witam, proste pytanie jak przy zakupie sprawdzic czy sa slady przegrzania silnika... czy jest to mozliwe "tak przy ogolnym ogladzie auta"?
dzieki, za ewentualne odpowiedzi
Moim zdaniem nie , no chyba ze bylo ostro to kolor aluminium zmieni sie troszke ale to bedzie widac po tym ze motor sie przegrzewa , ogolnie na oko widac czy cos bylo robione typu uszczelka pod glowica .
Również się zgodzę, że jeżeli nastąpiło przegrzanie i nie musiało dojść do jakiś napraw to nic nie zauważysz.
Objawy mogą być różne w zależności od stopnia przegrzania np. dajesz czadu na trasie no i w pewnym momencie samochód traci moc, nie ma siły jechać i gaśnie bo spuchły tłoki.
Kiedy odczekasz kilkanaście minut to jedziesz dalej.
Objawów może być dużo, ale przeważnie podczas jazdy próbnej są nie do zauważenia.
W benzyniakach zdarza się to rzadko, przeważnie podczas awarii systemu chłodzenia, czyli ubytku płynu lub zerwaniu plastikowych łopatek w pompie wody, a w dieslach, szczególnie 2.5 TDS trzeba szczególnie uważać na skoki temperatur, gdyż błyskawicznie gnie się głowica.
BMW: e36 s50b30 & e38 m52b28 Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Kwi 2008 Posty: 644 Skąd: Polska
Wysłany: 23-07-08, 09:56
Nowa chłodnica.
Majstrowane przy obudowie termostatu, zakładając, że np. montowano nowy.
Nowe wisko.
To wszystko można brać pod uwagę ale nie koniecznie, bo gdybyśmy nad tym wszystkim rozmyślali to zamiast auta kupowalibyśmy nowe rowery ze sklepu, jednak jakieś minimalne ostrzeżenie trzeba mieć na uwadze.
W dniu zakupu można jedynie posprawdzać czy głowica/uszczelka nie jest pęknięta.
Jak to napewno wszyscy wiedzą.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach