Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: yeahman
24-03-11, 10:30
Montaż gazu, czy się opłaca ?
Autor Wiadomość
TomekZG1 


BMW: E46
Imię: Tomek
Nadwozie: Touring
Pomógł: 18 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 846
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 22-03-11, 23:22   Montaż gazu, czy się opłaca ?

Witam
Mianowicie mam przed sobą duży dylemat, jak pisałem już gdzieś moje BMW pojechało do komisu, i sobie tam stało czekając na kupca, chętni byli ale żaden kasy nie miał :lol: Kupiłem sobie do jeżdżenia Corse, i powiem jedno nigdy więcej Opla... nie cierpię tej marki...
Wracając do sedna sprawy, odebrałem BMW no i wpadłem na pomysł a raczej moja dziewczyna aby zamontować gaz, byłem wstępnie się ugadać będzie to kosztować 2200zł oczywiście sekwencja, silnik mam m43b16 i jest to Compact, szkoda mi go sprzedać z 3-ech prostych powodów, jest bezawaryjny, bezwypadkowy, nigdy mnie nie zawiódł... Myślicie że jest racjonalnie zakładać gaz? Nie bardzo mi się uśmiecha oddać auto za 5tyś które nie wymaga żadnego wkładu i jest w stanie bdb... czekam na opinie :)

link do auta:
http://bmw3er.pl/viewtopi...er=asc&start=30
 
 
 
no_limit 
AdrenalineUser



BMW: 3er
Silnik: M52B28
Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 3093
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-03-11, 23:32   

Zależy ile km miesięcznie robisz i jak długo zamierzasz jeździć tym samochodem... Reszta to matematyka :cwaniak:
_________________
We do what we want and we do it with pride
 
 
Mates M-Power 
GERMAN STYLE FAN



BMW: 7er E65
Silnik: N62B44
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 10 razy
Wiek: 32
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 1086
Skąd: Złotów
Wysłany: 23-03-11, 00:10   

Ja gaz założył bym do każdej benzynki bo przy dzisiejszych cenach paliw to się szybciutko zwróci, osobiście jestem trochę w innej sytuacji bo mój wujek ma zakład który zakłada instalacje LPG więc mam zawsze po kosztach ale nawet gdyby nie to bardzo łatwo sobie wyliczyć czy się opłaca.
Powiedzmy instalacja kosztuje 2500 zł, auto pali nam średnio 10l PB a gazu 13l. Benzyna kosztuje 5,05 zł a gaz 2,55 zł, przejechanie 100km na PB kosztuje nas 50,5 zł a na gazie 33,15 zł, odejmujemy różnice i wychodzi nam zaoszczędzone 17,35 na każdych 100km.
Teraz dzielimy koszt instalacji czyli 2500zł przez 17,35 czyli różnice na 100 km i wychodzi nam ile km musimy zrobić aby instalacja się zwróciła w tym wypadku 14.409km. Teraz wystarczy sprawdzić czy zrobisz tyle km zanim będziesz chciał sprzedać auto i wsio :yeah:

I jeszcze jedno do wszystkich przeciwników LPG którzy to podobno jeździli na LPG i piszą że to gówno, załóżcie pierw dobrą sekwencyjną instalacje, dobrze wyregulowaną pojeździjcie trochę i dopiero wtedy oceniajcie :ok:
_________________

____________________________________________________________________________________________________

Mój Wieloryb E65: http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=28608

____________________________________________________________________________________________________

Moje byłe:

Mietek W220 Zwei: http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=22449

Czwórka B7: http://bmw3er.pl/viewtopic.php?p=294274#294274

Mietek W220: http://bmw3er.pl/viewtopi...der=asc&start=0

Black E46: http://www.bmw3er.pl/view...t=14022&start=0
 
 
jacacity 



BMW: E-36 323
Imię: Jacek
Silnik: 2,5 L M52
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 277
Skąd: Bytom
Wysłany: 23-03-11, 08:06   

Rozsądnie wytłumaczone; popieram :piwo:
_________________

 
 
ikarus 



BMW: e46 320iA
Imię: Marek
Silnik: m54b22
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 128 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 6648
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-03-11, 08:19   

