Przesunięty przez: yeahman 24-03-11, 10:30 |
Montaż gazu, czy się opłaca ? |
Autor |
Wiadomość |
TomekZG1
BMW: E46
Imię: Tomek
Nadwozie: Touring
Pomógł: 18 razy Wiek: 33 Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 846 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 22-03-11, 23:22 Montaż gazu, czy się opłaca ?
|
|
|
Witam
Mianowicie mam przed sobą duży dylemat, jak pisałem już gdzieś moje BMW pojechało do komisu, i sobie tam stało czekając na kupca, chętni byli ale żaden kasy nie miał Kupiłem sobie do jeżdżenia Corse, i powiem jedno nigdy więcej Opla... nie cierpię tej marki...
Wracając do sedna sprawy, odebrałem BMW no i wpadłem na pomysł a raczej moja dziewczyna aby zamontować gaz, byłem wstępnie się ugadać będzie to kosztować 2200zł oczywiście sekwencja, silnik mam m43b16 i jest to Compact, szkoda mi go sprzedać z 3-ech prostych powodów, jest bezawaryjny, bezwypadkowy, nigdy mnie nie zawiódł... Myślicie że jest racjonalnie zakładać gaz? Nie bardzo mi się uśmiecha oddać auto za 5tyś które nie wymaga żadnego wkładu i jest w stanie bdb... czekam na opinie
link do auta:
http://bmw3er.pl/viewtopi...er=asc&start=30 |
|
|
|
|
no_limit
AdrenalineUser
BMW: 3er
Silnik: M52B28
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 3093 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-03-11, 23:32
|
|
|
Zależy ile km miesięcznie robisz i jak długo zamierzasz jeździć tym samochodem... Reszta to matematyka |
_________________ We do what we want and we do it with pride |
|
|
|
|
Mates M-Power
GERMAN STYLE FAN
BMW: 7er E65
Silnik: N62B44
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 10 razy Wiek: 32 Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 1086 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 23-03-11, 00:10
|
|
|
Ja gaz założył bym do każdej benzynki bo przy dzisiejszych cenach paliw to się szybciutko zwróci, osobiście jestem trochę w innej sytuacji bo mój wujek ma zakład który zakłada instalacje LPG więc mam zawsze po kosztach ale nawet gdyby nie to bardzo łatwo sobie wyliczyć czy się opłaca.
Powiedzmy instalacja kosztuje 2500 zł, auto pali nam średnio 10l PB a gazu 13l. Benzyna kosztuje 5,05 zł a gaz 2,55 zł, przejechanie 100km na PB kosztuje nas 50,5 zł a na gazie 33,15 zł, odejmujemy różnice i wychodzi nam zaoszczędzone 17,35 na każdych 100km.
Teraz dzielimy koszt instalacji czyli 2500zł przez 17,35 czyli różnice na 100 km i wychodzi nam ile km musimy zrobić aby instalacja się zwróciła w tym wypadku 14.409km. Teraz wystarczy sprawdzić czy zrobisz tyle km zanim będziesz chciał sprzedać auto i wsio
I jeszcze jedno do wszystkich przeciwników LPG którzy to podobno jeździli na LPG i piszą że to gówno, załóżcie pierw dobrą sekwencyjną instalacje, dobrze wyregulowaną pojeździjcie trochę i dopiero wtedy oceniajcie |
_________________
____________________________________________________________________________________________________
Mój Wieloryb E65: http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=28608
____________________________________________________________________________________________________
Moje byłe:
Mietek W220 Zwei: http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=22449
Czwórka B7: http://bmw3er.pl/viewtopic.php?p=294274#294274
Mietek W220: http://bmw3er.pl/viewtopi...der=asc&start=0
Black E46: http://www.bmw3er.pl/view...t=14022&start=0 |
|
|
|
|
jacacity
BMW: E-36 323
Imię: Jacek
Silnik: 2,5 L M52
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 277 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 23-03-11, 08:06
|
|
|
Rozsądnie wytłumaczone; popieram |
_________________
|
|
|
|
|
ikarus
BMW: e46 320iA
Imię: Marek
Silnik: m54b22
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 128 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 6648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23-03-11, 08:19
|
|
|
Mates M-Power, i wszystko w temacie... przy 15.000 km rocznie zwrot instalacji...
następny rok jazdy z tym samym przebiegiem...2600 zysku dla mnie opłacalne i to jak najbardziej |
|
|
|
|
///Przemas
BMW: E90
Imię: Przemek
Silnik: M47N2
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Lip 2010 Posty: 663 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23-03-11, 08:31
|
|
|
W związku z cenami paliw sam ostatnio orientowałem się w temacie gazu... Nie jestem jego zwolennikiem, nigdy nie było moim marzeniem jeździć zapalniczką, ale realia mamy takie jakie mamy. Z tego co się zorientowałem, w kwestii gazu świetnie sprawdza się powiedzenie, że skąpy dwa razy płaci- lepiej raz wydać kasę na dobrą sekwencję u speca, który ją ładnie zestroi niż później jeździć od punktu do punktu. Z drugiej strony mam wielu znajomych, którzy jeżdżą na gaz (w sumie żadna nowość, chyba każdy takich ma ) i silniki zasilane gazem dłuższy okres czasu (trzy, cztery lata) dają to po sobie poznać... Zawsze występują jakieś utrudnienia. Pytanie czy na tyle poważne aby płacić 2x więcej złotówek za każdy przejechany kilometr? |
_________________
FUCK THE NEW CAR, I'M DRIVING OLDSCHOOL.
