu a moja to jeszcze tankuje a ja jezdze :dewil:
 
 
no name 
aśnaebaem :)



BMW: E32 / E36
Imię: Waldorf
Silnik: Jest
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 6 razy
Wiek: 48
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 1485
Skąd: wawa
Wysłany: 02-03-11, 17:40   

Cytat:
W benzynie do eco jazdy zmieniamy bieg przy 3000-3500 obr./min, w dieslu 2000, lekko ponad dwa (tam jest zazwyczaj osiągany max moment).

Jak naibardziej tak, tylko gdzie radośc z jazdy ??
Tak wiem, coś kosztem czegoś bo czasami też staram się tak jezdzić,
jednak taka jazda w mieście jest raczej mało możliwa bo więcej się stoi
w korkach niż jedzie.
_________________
Bóg dał Nam nogi byśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie.Moja Czarna Inez - E92
 
 
///ESIU 
PoJE....eBAnIeC



BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 9767
Skąd: ze wsi
Wysłany: 02-03-11, 17:47   

ja beemką zawsze jerzdze na peełnej k@rwie :cwaniak2:
_________________
 
 
darth talil 
W JEDNOŚCI SIŁA



BMW: e36 320i 91'
Imię: artur
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 737
Skąd: BMWklubElbląg
Wysłany: 02-03-11, 17:53   

///ESIU napisał/a:
ja w tym chyba jestem mistrzem, najbardzie wciaga eco driving jadac dieslem 1,9 tdi oczywiscie :lol:
mój najlepszy wynik to 3,7litra opału na 100 :hyhy: i co Wy na to ? :cwaniak2:
a bemka do funu -to możesz śmigać na pełnej pi%e
_________________
NIE ZAPIE....LAJ TAK-BO NAS ZABIJESZ!!!
 
 
 
Zakov 



BMW: E92 335i
Imię: Jan
Silnik: N54B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 376
Skąd: Polska
Wysłany: 02-03-11, 18:28   

///ESIU napisał/a:
auto pali najmniej jak wejdzie w zakres wysokiego momentu


Czyli w przypadku mojego 328 3.5 tyś. rpm wzwyż. Jasne... :P

patryk w-wa, Kondzio811 Panowie, na zdrowy rozum, od kiedy to rozpędzenie danego ciała do danej prędkości w krótszym czasie wymaga mniej energii, niż w dłuższym? Według tego ruszanie do odcinki na każdych światłach sprzyja oszczędności... :wstyd:
Ostatnio zmieniony przez Zakov 02-03-11, 18:48, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
///ESIU 
PoJE....eBAnIeC



BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 9767
Skąd: ze wsi
Wysłany: 02-03-11, 18:29   

Zakov napisał/a:
Czyli w przypadku mojego 328 3.5 tyś. rpm wzwyż. Jasne... :P


wyobraź sobie ze tak

poza tym moment masz niżej
_________________
 
 
Zakov 



BMW: E92 335i
Imię: Jan
Silnik: N54B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 376
Skąd: Polska
Wysłany: 02-03-11, 18:34   

///ESIU napisał/a:
Zakov napisał/a:
Czyli w przypadku mojego 328 3.5 tyś. rpm wzwyż. Jasne... :P


wyobraź sobie ze tak

poza tym moment masz niżej


Ale ja nie mówię, że nie. Możliwe, że tak jest. Po prostu R6 + wysokie obroty, jakoś nie kojarzy mi się z oszczędzaniem. I moment max mam przy 3.5 tyś. rpm, gdy oszczędzam staram się właśnie tej granicy nie przekraczać ;)
Ostatnio zmieniony przez Zakov 02-03-11, 19:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
DoReK 



BMW: e36
Imię: Dorian
Silnik: m51d25
Nadwozie: Touring
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 546
Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: 02-03-11, 18:35   

Panowie klocic to sie mozecie, jesli szybciej rozpedzicie auto do pewnej okreslonej predkosci to wydaje mi sie spali ono mniej niz w pzypadku gdy bedziemy to auto rozpedzac dosc powolnie, ale nie potrafie tego udokumentowac w zaden sposob, w kazdym razie eco driving polego na, tak mi sie wydaje:
utrzymywaniu stałej prędkosci
jezdzcie bez gazu, gdy dojezdzamy do swiatel ale nie ma luzie
jak najzadszym przyspieszaniu i hamowaniu
wiem ze jedno z drugiego wynika :)
_________________
http://www.stickers-shop.pl
 
 
 
Zakov 



BMW: E92 335i
Imię: Jan
Silnik: N54B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 376
Skąd: Polska
Wysłany: 02-03-11, 18:39   

DoReK napisał/a:
wydaje mi sie


Tu masz rację :P

DoReK napisał/a:
jezdzcie bez gazu, gdy dojezdzamy do swiatel ale nie ma luzie


I zbijaniu biegów wraz ze spadkiem obrotów ;)
 
 
 
no name 
aśnaebaem :)



BMW: E32 / E36
Imię: Waldorf
Silnik: Jest
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 6 razy
Wiek: 48
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 1485
Skąd: wawa
Wysłany: 02-03-11, 18:43   

Zakov napisał/a:
I zbijaniu biegów wraz ze spadkiem obrotów

Odnośnie świateł to niekoniecznie bo na wyższym biegu dalej się
doturlasz a auto i tak nie zgaśnie i nie spala.
_________________
Bóg dał Nam nogi byśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie.Moja Czarna Inez - E92
 
 
Kratek 



BMW: Szukam
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 23 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 3467
Skąd: BMW Zone
Wysłany: 02-03-11, 18:52   

no name, Ale by trzeba utrzymywac powyzej 2 tys obr czasem nie jest to możliwe, jak jedziemy 40 i nagle czerwone gdzies sie zapala i jak dasz 3 to bedzie z 1500, a jak 2 to do momentu spadku do 30km/h odetnie i potem wróci bena, a ty juz bedziesz sie toczył do tych swiateł jak zółw, to lepiej dac luz i niech sie doturla normalnie.
 
 
Zakov 



BMW: E92 335i
Imię: Jan
Silnik: N54B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 376
Skąd: Polska
Wysłany: 02-03-11, 18:57   

no name napisał/a:
Zakov napisał/a:
I zbijaniu biegów wraz ze spadkiem obrotów

Odnośnie świateł to niekoniecznie bo na wyższym biegu dalej się
doturlasz a auto i tak nie zgaśnie i nie spala.


No tak, to już trzeba sobie samemu wyczuć. Ale i tak przy zatrzymaniu na 5 biegu zabraknie Ci obrotów i wtedy lepiej zbijać biegi, niż przerzucać na luz. Ja robię tak za każdym razem ;)

Jeszcze odnośnie tego ruszania - ogólnie eco-driving nakazuje przejeżdżanie na 1 biegu jedynie długości samochodu i zmianę kolejnych przełożeń podczas przyśpieszania najwcześniej jak to tylko możliwe. Ja tego nie stosuje, ponieważ uważam, że nie jest to zbyt korzystne dla silnika. Wg. mnie 3 tyś. rpm to rozsądne minimum do zmiany biegu. A jeśli chodzi o dynamiczne ruszanie o którym wspomniał kolega na początku, to tak jak wcześniej wspomniałem. Kiedyś o tym czytałem i ponoć chodzi o usprawnienie ruchu na skrzyżowaniach.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 14