Mates M-Power, i wszystko w temacie... przy 15.000 km rocznie zwrot instalacji...
następny rok jazdy z tym samym przebiegiem...2600 zysku :brawo: dla mnie opłacalne i to jak najbardziej :ok:
 
 
///Przemas 



BMW: E90
Imię: Przemek
Silnik: M47N2
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 663
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-03-11, 08:31   

W związku z cenami paliw sam ostatnio orientowałem się w temacie gazu... Nie jestem jego zwolennikiem, nigdy nie było moim marzeniem jeździć zapalniczką, ale realia mamy takie jakie mamy. Z tego co się zorientowałem, w kwestii gazu świetnie sprawdza się powiedzenie, że skąpy dwa razy płaci- lepiej raz wydać kasę na dobrą sekwencję u speca, który ją ładnie zestroi niż później jeździć od punktu do punktu. Z drugiej strony mam wielu znajomych, którzy jeżdżą na gaz (w sumie żadna nowość, chyba każdy takich ma :P ) i silniki zasilane gazem dłuższy okres czasu (trzy, cztery lata) dają to po sobie poznać... Zawsze występują jakieś utrudnienia. Pytanie czy na tyle poważne aby płacić 2x więcej złotówek za każdy przejechany kilometr?
_________________
FUCK THE NEW CAR, I'M DRIVING OLDSCHOOL.

 
 
ikarus 



BMW: e46 320iA
Imię: Marek
Silnik: m54b22
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 128 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 6648
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-03-11, 08:36   

Przemas89, pogadaj z Wobberem,Pietią,Spinacz tez sie orientuje w temacie LPG... myślę,ze terminowa i prawidłowa obsługa eksploatacyjna wydłuzy proces zużcia silnika
 
 
///Przemas 



BMW: E90
Imię: Przemek
Silnik: M47N2
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 663
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-03-11, 08:39   

Z tego co mówi wobber i Pietia, nie ma żadnych problemów po instalacji gazu. Ze spinaczem nie miałem okazji rozmawiać bo ci*a jestem i na spoty nie jeżdżę... Ale to się wkrótce zmieni ;)

Generalnie a propos tematu, podejście wielu osób "gaz w bmw to obciach" nie ma odniesienia do rzeczywistości i opiera się według mnie na erze wtrysku I i II generacji. Do silnika R4 1.6 bez wahania możesz zakładać gaz, byleby na dobrych podzespołach i u kogoś kto się na tym zna.
_________________
FUCK THE NEW CAR, I'M DRIVING OLDSCHOOL.

 
 
ikarus 



BMW: e46 320iA
Imię: Marek
Silnik: m54b22
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 128 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 6648
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-03-11, 08:46   

Przemas89, wiec znalazłes sobie odpowiedz :yeah: :yeah: :yeah:

Osobiscie bede szukał auta bez podtlenku,ale tylko dlatego,ze instalacje bede zakładc we własnym zakresie,bo kupno auta juz z załozoną instalacją moze przyniesc sporo rozczarowan :cwaniak2:
 
 
Dawan 


BMW: E36
Imię: Damian
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 243
Skąd: Koszalin
Wysłany: 23-03-11, 08:55   

Gaz to do kuchenki :lol: , rozumiem jak bys mial wieksza pojemnosc to jeszcze bym pomyslal (w twoim przypadku) ale do 1.6.. Przemysl sprawe czy warto tak jak koledzy pisza, nie tak ktos ci zalozy i bedziesz latal ze wyjdzie cie wiecej takie wlozenie gazu i naprawianie.. dobra juz sie nie udzielam bo mnie zjedziecie zaraz hah :19:
 
 
 
ikarus 



BMW: e46 320iA
Imię: Marek
Silnik: m54b22
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 128 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 6648
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-03-11, 09:03   