|
|
|
|
|
ikarus
BMW: e46 320iA
Imię: Marek
Silnik: m54b22
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 128 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 6648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23-03-11, 08:36
|
|
|
Przemas89, pogadaj z Wobberem,Pietią,Spinacz tez sie orientuje w temacie LPG... myślę,ze terminowa i prawidłowa obsługa eksploatacyjna wydłuzy proces zużcia silnika |
|
|
|
|
///Przemas
BMW: E90
Imię: Przemek
Silnik: M47N2
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Lip 2010 Posty: 663 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23-03-11, 08:39
|
|
|
Z tego co mówi wobber i Pietia, nie ma żadnych problemów po instalacji gazu. Ze spinaczem nie miałem okazji rozmawiać bo ci*a jestem i na spoty nie jeżdżę... Ale to się wkrótce zmieni
Generalnie a propos tematu, podejście wielu osób "gaz w bmw to obciach" nie ma odniesienia do rzeczywistości i opiera się według mnie na erze wtrysku I i II generacji. Do silnika R4 1.6 bez wahania możesz zakładać gaz, byleby na dobrych podzespołach i u kogoś kto się na tym zna. |
_________________
FUCK THE NEW CAR, I'M DRIVING OLDSCHOOL.
|
|
|
|
|
ikarus
BMW: e46 320iA
Imię: Marek
Silnik: m54b22
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 128 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 6648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23-03-11, 08:46
|
|
|
Przemas89, wiec znalazłes sobie odpowiedz
Osobiscie bede szukał auta bez podtlenku,ale tylko dlatego,ze instalacje bede zakładc we własnym zakresie,bo kupno auta juz z załozoną instalacją moze przyniesc sporo rozczarowan |
|
|
|
|
Dawan
BMW: E36
Imię: Damian
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 02 Mar 2011 Posty: 243 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 23-03-11, 08:55
|
|
|
Gaz to do kuchenki , rozumiem jak bys mial wieksza pojemnosc to jeszcze bym pomyslal (w twoim przypadku) ale do 1.6.. Przemysl sprawe czy warto tak jak koledzy pisza, nie tak ktos ci zalozy i bedziesz latal ze wyjdzie cie wiecej takie wlozenie gazu i naprawianie.. dobra juz sie nie udzielam bo mnie zjedziecie zaraz hah |
|
|
|
|
ikarus
BMW: e46 320iA
Imię: Marek
Silnik: m54b22
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 128 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 6648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23-03-11, 09:03
|
|
|
Dawan napisał/a: | dobra juz sie nie udzielam bo mnie zjedziecie zaraz hah | nie zjedziecie,tylko temat BP vs LPG juz jest i tam mozna sie wypowiadac o kuchenkach gazowych itp... Pojemnosc tu nie gra roli bo i 1,6 swoje lubi wciągnąć szczególnie w okresie zimowym więc jesli ktos szuka alternatywy jaką jest LPG to ja tutaj przeszkód nie widzę.Kwestia dobrej sekwencji i profesjonalnego montazu załatwi sprawe |
|
|
|
|
landrinito
bmw3er
BMW: e36 2.0i
Imię: Artur
Silnik: m50
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 5188 Skąd: z Polski :D
|
Wysłany: 23-03-11, 09:17
|
|
|
Jak dla mnie LPG to cos dobrego w ciul jezdze i teraz za 80-90zl robie 350-400 km wiec dla mnie oplacalne |
_________________
|
|
|
|
|
spinaczo
BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 1779 Skąd: Krośniewice | Łódź
|
Wysłany: 23-03-11, 11:20
|
|
|
Przemas89 napisał/a: | .......nie ma żadnych problemów po instalacji gazu. |
Problemy są w 90% przypadków po instalacji LPG bo gazownicy to nietryby. Zimą szarpie, na pełnej butli ma więcej mocy niż na prawie pustej, przełącza na benzyne przy pedale w podłodze albo najlepszy z objawów falują obroty na jałowym..... Tych wszystkich problemów unikniesz montując markowe wtryski i reduktor do minimum dwa razy większej mocy niż Twoje auto...
Dodatkowo licz Sobie benzynę w rachunku strat i zysków, jeśli np założysz wtrysk Valtek to żeby nie chodzić od rana wku rwiony musisz ustawić przełączanie na około 30 stopni a zanim taką wartość zimą osiągniesz to silnik zje ze 2 litry benzy i tak za każdym prawie odpaleniem. Najtańsze wtryski to koszt 150zł, markowe to 600zł ale przy markowym przełączanie przy 0 stopni celcjusza jest normalne.
P.S. Gaz psuje silniki tylko tym którzy go nie mają |
_________________
|
|
|
|
|
patrykowski87
BMW: e36 coupe
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 602 Skąd: chorzow
|
Wysłany: 23-03-11, 15:06
|
|
|
hmm ja zakladalem gaz w 2 bmw i w zadnym niebylo problemu, zalozylem gaz w 1.6 i 2.8 i zawsze bylem zadowolony,ubytek mocy niewielki a koszty w porownaniu lpg a pb duze,jezeli ktos serwisuje instalacje na czas zmienia filtry i swiece to niebedzie mial zadnego problemu a jak ktos gra w kulki to potem cyrki wychodza
ja swoim autem robie miesiecznie ok 3-4 tys.km rachunek jest prosty |
_________________ Każdy ma taki moment kiedy musi zamknąć pewien etap, nie po to aby stanąć w pewnym miejscu, tylko po to aby iść dalej ! po to aby sięgnąć dalej ! po to aby zrobić więcej ! |
|
|
|
|
Mates M-Power
GERMAN STYLE FAN
BMW: 7er E65
Silnik: N62B44
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 10 razy Wiek: 32 Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 1086 Skąd: Złotów
|
|
|
|
|
|