Dawan napisał/a:
dobra juz sie nie udzielam bo mnie zjedziecie zaraz hah :19:
nie zjedziecie,tylko temat BP vs LPG juz jest i tam mozna sie wypowiadac o kuchenkach gazowych itp... Pojemnosc tu nie gra roli bo i 1,6 swoje lubi wciągnąć szczególnie w okresie zimowym więc jesli ktos szuka alternatywy jaką jest LPG to ja tutaj przeszkód nie widzę.Kwestia dobrej sekwencji i profesjonalnego montazu załatwi sprawe
 
 
landrinito 
bmw3er



BMW: e36 2.0i
Imię: Artur
Silnik: m50
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 5188
Skąd: z Polski :D
Wysłany: 23-03-11, 09:17   

Jak dla mnie LPG to cos dobrego w ciul jezdze i teraz za 80-90zl robie 350-400 km wiec dla mnie oplacalne :ok:
_________________
 
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1779
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 23-03-11, 11:20   

Przemas89 napisał/a:
.......nie ma żadnych problemów po instalacji gazu.


Problemy są w 90% przypadków po instalacji LPG bo gazownicy to nietryby. Zimą szarpie, na pełnej butli ma więcej mocy niż na prawie pustej, przełącza na benzyne przy pedale w podłodze albo najlepszy z objawów falują obroty na jałowym..... Tych wszystkich problemów unikniesz montując markowe wtryski i reduktor do minimum dwa razy większej mocy niż Twoje auto...


Dodatkowo licz Sobie benzynę w rachunku strat i zysków, jeśli np założysz wtrysk Valtek to żeby nie chodzić od rana wku :2: rwiony musisz ustawić przełączanie na około 30 stopni a zanim taką wartość zimą osiągniesz to silnik zje ze 2 litry benzy i tak za każdym prawie odpaleniem. Najtańsze wtryski to koszt 150zł, markowe to 600zł ale przy markowym przełączanie przy 0 stopni celcjusza jest normalne.

P.S. Gaz psuje silniki tylko tym którzy go nie mają :wstyd:
_________________
 
 
 
patrykowski87 


BMW: e36 coupe
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 602
Skąd: chorzow
Wysłany: 23-03-11, 15:06   

hmm ja zakladalem gaz w 2 bmw i w zadnym niebylo problemu, zalozylem gaz w 1.6 i 2.8 i zawsze bylem zadowolony,ubytek mocy niewielki a koszty w porownaniu lpg a pb duze,jezeli ktos serwisuje instalacje na czas zmienia filtry i swiece to niebedzie mial zadnego problemu a jak ktos gra w kulki to potem cyrki wychodza :hm:
ja swoim autem robie miesiecznie ok 3-4 tys.km rachunek jest prosty
_________________
Każdy ma taki moment kiedy musi zamknąć pewien etap, nie po to aby stanąć w pewnym miejscu, tylko po to aby iść dalej ! po to aby sięgnąć dalej ! po to aby zrobić więcej !
 
 
Mates M-Power 
GERMAN STYLE FAN



BMW: 7er E65
Silnik: N62B44
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 10 razy
Wiek: 32
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 1086
Skąd: Złotów
Wysłany: 23-03-11, 17:00   

Jeśli instalacja jest odpowiednio dobrana do silnika, dobrzy wystrojona to nie powinno być żadnej utraty mocy, spalanie na gazie nie powinno być większe o 3l, a silnik będzie żył tak samo długo jak na PB, lepiej wydać raz a dobrze niż później mieć problem i pisać głupoty że LPG tylko do zapalniczek. Ja mam w mojej 318i założoną istalację która normalnie jest warta 3 tyś zł i wszystko chodzi idealnie, spalanie średnie 11l przy dynamicznej jeździe :ok:
_________________

____________________________________________________________________________________________________

Mój Wieloryb E65: http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=28608

____________________________________________________________________________________________________

Moje byłe:

Mietek W220 Zwei: http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=22449

Czwórka B7: http://bmw3er.pl/viewtopic.php?p=294274#294274

Mietek W220: http://bmw3er.pl/viewtopi...der=asc&start=0

Black E46: http://www.bmw3er.pl/view...t=14022&start=0
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 16